Blandt flere hundrede kunder slog Lidl dørene op til sin nye flagskibsbutik ved Godsbanen i Aarhus

Torsdag morgen åbnede Lidls 1200 kvadratmeter store, nye flagskibsbutik ved Godsbanen i Aarhus. Butikken er Lidls butik nr. 145 i Danmark, men butikken skiller sig ud på flere områder. Lidls udviklings- og ejendomsdirektør var med, da butikken åbnede og for ham markerer butikken en betydelig milepæl.

Lidls salgschef i Region Vest, Melanie Petersen (tv.), klippede sammen med butikschef, Janni Lund Vilhelmsen, den røde snor til butikken.

Torsdag morgen slog dagligvarekæden Lidl dørene op til sin splinternye flagskibsbutik på Anna Klindt Sørensens Gade 1 i Aarhus. Butikken har været undervejs siden september forrige år i forbindelse med etableringen Lidls nye hovedkontor, hvor snart flere end 300 medarbejdere flytter ind. Med den nye flagskibsbutik markerer Lidl et stort skridt i deres danske ekspansionsrejse.

”Det er en betydelig milepæl, at vi nu står her med både en færdigbygget flagskibsbutik og et nyt hovedkontor under samme tag. Bygningen er tegnet med respekt for og et arkitektonisk nik til området her ved Godsbanen, og jeg vil gerne sige en stor tak til arkitekterne fra Link Arkitektur A/S, som har tegnet bygningen og totalentreprenør Per Aarsleff A/S for en god proces og et godt samarbejde undervejs,” siger Mads T. Nielsen, udviklings- og ejendomsdirektør i Lidl.

Med den meget centrale beliggenhed i Aarhus har et af de store fokuspunkter i forbindelse med byggeriet af butikken været muligheder for varelevering – og det på en måde, så det ikke vil genere de mange naboer til butikken. Det er lykkes.

“Vi har fået bygget en helt særlig vareleveringsgård til butikken, hvor lastbiler kan køre ind, og man kan lukke porten, så vareleveringen kan ske døgnet rundt, uden at det er til gene de mange mennesker, som bor i området.  Det er vi meget tilfredse med,” siger Mads T. Nielsen.

1500 nysgerrige aarhusianere kiggede forbi til naboaften
Forud for åbningen havde Lidl inviteret områdets beboere til naboaften onsdag aften, hvor 1500 mennesker kiggede forbi i løbet af aftenen for at få et smugkig i den nye butik, hilse på personalet og opleve den annoncerede musikalske overraskelse, nemlig Malte Ebert.

Butikschef Janni Lund Vilhelmsen og hendes team stod atter klar torsdag morgen – denne gang med kaffe og bagværk fra Lidls prisvindende bake-off afdeling til de morgenfriske, som var kommet for at gøre de første indkøb i den nye butik og slå til på de gode åbningstilbud.

”Det er helt fantastisk at se det store fremmøde til både vores naboaften og i morges, hvor vi scannede de første allerførste varer. Det er en ganske særlig dag for os, så det er skønt at mærke opbakningen fra kunderne. Der har været høj stemning hele morgenen,” fortæller, Janni Lund Vilhelmsen, som er butikschef i den nye flagskibsbutik, der samtidig også er Lidls sjette tobaksfrie butik.

Med flagskibsbutikken er det blandt andet planen, at Lidl vil afprøve nye koncepter og initiativer af, før de eventuelt implementeres til øvrige butikker. Butikken vil prioritere lokale produkter og begivenheder, og så vil kunderne opleve at kunne købe måltidsbokse, kværne frisk kaffe og et udvidet område med veganske produkter.

Gå på opdagelse i den nye Lidl-butik på Anna Klindt Sørensens Gade 1 i Aarhus K hver dag fra kl. 7-22.

Til naboaftenen onsdag aften kiggeded 1500 mennesker forbi for at se den nye butik og en intim koncert med Malte Ebert.
Til duften af friskbrygget morgenkaffe stod flere hundrede nye kunder i kø for at handle i Lidls nye flagskibsbutik.
Fra dørene blev åbnet, var der travlt i den nye butik.
Mange kunder var interesseret i at blive medlem af Lidl Plus, så de fremover kan gøre brug for masser af tilbud og fordele.
Janni Lund Vilhelmsen er butikschef i Lidls nye flagsskibsbutik, som ligger i stueetagen i Lidls nye hovedkontor ved Godsbanen i Aarhus.

Lidl oplever markant fremgang i salget af populært værktøj og haveredskaber4.10.2024 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl Danmark oplever en stor stigning i salget af værktøjer, som for alvor er blevet et hit blandt forbrugerne. Det er Lidls eget værktøjsmærke, PARKSIDE, som står for den store fremgang i salg af værktøjer og haveredskaber. Ifølge håndværker og freelanceskribent Jann Wagner er det et tegn på, at gør-det-selv-kulturen har vundet fodfæste i takt med at priserne på håndværkere er blevet dyrere.