ZeroNorth

Danske ZeroNorth og Alpha Ori Technologies går sammen for at lede den globale digitale transformation inden for shipping

Den danske virksomhed tech-virksomheder ZeroNorth, som hjælper shippingvirksomheder med at optimere deres drift med henblik på både emissionsreduktion og øget kommerciel værdi, slår sig sammen med Alpha Ori Technologies fra Singapore, som tilbyder IoT-baseret løsninger med lignende formål. Målet er at accelerere overgangen til bæredygtig shipping på globalt plan.

København, Danmark & Singapore; 30. oktober 2023: ZeroNorth og Alpha Ori Technologies (AOT) annoncerer i dag, at de har til hensigt at slå sig sammen for at skabe et powerhouse inden for maritim optimering og digital transformation af shippingindustrien.

Selskaberne afventer stadig endelig godkendelse fra myndighederne, men planen er at kombinere Alpha Ori Technologies' IoT-løsninger og high frequency data med ZeroNorths tech-platform for at skabe øget effektivisering og optimeringsmuligheder baseret på data inden for shipping. Aftalen vil give de to selskaber mulighed for at betjene deres respektive kundebaser gennem én samlet løsning.

Selskabet har til hensigt at operere under ZeroNorth-brandet, og Søren Meyer, nuværende CEO for ZeroNorth, vil forblive i spidsen for det nye fælles setup. Begge AOTs Co-CEOs, Bala Sankaran og Rajesh Unni, kommer til at fungere som bestyrelsesmedlemmer uden ledelsesansvar i det fælles selskab.

Målet er helt overordnet at samle ZeroNorths og Alpha Ori Technologies' ekspertise og dybe forståelse af shipping for at levere innovative løsninger, der skubber sektoren i en grønnere og mere digital retning. De to kommende partnere leverer allerede hver især teknologi til mere end 4000 skibe globalt. Aftalen kommer til at give deres kunder adgang til 12 forskellige tjenester via én platform og én datakilde for at fremme branchens samlede udvikling på især det grønne område.

Selskabet vil bevare sin globale tilstedeværelse med hovedkontor i København. Den nye samlede arbejdsstyrke lyder på 780 personer.

I forbindelse med annonceringen udtaler Søren Meyer, CEO for ZeroNorth: "Jeg er enormt glad for at kunne annoncere aftalen med Alpha Ori Technologies, som vi virkelig tror på repræsenterer det næste skridt inden for den digitale og bæredygtige transformation af shipping. Siden ZeroNorth startede i 2020, har vores vækstrejse været ambitiøs med årlig vækst på 300% for andet år i træk - nemlig at lede den globale digitale transformation inden for shipping. Det her er et strategisk skridt, der ikke kun vil gavne vores kunder, men sektoren som helhed.”

Bala Sankaran, Co-CEO for Alpha Ori Technologies, tilføjer: "Partnerskabet med ZeroNorth kommer til at sikre os en markedsledende position sammen og gør det muligt for os at skubbe branchen mod større rentabilitet og grønne resultater. Vi mener, at dette er det perfekte tidspunkt for os til at skalere, og denne aftale stemmer perfekt overens med vores ambition om at fremme den bæredygtige dagsorden og samtidig skabe betydelige forretningsmæssige resultater for vores kunder.

ZeroNorth har allerede hjulpet sine kunder med at reducere deres emissioner med mere end en million metriske ton siden 2021. Den nye aftale kommer til at sætte turbo på de grønne og kommercielle initiativer, som de to selskaber hver især allerede er godt i gang med.

Søren Meyer

Om ZeroNorth

Teknologivirksomheden ZeroNorth blev stiftet for at fremme overgangen til en mere bæredygtig shippingindustri. Ved at kombinere avanceret datadreven teknologi med menneskelig ekspertise tilbyder ZeroNorth-platformen en række softwareløsninger, der hjælper branchen med at reducere emissioner og minimere sin påvirkning på klimaet, alt imens det kommercielle niveau opretholdes.

ZeroNorth tilbyder én platform med flere tjenester og er en førende softwareudvikler i branchen, der transformerer data til indsigt og handlinger, som optimerer global handel for både lastejere, skibsejere, kommercielle operatører, befragtere, bunker indkøbere og bunkerleverandører. Virksomhedens platform tilbyder en række tjenester, som både øger profit og reducerer CO2-emissioner.

For yderligere oplysninger, se mere på: www.zeronorth.com

Om Alpha Ori Technologies

Alpha Ori Technologies (AOT) er en B2B tech-virksomhed med hovedsæde i Singapåose og afdelinger for produktudvikling i Indien og USA. Alpha Oris vision er at digitalisere maritime virksomheder ved af moderne teknologier - herunder IoT, maskinlæring og cloudbaseret Big Data for at fremme fjernbetjening af operationer, forbedre operationel effektivitet og opnå de højeste sikkerhedsniveau om bord på skibe.

For yderligere oplysninger, se mere på www.alpaori.sg

Følg pressemeddelelser fra ZeroNorth

Flere pressemeddelelser fra ZeroNorth