Sanne Salomonsen på album tour med «Sanne»

Sanne Salomonsen tager på eksklusiv albumturné hvor hun genbesøger sit største album til dato.

Sanne Salomonsen har gennem årtier været en institution i dansk rock og dannet grobund for en generation af håbefulde sangere rundt om i landet. Til april spiller hun hele sit store gennembrudsalbum ¨Sanne¨ fra start til slut ved seks eksklusive koncerter, der starter den 12. april 2024 i Musikhuset, Esbjerg.

¨Sanne¨- albummet er fra 1989 og når touren begynder til foråret, vil det således være 35 år siden det udkom. Publikum kan glæde sig til et gensyn med store hits som ”Kærligheden Kalder”, ”Hvis du forstod”, ”Jeg’ i live”, ”Sæt Fri”, ”Ingen kan forhindre” og ”Tænk på mig”. Musikken på albummet er skrevet af Rugsted & Kreutzfeldt der også producerede, og teksterne af Thomas Helmig, Anne Linnet og Mats Ronander.

Det ikoniske album gik som den første danske plade nogensinde nummer ét i Sverige, og solgte mere end en halv million eksemplarer i Skandinavien. Albummet blev årets mest solgte danske rockalbum, og udkom året efter i en engelsk version med titlen ”Love Is Gonna Call”.

Udover ”Sanne” repertoiret vil koncerterne blive krydret med en række Greatest Hits, og akkompagneres af The Antonelli Orchestra ledet af Sannes gamle ven, Trommeslager og kapelmester Claes Antonsen. Orkesteret er kendt fra b.la. Vild Med Dans og Toppen Af Poppen.

Sanne udtaler:  Jeg glæder mig helt vildt til at spille mit største album igen fra start til slut og i den samme ånd det blev indspillet, sammen med min ven Claes Antonsen og hans skønne band, The Antonelli Orchestra. Jeg er sikker på at det bliver specielt.”❤️

TOURPLAN:

12.04 MUSIKHUSET ESBJERG. Esbjerg.

13.04 ARENA NÆSTVED. Næstved.

19.04 DET KGL. TEATER - GAMLE SCENE. København

20.04 ODEON ODENSE. Odense.

27.04 ROYAL STAGE SKRÅEN. Aalborg.

28.04 MUSIKHUSET AARHUS. Aarhus

Billetsalget starter fredag 3. november kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Live Nation presale for nyhedsbrevsmodtagere og via livenation.dk starter torsdag 2. november kl 10:00 (23 timer)

Comedy Stop er klar med nye navne til plakaten i 2024 og løfter sløret for dette års presenter – Conrad Molden!21.6.2024 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse