POWER-åbning i Rødovre Centrum skabte 900 meter kø
Shoppingcentret Rødovre Centrum har nu officielt fået en elektronik- og hvidevarebutik. Det skete, da POWER i dag åbnede sin butik nr. 26 i centret. Tilbudsavisen med køtilbuddene til åbningsfesten endte som den mest downloadede udgave nogensinde, og omsætningsmålet for hele dagen blev nået allerede klokken 12.
![Adm. direktør Jesper Boysen og varehuschef Sammy Pham klipper snoren til POWER i Rødovre Centrum.](/data/images/public/13561460/13739551/e1a380fb-2bf7-4a03-9c55-97ed9185c2d2-w_720.jpg)
Forventningerne var tårnhøje på forhånd. Tilbudsavisen med køtilbuddene – som gjaldt specifikt for butiksåbningen i Rødovre – endte med at være den mest klikkede og downloadede åbningsavis i POWERs historie. Og da det røde bånd præcis klokken 07.00 blev klippet af adm. direktør Jesper Boysen og varehuschef Sammy Phan, strakte køen med ventende kunder sig mere end 900 meter rundt i parkeringskælderen og i det fri foran centret. POWERs direktør Jesper Boysen var ikke overraskende tilfreds.
- Det er ganske enkelt en forrygende modtagelse, vi har fået her i Rødovre Centrum. Vi var ikke i tvivl, da muligheden for en placering her i det stolte shoppingscenter viste sig. Det var fuldstændigt oplagt, og vi kan allerede se på køens længde og på folks proppede POWER-poser, at vi har været ventet i Rødovre, siger Jesper Boysen.
Omsætningsmål nået allerede klokken 12
På trods af en kølig nattetemperatur på syv grader lagde de første tilbudshungrende kunder sig i kø til POWER-åbningen hele 20 timer før den officielle åbning. Samtidig blev Rødovre-åbningens tilbudsavis på rekordtid den mest downloadede avis nogensinde i POWER-regi. Forventningerne fik direktøren til på forhånd at sætte et omsætningsmål for åbningen på 10 mio. kroner for hele dagen. Det mål blev nået allerede klokken 12 – med ti timer til lukketid.
- Jeg er fuldstændig blæst bagover. Ja, jeg ligger nærmest ned. Vi har omsat for 10 millioner danske kroner i løbet af de første 5 timer – og det er altså i en butik på forholdsvis beskedne 1300 kvadratmeter. Det er næsten naturstridigt. Men med 110 knalddygtige medarbejdere på gulvet og 25 medarbejdere ved kasserne, så sker der virkelig noget. Det er meget, meget svært at være utilfreds, siger Jesper Boysen, adm. direktør i POWER.
TikTok LIVE med Bubber, Hav og Kamal
Centertorvet ”Festpladsen” i Rødovre Centrum er som en del af åbningsfesten blevet omdannet til et kæmpe livestudie, hvor underholdningstrioen bestående af podcast- og tv-værterne Hav, Kamal og Bubber sender live fra klokken 15-18. Showet kan blandt andet ses af POWERs mere end 250.000 følgere på TikTok.
- POWERs butik nr. 26 er jo en fantastisk nyhed for Rødovre, men den skal også kunne mærkes i resten af landet. Så vi spreder den gode stemning med Hav, Kamal, Bubber og fire content creators, der er kendt fra TikTok. Vi håber, det bringer glæde – fra Allerød til Aalborg, siger Jesper Boysen.
Kontakter
PressekontaktPresseansvarligPower Danmark
Journalister, redaktører, bloggere og andet godtfolk vil vi naturligvis rigtig gerne tale med. Ring til vores presseansvarlige, på tlf. 2133 8088 eller send os en mail på presse@power.dk.
Billeder
Om POWER
POWER-eventyret startede i Danmark i 2015. Senere åbnede vi butikker i Finland, e-handel i Sverige, og i 2017 kom POWER til Norge. I dag er POWER Nordens nye elektronikgigant og nærmer sig 200 butikker, fordel på 4 lande og 4400 medarbejdere – og vi vokser stadig. Hos POWER ønsker vi altid at være et skridt foran, fordi vi ved, at velovervejede, effektive løsninger holder priserne lave, samtidig med at det giver den bedste handelsoplevelse for kunderne.
POWER er et selskab, som ejes af POWER International. POWER International ejes af AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Den norske koncern driver også POWER i Norge, Finland og Sverige.
Vores mål er at skabe en sund og rentabel virksomhed, som sikrer trygge arbejdspladser for nuværende og kommende medarbejdere. Dette skal vi gøre gennem effektive løsninger, som kommer vores kunder til gode – og med mindst mulig negativ effekt på samfund og miljø.
Følg pressemeddelelser fra Power
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Power
Salg af powerbanks eksploderer: Stigning på 500% den seneste måned25.7.2024 10:26:21 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sommervejr har sjældent været så ustadigt, som det er i disse uger. Det mærker de tydeligt hos elektronikkæden POWER, der i løbet af den seneste måned har solgt 2.000 powerbanks om ugen – en stigning på hele 500% sammenlignet med resten af året.
Nødradioer revet væk i POWER: ”Vores salg steg lodret med 2500%”17.6.2024 13:37:22 CEST | Pressemeddelelse
Komplet udsolgt af radioer med solceller og håndsving. Det er meldingen fra POWER, efter forsvarsministeren i lørdags meldte ud, at alle danskere skal kunne klare sig selv i tre dage i en krisesituation. ”Vi har fuldstændig udsolgt i hele Norden. Jeg har aldrig oplevet noget lignende”, siger salgschef i elektronikkæden.
TV-feber: POWER forventer 20% stigning i TV-salg under EM i fodbold11.6.2024 11:27:40 CEST | Pressemeddelelse
Alene opremsningen får sveden til at perle på panden: EM i fodbold med et dansk landshold i storform; Tour de France, hvor danske Vingegaard forhåbentlig tramper afsted som forsvarende vinder og et OL med masser af dygtige danske atleter inklusive de to danske landshold i kvinde- og herrehåndbold. En sportssommer i den kaliber kræver, at udstyret er i orden – også hos TV-seerne. Elektronikkæden POWER forventer derfor en stigning i salget af TV-skærme på 20%.
POWER vinder igen over DBU: ”Vi har taget en for holdet”4.6.2024 10:07:07 CEST | Pressemeddelelse
Østre Landsret har netop erklæret sig enig med Sø- og Handelsretten i, at elektronik- og hvidevarekæden POWER ikke har krænket DBU’s kommercielle rettigheder. Kædens direktør, Jesper Boysen, tøver ikke med at kalde sejren principiel og til gavn for hele detailbranchen.
POWER ansætter medieprofil fra Viaplay og TV223.4.2024 08:50:00 CEST | Pressemeddelelse
Elektronik- og hvidevarekæden POWER ansætter pr. 1. maj Søren Kaule som Omnichannel Media Manager. Søren Kaule kommer med mere end 20 års erfaring fra TV2 og Viaplay, og med hans ansættelse ændrer POWER strategi og trækker blandt andet alle omnichannel-medieindkøb in-house. POWER-direktør Jesper Boysen kalder ansættelsen ”et naturligt gearskifte, som kommer til at få enorm betydning for POWERs udvikling”.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum