7-Eleven vil øge innovationskraften på bæredygtighedsagendaen med sine største leverandører
7-Eleven har netop lanceret en ny øl, der er lavet i samarbejde med Carlsberg og Frankly Juice. Samarbejdet er et led i convenience-kædens ambition om at styrke innovationskraften omkring sine mere bæredygtige produkter i tæt samarbejde med sine leverandører samt leverandørerne i mellem. ”Særligt i samarbejde med vores store leverandører, kan vi virkelig rykke noget,” siger Maria Gervig, 7-Elevens kommercielle direktør i Danmark.

7-Eleven har fået brygget sin helt egen øl i et partnerskab mellem to af kædens leverandører. Carlsbergs husbryggeri, Jacobsen, har brygget en upcyclet øl med Frankly Juice og deres overskydende pulp, som er restproduktet fra den koldpressede juice-produktion. Øllen sælges udelukkende i 7-Elevens butikker.
Og netop et tæt samarbejde omkring de mere bæredygtige produkter mellem 7-Eleven og dennes leverandører samt leverandørerne i mellem kan man komme til at se mere af de kommende år. 7-Eleven har allerede mange samarbejder om udvikling af nye produkter, der bidrager positivt til den grønne omstilling, med sine mindre leverandører. Nu ønsker convenience-kæden at udvikle partnerskabet og samarbejdet med flere større leverandører omkring samme agenda.
”Vi er stolte over at kunne introducere vores nye øl, som kommer ud af et samarbejde med to af vores gode partnere. Produktet passer perfekt ind i vores ambition om at bidrage positivt til den grønne agenda, da den er skabt ved blandet andet brug af upcycling. Det er første gang, at vi laver et sådant udviklingssamarbejde med en så stor leverandør som Carlsberg; men det bliver bestemt ikke sidste. Det er nemlig sammen med de største leverandører, at vi virkelig kan få både ’reach’ og ’impact’ på bæredygtighedsindsatserne. Kort sagt gøre en endnu større forskel,” siger Maria Gervig, kommerciel direktør i 7-Eleven Danmark og fortsætter:
”I 7-Eleven vil vi være et arnested for innovative samarbejder, når det gælder mere bæredygtige produkter. Vi har allerede gjort os mange erfaringer med at involvere små startups i udviklingen af produkter til vores butikker. Det vil vi nu overføre til de større aktører for at få større volumen på indsatserne. Og vi vil meget gerne tage arbejdshandskerne på og være med til at co-konstruere de næste mere bæredygtige produkter til vores butikker,” slutter Maria Gervig.
”Udover at levere gode øloplevelser til 7-Eleven deler Carlsberg Danmark og 7-Eleven en fælles ambition om at bidrage med nye bæredygtige løsninger. I Carlsberg Danmark er vi altid interesseret i at indgå i dialog og finde ud af, hvor vi, i fællesskab med kunden, kan bidrage til vores kunders grønne omstilling. Det er dette partnerskab et fint eksempel på,” siger Tenna Skov Thorsted, Senior Sustainability Manager, i Carlsberg Danmark.
7-Eleven har allerede lanceret forskellige produkter, der har fokus på bæredygtighed. Dette er sket i samarbejde med blandt andre Frankly Juice, The Protein Kitchen, Jalm&B, Banana CPH og Bælg. Alle samarbejder og produkter har haft fokus på at minimere madspild ved f.eks. at benytte restprodukter i produktionen eller igennem udvikling af mere bæredygtig emballage.
Den første 7-Eleven butik i Danmark åbnede i 1993 på Trianglen i København. I dag er der 178 7-Eleven butikker fordelt over hele landet.
Kontakter
Daniel KirchhoffPressekontakt
Tlf:22472860daniel@fday.dkFølg pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 7-Eleven Danmark
Reitan Convenience lancerer nyt innovationsprogram for at skabe mere bæredygtige løsninger i convenience-branchen18.6.2025 09:57:03 CEST | Pressemeddelelse
Reitan Convenience lancerer et nyt innovationsprogram, Convenience Growth Camp, som samler udvalgte medarbejdere fra syv lande og et internationalt panel af eksperter. Sammen skal de udvikle løsninger på nogle af convenience-branchens største udfordringer – særligt med fokus på bæredygtig vækst. To af de udvalgte er Anders Fiskbæk Kragh og Tania Hartmann Jacobsen fra Reitan Convenience Danmark.
Danske startups får luft under vingerne i 7-Eleven16.6.2025 10:34:45 CEST | Pressemeddelelse
Nye, spændende produkter er nu at finde på hylderne i 7-Eleven. To danske startups, som begge har deltaget i Innovation Corner, kan nu kalde sig officielle leverandører til kæden. Både Tempty Foods og Håndmade er dermed kommet et skridt tættere på deres mål om at nå ud til flere danskere.
Første Innovation Corner produkt er nu på hylderne i 7-Eleven2.5.2025 11:23:40 CEST | Pressemeddelelse
I september sidste år introducerede 7-Eleven iværksætterkonceptet Innovation Corner som en del af deres strategi om at fremme innovation og støtte lokale startups. Konceptet er skabt for at give danske fødevareiværksættere både sparring og hyldeplads. Ud af de 10 finalister, der fik mulighed for at præsentere deres produkter, blev seks nøje udvalgt – og nu er det første produkt allerede på hylderne i alle 7-Eleven-butikker.
7-Eleven og Frisko fejrer sommertid og uddeler 50.000 gratis is26.3.2025 10:09:14 CET | Pressemeddelelse
På søndag den 30. marts går vi over til sommertid, og det fejrer 7-Eleven i samarbejde med Frisko ved at uddele over 50.000 gratis is. Uddelingen finder sted på fem lokationer fordelt på København, Odense, Aarhus og Aalborg.
7-Eleven udvider succesfuldt kupon-koncept6.11.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
7-Eleven introducerer nu en endnu mere brugervenlig kuponshop til erhvervslivet. Konceptet gør det nemt for virksomheder at glæde medarbejdere og kunder med digitale vouchere til fx kaffe eller mad på farten – uden at skulle betale for ubrugte kuponer.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum