2025 IIHF Ice Hockey World Championship i Sverige og Danmark præsenterer nu officielt logo og grafisk identitet

Der er nu under to år til, at 2025 IIHF Ice Hockey World Championship finder sted i Stockholm og Herning, og nu kan organisationerne bag verdensmesterskabet præsentere turneringens logo samt den grafiske identitet

Danmark USA ved VM 2018 i Danmark
DK-USA 2018 DIU Pressefotos

Udsendt på vegne af det danske IIHF Ishockey VM-selskab

Tilbage i maj 2019 blev det offentliggjort, at Danmark og Sverige sammen ville få værtskabet for 2025 IIHF Ice Hockey World Championship. Dermed blev Danmark endnu engang udpeget som vært for IIHF Ishockey VM, ligesom det skete i 2018 med turneringen delt mellem Herning og København.

I maj 2025 bliver det igen Herning i Danmark, der skal være værtsby, denne gang med Stockholm i Sverige, og nu kan IIHF Ishockey VM-organisationerne i de to lande sammen præsentere turneringslogoet samt den grafiske identitet.

”Vi er meget glade for at kunne præsentere dette første skridt mod et stort IIHF Ishockey VM i Stockholm og Herning til maj 2025. I 2018 oplevede vi alle en kæmpestor folkefest med god ishockey i arenaerne og fantastisk stemning blandt fansene i Herning og København. Det ser vi sammen med Herning Kommune og Sport Event Denmark frem til at skabe igen. Og lige nu bliver der arbejdet på højtryk med at lave nogle fantastiske rammer om endnu et stort ishockeyverdensmesterskab,” siger det danske IIHF Ishockey VM-selskabs bestyrelsesformand Henrik Bach Nielsen.

Logoet og den grafiske identitet arbejder med puls som det altoverskyggende element. Den fælles puls, når man som tilskuer overværer ishockey i verdensklasse, hvad enten det er på tribunerne i arenaen eller hjemme foran tv-skærmene, og pulsen, som man mærker, når man er sammen om noget, man brænder for.

Mesterskabets logo og identitet er blevet udviklet i tæt samarbejde med det svenske bureau Oh My samt IIHF.

”Maj 2018 og IIHF Ishockey VM-turneringen i Danmark er noget, som rigtig mange tænker tilbage på med stor glæde. Der var mange mennesker i arenaerne, og Herning og København var fyldt med glade ishockeyfans. Den følelse skal vi sammen med værtsbyen Herning skabe igen, og med præsentationen af logoet og den visuelle identitet har vi for alvor startet arbejdet og optakten til Ishockey VM 2025 i Herning og Stockholm,” siger Ulrik Larsen, der er direktør for det danske IIHF Ishockey VM-selskab.

Om 2025 IIHF Ice Hockey World Championship i Herning:

• Det er sikkert, at Danmark skal spille på hjemmebane. Herning vil nemlig danne rammen om de 28 kampe i Danmarks pulje samt to kvartfinaler. Den anden pulje samt de resterende knockoutkampe spilles i Stockholm i Sverige.
  • Billetsalget til kampene i Danmark vil starte i 2024. Nærmere information om salgstidspunkt, priser, billettyper mv. vil blive kommunikeret meget snart.
  • Organisationen bag det danske værtskab har hjemme i Herning. Ulrik Larsen er direktør for det danske IIHF Ishockey VM-selskab.
  • Ligesom til 2018 IIHF Ice Hockey World Championship i København og Herning vil der også til 2025 IIHF Ice Hockey World Championship blive brug for frivillige til at løse mange af de opgaver, der er omkring en turnering af denne størrelse. Vi forventer, at tilmeldingen som frivillig åbner 1. marts 2024.

Kontakt:
Henrik Bach Nielsen, bestyrelsesformand, +45 4046 4785