Nemlig er tilbage i vækst og samler driften i Brøndby

Der er igen kommet gang i salget af dagligvarer hos onlinesupermarkedet Nemlig, der det meste af 2023 har oplevet en vækst på over 20% sammenlignet med sidste år. Størstedelen af denne vækst ligger på Sjælland, og derfor samler Nemlig nu atter alle aktiviteter omkring pakning af kundeordrer i det store varehus i Brøndby, der fremadrettet vil servicere hele Danmark.

Det var en stor begivenhed, da Nemlig i oktober 2022 åbnede deres andet varehus i Danmark beliggende i Aarhus. Det er derfor en overraskende udmelding, at Nemlig nu samler sine aktiviteter omkring pakning af alle kundeordrer i det store varehus i Brøndby og dermed lukker for disse aktiviteter i varehuset i Aarhus.

”Salget i Jylland har desværre ikke udviklet sig lige så hurtigt som forventet, selvom vi med åbningen af vores nye varehus i Aarhus for et år siden bl.a. introducerede markant kortere tid fra bestilling til levering, ligesom vi igennem det sidste år har kørt med en skarp prisprofil med prismatch mod discount. Vi er derfor kommet til den konklusion, at det vil tage væsentlig længere tid at opnå en volumen, der kan retfærdiggøre omkostningerne ved at drive vores nye varehus i Aarhus, hvorfor vi over de kommende måneder flytter pakningen af varerne tilbage til vores varehus i Brøndby”, siger Stefan Plenge, adm. direktør i Nemlig.

Ændringen af den interne logistik gør, at Nemlig nedbringer sine logistikomkostninger betydeligt, hvilket onlinesupermarkedet nu vil bruge til at øge sine investeringer i andre dele af forretningen.

”Vi leverer til det meste af Danmark, og det, vi har set igennem længere tid, er, at væksten er markant større på Sjælland end i andre dele af landet. Med sammenlægningen af vores logistik i varehuset i Brøndby får vi nedbragt vores logistikomkostninger betydeligt, hvilket gør os i stand til at investere endnu mere i aktiviteter de steder, hvor det har den største effekt,” siger Stefan Plenge.

Flytning af pakningen til varehuset i Brøndby betyder, at Nemlig må nedlægge størstedelen af stillingerne i varehuset i Aarhus, men hovedparten af de berørte medarbejdere vil blive tilbudt arbejde i det andet varehus.

Det har vejet meget tungt i vores beslutningsproces, at vi med vores flytning af pakningen fra varehuset i Aarhus til varehuset i Brøndby desværre er nødsaget til at nedlægge en stor del af stillingerne i varehuset i Aarhus. Langt størstedelen af alle berørte medarbejdere vil dog blive tilbudt arbejde i vores andet varehus. Vi vil også arbejde tæt sammen med HK og de omkringlæggende virksomheder med henblik på at hjælpe de af vores medarbejdere, som fortsat ønsker at arbejde i Aarhus, godt videre i nye gode jobs i nærområdet,” siger Stefan Plenge og fortsætter, ”vi vil bl.a. afholde jobmesser i vores varehus i Aarhus, hvor virksomheder fra lokalområdet kan komme og møde vores medarbejdere, så medarbejderne nemt kan komme i kontakt med nye potentielle arbejdsgivere.”

Jylland vil fortsat være et fokusområde for Nemlig, ligesom det har været siden, at Nemlig leverede de første ordrer til de jyske kunder tilbage i august 2016, hvor alle ordrer blev pakket i varehuset i Brøndby. Hos Nemlig forventes det også, at man vil genåbne varehuset i Aarhus, når volumen har vokset sig markant større i Jylland. I mellemtiden er planen at udleje den del af varehuset, som Nemlig ikke fortsætter med at bruge.

Vi tror fortsat, at der er et stort marked for levering af dagligvarer hjem til hoveddøren i Jylland, og derfor foretager vi også kun mindre ændringer i konceptet, når pakningen af varerne flyttes til varehuset i Brøndby i løbet af de næste par måneder”, siger Stefan Plenge, adm. direktør i Nemlig.

nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris.Hver uge prismatcher nemlig.com mere end 1500 varer mod Rema 1000. Det er med til at gøre nemlig.com til Danmarks billigste onlinesupermarked.

Intervare A/S har mere end 20 års erfaring med levering af dagligvarer til visiterede borgere. Vi samarbejder pt. med mere end 40 kommuner landet over og servicerer ca. 8.000 borgere hver uge. Intervare A/S er moderselskab til nemlig.com