Nordisk FilmNordisk Film

Ny adm. direktør for Flashbulb Games

Del

Flashbulb Games, det danske computerspilselskab bag spillene ”Trailmakers” og ”Rubber Bandits”, har udnævnt Pim Holfve som ny adm. direktør.

Pim Holfve
Pim Holfve Foto: Matthias Brandt Pedersen

Med mere end et årti hos svenske Avalanche Studios Group, heraf syv som adm. direktør, og tidligere erfaring fra spilstudierne King og Electronic Arts, bringer Holfve omfattende branchekendskab til sin nye rolle.

”Vi er glade for at byde Pim velkommen som Flashbulb Games’ nye adm. direktør. Hans fremragende lederskab og beviste succes hos Avalanche Studios Group har demonstreret hans evne til at drive en rentabel forretning og maksimere potentiale. Vi er sikre på, at Pim i samarbejde med Flashbulb-teamet vil lede en strategi, der sikrer fortsat succes,” siger Christopher Håkonsson, bestyrelsesformand i Flashbulb Games og partner i ejerselskabet Nordisk Games.

”Jeg er glad for at blive en del af sådan en perle af et spilselskab. Gennem årene har jeg lært Flashbulb Games at kende, og det, de har opnået indtil videre, er imponerende. Jeg ser meget frem til at tage Flashbulb til næste niveau sammen med et utroligt talentfuldt team,” tilføjer Pim Holfve.

Pim Holfve afløser medstifter Rune Dittmer på direktørposten. 

”Vi vil gerne takke Rune for hans uvurderlige bidrag som medstifter og adm. direktør for Flashbulb Games. Han har været instrumental i at forme virksomheden, og vi ønsker ham alt det bedste fremover,” siger bestyrelsesformand Christopher Håkonsson.

Flashbulb Games, grundlagt i 2016 af Ole Teglbjærg, Mikkel Thorsted, Lasse Outzen og Rune Dittmer, brød først igennem med udgivelsen af deres kreative sandbox-spil ”Trailmakers”. I 2021 lancerede Flashbulb Games multiplayer party-spillet ”Rubber Bandits”. Nordisk Games – der er en del af Nordisk Film – købte en minoritetsandel i Flashbulb Games i 2017 og sikrede sig fuldt ejerskab i 2021. 

Nordisk Games’ portefølje af spilselskaber inkluderer også Avalanche Studios Group, Supermassive Games, Star Stable Entertainment, MercurySteam og Nitro Games. 

Kontakter

Billeder

Pim Holfve
Pim Holfve
Foto: Matthias Brandt Pedersen
Download
Download
Download

Om Flashbulb Games

Flashbulb Games er et dansk computerspilselskab kendt for de populære titler "Trailmakers" og "Rubber Bandits". Flashbulb blev grundlagt i 2016 af erfarne brancheeksperter og er dedikeret til at skabe fordybende oplevelser og fysikbaserede spil, der fængsler spillerne. I 2021 blev Flashbulb opkøbt af Nordisk Games. Studiet lægger stor vægt på sin community-drevne tilgang og er kendt for at være tæt forbundet med sin spillerbase. www.flashbulbgames.com

Om Nordisk Games

Nordisk Games er ejet af underholdningsvirksomheden Nordisk Film, som er en del af mediekoncernen Egmont. I de senere år har Nordisk Games opbygget en portefølje af computerspilstudier, der omfatter Avalanche Studios Group, Supermassive Games, Star Stable Entertainment, MercurySteam, Nitro Games og Flashbulb Games. Til dato har Nordisk Games investeret 200 millioner euro i spilstudier som tilsammen har 1.300 talentfulde medarbejdere. www.nordiskgames.com

Følg pressemeddelelser fra Nordisk Film

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Nordisk Film

Nordisk Film Production opruster og ansætter to serieproducere24.6.2024 14:15:00 CEST | Pressemeddelelse

Nordisk Film Production har gennem en årrække satset på udvikling af serier, og derfor er vi meget glade for at kunne præsentere yderligere to erfarne serieproducere til vores team – nemlig Mia Marie Borup og Michael Bille Frandsen. Begge har de været med til at hæve niveauet for dansk serieproduktion over mange år gennem deres store erfaring med udvikling af langt løbende tv-serier.

Universitetsstuderende og højtuddannede byboere er storforbrugere af kulturbiografer30.1.2024 11:03:33 CET | Pressemeddelelse

Når landets kulturbiografer byder inden for, er det særligt to typer af biografgængere, som sætter sig i mørket med en café latte i hånden for at se en god film. En analyse fra Dansk Reklame Film viser, at kulturbiografernes kernepublikum er hhv. 20-34-årige studerende på en lang videregående uddannelse og byboere over 50 år med en lang uddannelse og høj indkomst. Det er disse to grupper, som udgør gæstesegmentet ”den kulturelle biografgænger”. Dette segment besøger oftest kulturbiograferne og er karakteriseret ved at være meget kulturinteresserede, veluddannede og urbane.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye