Synthpop-fænomenet, The Human League, byder op til fest i Store VEGA

THE HUMAN LEAGUE: GENERATIONS

19. NOVEMBER 2024

STORE VEGA

The Human League, det britiske synthpop-band, der spillede en central rolle i 1980’ernes new wave og elektroniske musikrevolution, vender endnu engang tilbage til Store VEGA. Sidst bandet besøgte DK var i 2018, da de leverede en kæmpe fest i netop VEGA, og nu er de klar til at gentage succesen igen.

Bandets originale line-up, bestående af Phil Oakey, Ian Craig Marsh og Martyn Ware, kombinerede pop og post-punk på bandets første to albums ‘Reproduction’ og ‘Travelogue’. Efter dette gennemgik bandet en transformation: Oakey forblev forsanger mens de to øvrige medlemmer blev erstattet af Joanne Catherall og Susan Anne Sulley. Denne konstellation fik enorm succes, da de begyndte at implementere elementer fra elektronisk musik i deres lyd, og slog for alvor igennem med det ikoniske album ’Dare’, hvorpå man kunne finde megahittet ’Don't You Want Me.’

Sidenhen har bandet flittigt turneret verden rundt og videreudviklet deres lyd uden at miste deres electro-pop signatur. På baggrund af dette har de opbygget en solid fanbase. Efter mere end 30 år i musikbranchen, ni albums i bagagen, og muligvis et tiende album på vej, har The Human League cementeret deres plads som et stort navn i popmusikkens historie. Det rutinerede band indtager Store VEGA til november 2024. Øverst på formularenNederst på formularen

Billetsalget starter 10. november kl. 9:00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Der vil være presale 9. november kl. 9:00 for Live Nation nyhedsbrevsmodtagere og på livenation.dk, hvis man opretter en bruger

The Origin Of Madness Tour 2025 rammer København den 10. februar 2025, hvor BETA lægger scene til en eksplosiv dobbelt headliner-koncert med Distant og Enterprise Earth.16.9.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Distant er et hollandsk deathcore-band dannet i 2014. Bandet har cementeret sig som et af de mest hårdtslående bands i genren med deres intense atmosfære og dystopiske temaer. Deres liveoptrædener er fulde af aggression og energi, hvor publikum kan forvente massive breakdowns og tung, hårdtslående lyd. Enterprise Earth er et amerikansk deathcore-band dannet i 2014. De er berygtede for deres medrivende shows, hvor de leverer tung metal med en dynamisk vokalpræstation og en scenetilstedeværelse, der kan få selv de største metalheads til at headbange i takt. Med sig har de support fra The Last Ten Seconds Of Life og Harbinger, som begge tilføjer deres unikke lyd til en allerede dødbringende lineup. Det bliver en uforglemmelig aften for enhver fan af deathcore. Billetpriser: 220 kr. + gebyr Billetsalget starter 18. september kl. 11.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Den albumaktuelle singer-songwriter, Alec Benjamin, gæster Store VEGA den 2. april 2025 som en del af sin 12 Notes Tour.9.9.2024 17:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Alec Benjamin er en multi-platin singer-songwriter, der har cementeret sig som "den næste generations popfortæller" (TIME). Siden sin professionelle debut i 2018 har Benjamin opnået bemærkelsesværdige milepæle med hits som "Let Me Down Slowly" (3x platin; Billboard 200), "If We Have Each Other" (platin), "Water Fountain" (platin) og "Jesus In LA" (guld).