Coop i mål med sin største investering

Det har kostet over to milliarder kr., der er blevet brugt over en million arbejdstimer, og det har involveret ca. 600 medarbejdere, da der var flest involverede.
I dag er den nye IT-platform, Coop One, i mål.
”Det er en milepæl i vores historie. Selvfølgelig på grund af projektets størrelse, men ikke mindst for dets betydning for Fremtidens Coop. For med den nye teknologi sikrer vi, at vores fem millioner ugentlige kunder får markant bedre oplevelser, når de besøger vores butikker,” siger adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, Coop.
Han var selv som Teknologidirektør med til at sætte projektet i gang i 2016.
Nu er der etableret ét fælles datagrundlag på tværs af hele Coop inklusive de mange leverandører. Med Coop One er der skabt et fremtidssikret IT-fundament under hele Coop, der giver indsigt og et bedre datamæssigt beslutningsgrundlag i alt fra ordren hos leverandøren, til beslutningen om de rette varer på butikshylderne, både fysisk og digitalt til kunderne.
For kunden i butikken betyder at man er i bedre stand til at have de varer, som kunderne ønsker og færre situationer med udsolgte varer. Leveringssikkerheden er allerede forbedret over den seneste tid og vil blive yderligere løftet.
”Fremtidens Coop handler om en enklere virksomhed med tre kæder – Brugsen, Coop og 365discount – i stedet for 8 og om en mere effektiv virksomhed, som kan sikre kunderne bedre oplevelser til konkurrencedygtige priser. Med den mest moderne IT har vi nu fundamentet, der er afgørende, på plads,” siger Kræn Østergård Nielsen.
Det er Danmarks største SAP-implementering i nyere tid baseret på den nyeste SAP Hana-teknologi.
Projektet er gennemført med en række samarbejdspartnere, hvor to af de væsentligste har været IT-hovedleverandøren KPS og SAP.
Yderligere information: Adm. direktør Kræn Østergård Nielsen, 5159 4468 (via Jens Juul)
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
Over 1000 sårbare unge har fået fritidsjob i Coop25.2.2025 13:20:00 CET | Pressemeddelelse
Flere unge bør have et fritidsjob. Sådan lyder en af anbefalingerne fra Trivselskommissionen, der i dag har offentliggjort sin rapport med i alt 35 anbefalinger til, hvordan unge kan få forbedret deres trivsel. Siden 2019 har Ungdomsskoleforeningen og Coop drevet landets største fritidsjobindsats Coop Crew for unge i alderen 14-18 år i samarbejde med 34 kommunale ungdomsskoler. Status er: Over 2000 unge har deltaget og cirka 55 % har efterfølgende fået et fritidsjob. 66 % af deltagerne får øget selvtillid 52 % af deltagerne føler sig som en del af et fællesskab 49 % af deltagerne føler kontrol over eget liv 59 % af deltagerne har udviklet jobkompetencer ”Fritidsjob kan være en trædesten for sårbare unge til arbejdsmarkedskendskab, almen dannelse og sociale og faglige kompetencer – og ikke mindst en trædesten til trivsel. Coop Crew reducerer unges risiko for at stå uden for beskæftigelse og uddannelse og giver dem en tilknytning til arbejdsmarkedet. Omkostninger til sociale-, uddannelse
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum