Gjensidige gennemfører køb af PenSam Forsikring
Gjensidige har med myndighedernes godkendelse gennemført købet af PenSam Forsikring.

Med de danske og norske myndigheders endelige godkendelse af Gjensidiges køb af PenSam Forsikring har parterne nu gennemført closing på aftalen.
Siden Gjensidige i juni 2023 nåede til enighed med PenSam Pension har parterne afventet den endelige godkendelse fra de danske og norske myndigheder.
Det betyder, at ejerskabet af PenSam Forsikring A/S nu er overført til Gjensidige Forsikring ASA.
Landechef for Danmark Iason H. Johannessen, siger om opkøbet: ”Vi styrker Gjensidiges fundament for fremtidig lønsom vækst. PenSam Forsikrings kundeportefølje og produkter passer strategisk godt ind i Gjensidiges privatforretning, og vi ser frem til samarbejdet med PenSam om at levere gode forsikringsløsninger til deres medlemmer. Vi skal forsætte med at have gode dækninger og priser til Pensams medlemmer. Samtidig glæder vi os til at tage imod vores nye kollegaer, der med deres erfaringer og kompetencer helt sikkert kan bidrage til at styrke Gjensidiges position i privatmarkedet.”
PenSam Forsikring har 28 ansatte, 26.000 kunder og havde i 2022 præmieindtægter på 118 mio. DKK og har vist stabil vækst gennem årene. PenSam Forsikrings kunder vil ikke opleve nogen forskel i forbindelse med salget.
Der er mulighed for at gøre porteføljen lønsom og støtte væksten yderligere med synergier gennem Gjensidiges øvrige virksomhed. PenSam Forsikrings kunder vil umiddelbart ikke opleve nogen forskel i forbindelse med transaktionen. På et fremtidigt tidspunkt overføres deres engagement til Gjensidige.
Nøgleord
Kontakter
Trine AndrupKommunikationschefGjensidige
Tlf:27 52 51 06tran@gjensidige.dkBilleder
Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskab, som er noteret på Oslo Børs. Vi har ca. 4.200 medarbejdere og tilbyder skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum. I Norge tilbydes også pension og opsparing. Driftsindtægterne var 34 mia. NOK i 2022, mens forvaltningskapitalen udgjorde 135 mia. NOK.
Følg pressemeddelelser fra Gjensidige
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Gjensidige
November topper som svindelmåned: Pas på falske webshops20.11.2025 07:48:00 CET | Pressemeddelelse
Flere end hver tiende dansker har oplevet at blive svindlet i en onlinehandel. Det viser en ny undersøgelse. November måned er allerværst, og med Black Friday og Black Month er der særlig grund til at være opmærksom lige nu.
Hver tredje dropper cykelhjelmen: Her er årsagerne12.11.2025 07:36:00 CET | Pressemeddelelse
Mangel på hjelm, glemsomhed eller troen på, at det ikke er nødvendigt. Det er nogle af grundene til, at mange danskere fravælger cykelhjelmen. Vaner, der kan koste dyrt, hvis uheldet er ude.
Over 900 sigtelser i år: Nu skærpes reglerne for lattergas9.11.2025 09:01:00 CET | Pressemeddelelse
Fra d. 10. November bliver lattergas gjort ulovligt under kørsel på samme måde som kokain, cannabis og andre rusmidler.
Ny undersøgelse: Hver femte dansker laver ulovligt el- og VVS-arbejde30.10.2025 07:38:00 CET | Pressemeddelelse
En gør-det-selv video på Youtube kan virke hjælpsom og brugbar i øjeblikket. Men uden den tekniske viden og erfaring kan en lille fejl i installationen blive dyr og medføre konsekvenser.
Gjensidige i Danmark tilpasser organisationen for at sikre fremtidig konkurrencekraft28.10.2025 16:07:38 CET | Pressemeddelelse
Den danske forretning er vækstet markant, men væksten har også medført et for højt omkostningsniveau i Gjensidige Danmark. De seneste år er der arbejdet målrettet med at reducere omkostningerne og effektivisere organisationen. Målet er fortsat at sikre en sund og konkurrencedygtig forretning, der også fremadrettet vil levere attraktive løsninger til kunderne. Tilpasningen betyder en reduktion i antallet af stillinger med 145. Heraf er der sagt farvel til 75 medarbejdere og ledere, mens 70 stillinger ikke genbesættes. Derudover lukkes enkelte afdelinger, herunder kontoret i Aabenraa pr. 31.12.2025. “Det har store menneskelige konsekvenser, når vi må sige farvel til kolleger, og vi ved, at det skaber usikkerhed og bekymring hos mange. Det er ikke en beslutning, vi har taget let på. Derfor har vi gennem længere tid haft fokus på at reducere omkostninger på en række andre områder end bemandingen, blandt andet ved at konsolidere ældre IT-systemer, sænke driftsomkostninger og automatisere pr
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum


