Vandeksperter samles i Aarhus for at drøfte fremtidens vandløsninger

Over 600 eksperter mødes den 22.-23. november 2023 i Aarhus og konferencen samler forskere, eksperter og praktikere for at adressere de mest presserende udfordringer og innovationer inden for vandsektoren.

Lukket for tilmelding. Dette var den triste besked, som mange håbefulde deltagere modtog, da de forsøgte at tilmelde sig Danmarks største vandkonference.

DANVA har, på grund af en enestående interesse for det omfattende program på Dansk Vand Konference 2023, nået fuld kapacitet og har derfor måttet lukke for yderligere tilmeldinger.

Konferencens program dækker en bred vifte af emner, herunder grundvandsbeskyttelse, håndtering af PFAS, klimatilpasning, og fremtidens teknologier som Power-to-X. Deltagerne får mulighed for at deltage i sessioner om alt fra livscyklusanalyser som beslutningsstøtte, dynamisk planlægning for et klima under forandring, til bæredygtighedsstrategier og nye metoder i vandbehandling.

Konferencen fremhæver også den danske vandsektors ambition om at blive klima- og energineutral inden 2030. Dette illustreres gennem præsentationer af banebrydende forskning og casestudier, der understreger Danmarks førende rolle i global vandteknologi.

Dansk Vand Konference byder på en bred vifte af foredragsholdere, paneldiskussioner og unikke netværksmuligheder, hvilket skaber en ideel platform for fagfolk til at udveksle viden, ideer og innovative løsninger.

Udover faglig viden vil Dansk Vand Konference også blive plads til at markere den ekseptionelle indsats i vandsektoren, når BIOFOS ressourcepris, Vandcenter Syds Drikkevandspris og DANVAs Klimapris bliver uddelt.

Pressen er velkommen.

Se her for yderligere information om Dansk Vand Konference

Om DANVA: DANVA er den førende brancheorganisation inden for vandsektoren i Danmark, dedikeret til at fremme viden og bedste praksis for at sikre bæredygtig vandforvaltning og -forsyning.

DANVA - Dansk Vand- og Spildevandsforening

DANVA er brancheorganisation for danske vandselskaber. DANVA:

Forener alle vandkredsløbets aktører i samarbejde om bæredygtige løsninger.

Forstærker alle, der sikrer forbrugernes tillid til vand, effektiv drift og en høj forsyningssikkerhed.

Fortæller alle om værdien og effekten af danske vandløsninger, der skaber liv og sundhed.