Privatsikring og Vestjysk Bank udvider partnerskab

Det strategiske partnerskab mellem Vestjysk Bank og Privatsikring, der er en del af Alm. Brand Group, udvides pr. 1. januar. I alt 14 af Vestjysk Banks filialer vil nu formidle forsikringsprodukter fra Privatsikring, ligesom Privatsikring fremadrettet vil stå for den samlede erhvervsforsikringsportefølje i banken.

Dirketør i Privatsikring Mads Foged glæder sig over det udvidede partnerskab med Vestjysk Bank, som han kalder et godt match på en række områder.

Privatsikring og Vestjysk Bank udvider det strategiske partnerskab pr. 1. januar 2024. Fremover vil Vestjysk Banks afdelinger i Aarhus, Randers og Hadsten nu også formidle forsikringsprodukter fra Privatsikring, som dermed står bag forsikringsprodukterne i 14 af Vestjysk Banks filialer. Desuden vil Privatsikring fremadrettet stå for den samlede erhvervsforsikringsportefølje i Vestjysk Bank.

Udvidelsen af partnerskabsaftalen bliver en styrkelse af det i forvejen stærke, landsdækkende bankassurancesamarbejde, der i dag omfatter mere end 30 banker og sparekasser. Privatsikring arbejder tæt sammen med pengeinstitutterne om at udvikle nye, gode skadesforsikringsløsninger til privat- og erhvervskunderne. Således har Privatsikring tilbudt forsikringsløsninger til pengeinstitutkunder i mere end 20 år.

”Privatsikring er ligesom Vestjysk Bank kendt for et stærkt fokus på personlig rådgivning og gode kundeoplevelser. Vi vælger at udvide samarbejdet med Privatsikring på grund af de attraktive og konkurrencedygtige forsikringsløsninger til vores privat- og erhvervskunder, som vi kender så godt, og som vi ønsker at tilbyde flere af vores kunder, siger adm. bankdirektør i Vestjysk Bank Jan Ulsø Madsen.

Godt match
Direktør i Privatsikring Mads Foged glæder sig også over den nye aftale.

”Vi er stolte over at kunne udvide samarbejdet med Vestjysk Bank, som vi har haft et fantastisk samarbejde med siden 2001, siger han og peger på, at Privatsikring er blevet en endnu mere attraktiv samarbejdspartner på bankassuranceområdet efter fusionen mellem Codan og Alm. Brand, der førte til etableringen af Alm. Brand Group sidste år.

”Med sin grønne profil passer Vestjysk Bank for eksempel rigtig godt til Codans styrkeposition inden for bl.a. vind og biogas, mens Alm. Brand kan tilbyde stærke forsikringsløsninger til bankens mange landbrugskunder,” siger Mads Foged.

Med den nye portefølje har Privatsikring nu kontakt med kunder via et pænt stykke over 300 pengeinstitutfilialer rundt om i hele landet – foruden bankernes digitale kanaler.

”Via opbygningen af et tæt samarbejde mellem os og privat- og erhvervsrådgiverne i Vestjysk Bank opnår vi mulighed for, at de bringer vores løsninger i spil i rette tid og på rette sted. Det kan for eksempel være, når rådgiveren og kunden taler om finansiering af en ny maskine til virksomheden, en ny bil til familien eller lignende,” fortæller Mads Foged om samarbejdet og forklarer, at det i praksis foregår sådan, at bankens rådgivere booker et møde sammen med privatkunden eller virksomheden, og at Privatsikring og Erhvervssikring derefter står for den egentlige rådgivning af kunderne.

Alm Brand Group er en fælles, toneangivende dansk forsikringskoncern, der består af Alm. Brand, Codan, Privatsikring og Erhvervssikring. Fire stærke brands, der med flere end 700.000 kunder udgør Danmarks næststørste skadesforsikringsselskab.

I Alm. Brand Group er skadesforsikring vores kerneområde, og vi ønsker at sætte standarden inden for skadesforsikring og have det lange blik for samfundets udvikling, ligesom vi er vores rolle og ansvar for at fremme forebyggelse og bæredygtighed bevidst.

JunkFood opruster – indgår partnerskab med Alm. Brand Group12.9.2023 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Endnu flere af gadens folk skal have et ordentligt måltid mad. Det er ambitionen for konceptet JunkFood, der tilbereder og uddeler mad fra overskudsvarer, og som derfor ønsker at indgå flere partnerskabsaftaler med erhvervsvirksomheder. Som JunkFoods første finansielle virksomhedspartner ønsker Alm. Brand Group at være med til at understøtte den ambition til gavn for nogle af samfundets svageste.

JunkFood opruster – indgår partnerskab med Alm. Brand Group7.9.2023 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse