Blandt flere hundrede kunder slog Lidl dørene op til sin nye flagskibsbutik ved Godsbanen i Aarhus
Torsdag morgen åbnede Lidls 1200 kvadratmeter store, nye flagskibsbutik ved Godsbanen i Aarhus. Butikken er Lidls butik nr. 145 i Danmark, men butikken skiller sig ud på flere områder. Lidls udviklings- og ejendomsdirektør var med, da butikken åbnede og for ham markerer butikken en betydelig milepæl.
Torsdag morgen slog dagligvarekæden Lidl dørene op til sin splinternye flagskibsbutik på Anna Klindt Sørensens Gade 1 i Aarhus. Butikken har været undervejs siden september forrige år i forbindelse med etableringen Lidls nye hovedkontor, hvor snart flere end 300 medarbejdere flytter ind. Med den nye flagskibsbutik markerer Lidl et stort skridt i deres danske ekspansionsrejse.
”Det er en betydelig milepæl, at vi nu står her med både en færdigbygget flagskibsbutik og et nyt hovedkontor under samme tag. Bygningen er tegnet med respekt for og et arkitektonisk nik til området her ved Godsbanen, og jeg vil gerne sige en stor tak til arkitekterne fra Link Arkitektur A/S, som har tegnet bygningen og totalentreprenør Per Aarsleff A/S for en god proces og et godt samarbejde undervejs,” siger Mads T. Nielsen, udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl.
Med den meget centrale beliggenhed i Aarhus har et af de store fokuspunkter i forbindelse med byggeriet af butikken været muligheder for varelevering – og det på en måde, så det ikke vil genere de mange naboer til butikken. Det er lykkes.
“Vi har fået bygget en helt særlig vareleveringsgård til butikken, hvor lastbiler kan køre ind, og man kan lukke porten, så vareleveringen kan ske døgnet rundt, uden at det er til gene de mange mennesker, som bor i området. Det er vi meget tilfredse med,” siger Mads T. Nielsen.
1500 nysgerrige aarhusianere kiggede forbi til naboaften
Forud for åbningen havde Lidl inviteret områdets beboere til naboaften onsdag aften, hvor 1500 mennesker kiggede forbi i løbet af aftenen for at få et smugkig i den nye butik, hilse på personalet og opleve den annoncerede musikalske overraskelse, nemlig Malte Ebert.
Butikschef Janni Lund Vilhelmsen og hendes team stod atter klar torsdag morgen – denne gang med kaffe og bagværk fra Lidls prisvindende bake-off afdeling til de morgenfriske, som var kommet for at gøre de første indkøb i den nye butik og slå til på de gode åbningstilbud.
”Det er helt fantastisk at se det store fremmøde til både vores naboaften og i morges, hvor vi scannede de første allerførste varer. Det er en ganske særlig dag for os, så det er skønt at mærke opbakningen fra kunderne. Der har været høj stemning hele morgenen,” fortæller, Janni Lund Vilhelmsen, som er butikschef i den nye flagskibsbutik, der samtidig også er Lidls sjette tobaksfrie butik.
Med flagskibsbutikken er det blandt andet planen, at Lidl vil afprøve nye koncepter og initiativer af, før de eventuelt implementeres til øvrige butikker. Butikken vil prioritere lokale produkter og begivenheder, og så vil kunderne opleve at kunne købe måltidsbokse, kværne frisk kaffe og et udvidet område med veganske produkter.
Gå på opdagelse i den nye Lidl-butik på Anna Klindt Sørensens Gade 1 i Aarhus K hver dag fra kl. 7-22.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl oplever markant fremgang i salget af populært værktøj og haveredskaber4.10.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark oplever en stor stigning i salget af værktøjer, som for alvor er blevet et hit blandt forbrugerne. Det er Lidls eget værktøjsmærke, PARKSIDE, som står for den store fremgang i salg af værktøjer og haveredskaber. Ifølge håndværker og freelanceskribent Jann Wagner er det et tegn på, at gør-det-selv-kulturen har vundet fodfæste i takt med at priserne på håndværkere er blevet dyrere.
Lidl styrker klimainitiativer: Vil være Net Zero i 205030.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl skruer endnu en gang op for klimaindsatsen og forpligter sig til at opnå Net Zero i 2050. Med nye ambitiøse klimamål i forsyningskæden intensiverer dagligvarekæden sit engagement i mere bæredygtige forretningsmetoder og klimabeskyttelse. Virksomheden har allerede reduceret sine drivhusgasudledninger med 65 % siden 2019 på tværs af alle markeder.
Solceller dækker 20 % af strømforbruget ved Lidls lager- og logistikcenter i Køge13.9.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl udvider solcellekapaciteten på lager- og logistikcenteret i Køge med et nyt 4542 m² stort solcelleanlæg, så 20 % af strømforbruget i bygningen nu dækkes af el fra egne grønne og vedvarende energikilder. Anlæggets kapacitet svarer til det årlige forbrug i over 200 danske husstande.
Lidl bliver officiel partner af UEFA Europa League og UEFA Conference League2.9.2024 12:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl fortsætter deres vellykkede “We´re on your team”-kampagne som Official Fresh Fruit Partner af UEFA Europa League og UEFA Conference League. Ved at tilbyde oplevelser som muligheden for at være en del af Lidl Kids Team vil Lidl inspirere flere børn i hele Europa til at være aktive – og dermed inspirere til en sundere livsstil.
Momsfri frugt og grønt får kunderne til at ændre indkøbsvaner i en sundere retning23.8.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I februar og marts 2024 fjernede dagligvarekæden Lidl et beløb svarende til momsen på al frugt og grønt. Indsatsen er en del af Lidls arbejde med at give danskerne endnu bedre muligheder for at træffe sundere valg, når de foretager deres dagligvareindkøb.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum