BLAST teamer op med Copenhagen Gaming Week om ny esportsturnering i 2024

• BLAST og Copenhagen Gaming Week går sammen om ny, international Counter-Strike 2-turnering.
  • Det adrenalinfyrede spektakel vil kulminere i en stor finale i Bella Arena under Copenhagen Gaming Week i januar 2024.

BLAST slår sig sammen med Copenhagen Gaming Week som officiel turneringspartner for festivalens esportsarena forud for den første Copenhagen Gaming Week-begivenhed i januar 2024. Copenhagen Gaming Week er Danmarks nye internationale festival, der omfatter alt, hvad der har med gaming og esport at gøre. Besøgende i alle aldre kan udforske fremtidens teknologi, dykke ned i nutidens hotteste trends og fejre fortidens retrolækre spilklassikere, alt imens de fremmer og udvider et unikt fællesskab med andre, der deler den samme passion.

BLAST har gennem de seneste år afholdt flere esportsturneringer i en række forskellige spil, herunder den globale Counter-Strike-turneringsserie BLAST Premier, og vil bringe en ny Counter-Strike 2-turnering til Copenhagen Gaming Week’s esportsarena. Bemærkelsesværdigt afholdt BLAST for nylig det endelige store arrangement i Counter-Strike: Global Offensive - forgængeren til Counter-Strike 2 - BLAST.tv Major i Paris, der modtog global anerkendelse. Ingen anden by i verden afholder så mange storskala-esportsbegivenheder som København i 2023. Tre af verdens største spiludgivere, Ubisoft, Epic Games og Valve, har samarbejdet med BLAST om at bringe tre storskala-begivenheder til København i form af BLAST R6 Major (Rainbow Six Siege) i Forum, FNCS Global Championships (Fortnite) og BLAST Premier Fall Final (Counter-Strike 2), begge i Royal Arena.

BLAST’s ekspertise og teknologi bliver bragt i spil til Copenhagen Gaming Week’s Counter-Strike 2-turnering, hvor særligt inviterede tophold i verdensklasse møder udfordrere, der har klaret sig igennem den kommende kvalificeringsrunde, hvorom yderligere detaljer snart vil blive offentliggjort. Denne kvalifikationsfase giver både lokale og regionale hold mulighed for at kæmpe om en chance for at konkurrere på den store scene ved siden af etablerede stjerner.

James Woollard, Head of Commercial for BLAST, udtaler:

"BLAST er meget stolt over at støtte Copenhagen Gaming Week’s mission om at etablere en esportsturnering, der giver flere muligheder for den voksende lokale scene i Danmark, samtidig med at vi tilbyder fans underholdning på næste niveau. Sammen er vi klar til at levere en uforglemmelig oplevelse for både fans og hold ved at bringe vores unikke tilgang til at producere mindeværdige fanoplevelser og adrenalinfyrede livebegivenheder. Siden 2017 har vi afholdt førsteklasses esportsbegivenheder i København, og vi er glade for at kunne bringe mere Counter-Strike 2 til verden uden for vores BLAST Premier-økosystem."

Kevin Thyge Helsinghof, Commercial Director hos Bellagroup, bakker op:

"Vi er begejstrede for at byde BLAST velkommen som partner på Copenhagen Gaming Week. Det er en fornøjelse at samarbejde med en så stærk allieret, og vi ser frem til at levere en dansk forankret turnering, der forener spillere, fans og fællesskaber i Bella Arena, der nu tager det næste skridt som en international esports-hub."

Copenhagen Gaming Week finder sted i Bella Center Copenhagen og Bella Arena fra den 12. til 14. januar 2024. Flere detaljer om formatet, holdene og kvalifikationsprocessen for Counter-Strike 2-turneringen ved Copenhagen Gaming Week vil blive delt i nærmeste fremtid.

Fakta om Copenhagen Gaming Week:

• Den første begivenhed finder sted i Bella Arena og Bella Center Copenhagen fra den 12. til 14. januar 2024.
  • Udviklet i et partnerskab mellem BLAST, Bellagroup, Københavns Kommune, Wonderful Copenhagen og Blackbox Media.
  • En tilbagevendende begivenhed, der vil udvikle sig år for år og med tiden strække sig over flere dage, involverer flere interessenter og områder i den danske hovedstad.
  • Ved det første event i 2024 er målet 15.000 besøgende, primært forventes de at komme fra Danmark og Sverige. Målsætningen er at øge antallet af internationale besøgende derfra.
  • Copenhagen Gaming Week støttes af Region Hovedstaden og Københavns Kommune.
  • En del af støtten er øremærket til at aktivere byens børn og unge samt et talenttiltrækningsprogram ledet af Copenhagen Capacity.
  • Copenhagen Gaming Week’s esportsarena og turnering vil være en separat begivenhed adskilt fra BLAST Premier-turneringsserien.
  • Billetter kan købes via: www.copenhagengamingweek.dk.

Om BLAST

Vi har en mission om at tage esports til næste niveau inden for global underholdning. Vi vækker begejstring og inviterer milliarder af fans til at deltage i esportsrevolutionen. Vi skaber direkte og digitale oplevelser - fra turneringer, der fylder store arenaer rundt om i verden, til fantastisk indhold, der garanterer at blæse dig bagover.

Vi samarbejder med nogle af verdens største spiludgivere og brands for at omdanne deres produkter til fantastiske esports-oplevelser - gennem turneringer, indhold og shows inden for en række forskellige spil, inklusiv: Counter-Strike, Rainbow Six Siege, DOTA 2, VALORANT, Apex Legends, FIFA 2022 og Fortnite.

BLAST Premier er en verdensomspændende Counter-Strike turneringsserie, hvor de bedste hold og største superstjerner kæmper for ære og en præmiepulje på flere millioner dollars. Kendt for sin enestående produktionskvalitet og evne til at skabe mindeværdige fanoplevelser. Vi tiltrækker titusinder af fans til vores vanvittige, adrenalinpumpede liveevents i store arenaer fra London og København til Miami og Sao Paulo, mens millioner seere følger vores broadcast hjemmefra fra mere end 154 territorier og på 25 forskellige sprog.

Om Bellagroup A/S

Venuedelen består af kongres-, event- og mødedestinationerne Bella Center Copenhagen, Bella Arena og Bella Sky Conference & Event, CIFF Showrooms og International House. Bellagroups egenproducerede, store events tæller bl.a. CIFF - Copenhagen International Fashion Fair, Bogforum og Copenhagen Gaming Week.

Bellagroup når vigtige milepæle i arbejdet med bæredygtighed og sætter ambitiøse mål for fremtiden2.5.2024 07:40:20 CEST | Pressemeddelelse

Trods travlhed i forretningen har Bellagroup i 2023 holdt fokus på arbejdet med bæredygtighed, og hospitalityvirksomheden er efter blot fire år nu kvart i mål på vejen mod at blive net zero i 2050. Hertil kommer en række nyimplementerede klimamålingsinitiativer og en dugfrisk dobbeltcertificering indenfor flere ISO-standarder. Næste skridt bliver en B Corp-certificering, samt arbejdet med at få kunder og leverandør med dybere ind i bæredygtighedsmaskinrummet.