Meresalg Marketing

Black Friday i Danmark: Et fænomen i vækst

Del

Black Friday, som oprindeligt stammer fra USA, har over de seneste år fundet sin plads i danskernes hjerter og tegnebøger. Dette fænomen markerer starten på julehandlen med tilbud og udsalg, der lokker forbrugerne til at åbne tegnebøgerne og starte juleindkøbene.

Pexels

En traditionsrig dag med nye digitale tiltag: Selvom Black Friday er en dag, der er fyldt med tradition, har den digitale udvikling gjort det muligt for både forbrugere og detailhandlere at udnytte dagen til fulde. Online shopping har gjort det muligt at undgå de lange køer og trængslen i butikkerne, samtidig med at man kan gøre gode køb hjemme fra sofaen.

Konkurrencen skærpes: Konkurrencen blandt detailhandlere er intensiveret i takt med Black Fridays popularitet. Butikker og online platforme konkurrerer om at tilbyde de mest attraktive tilbud og rabatter. Dette har skabt en atmosfære, hvor forbrugeren er i fokus, og hvor kampen om kundernes opmærksomhed er hård. 

Bæredygtighed på dagsordenen: Med en stigende bevidsthed om bæredygtighed, har nogle forbrugere og virksomheder begyndt at stille spørgsmål ved det overforbrug, som Black Friday kan medføre. Initiativer som Green Friday og andre bæredygtige kampagner vinder frem som alternativer eller supplementer til den traditionelle shoppedag.

Forbrugeradfærd og forventninger: Forbrugerne er blevet mere kræsne, og forventningerne til gode tilbud er høje. Samtidig er bevidstheden omkring etisk og bæredygtig handel også stigende, hvilket påvirker forbrugernes valg og detailhandlernes strategier.

Black Friday falder i år fredag d. 24. november 2023. 

Store danske forhandlere der er med på årets Black Friday: 

Jupiter cykler Black Friday
Bilka Black Friday
Elgiganten Black Friday
Power Black Firday

... og mange flere kan tilføjes til denne liste. 

Følg pressemeddelelser fra Meresalg Marketing

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Meresalg Marketing

Dansk Havaianas-hype vækker brasiliansk debat – og giver danskerne lyst til bedre badesandaler19.8.2025 10:48:14 CEST | Pressemeddelelse

København har taget Havaianas til sig i stor stil – fra Netto til den røde løber under Copenhagen Fashion Week – men den nye status som “chic” har udløst vrede og debat i Brasilien om kulturel udviskning og klassesymbolik. Flere brasilianske influencere har kritiseret idéen om en særlig “Copenhagen way” at style Havaianas, fordi sandalen i hjemlandet længe har været hverdagsfodtøj for almindelige mennesker. Politiken, TV 2 og det internationale modemagasin WWD har beskrevet, hvordan den danske trend nu læses i Brasilien som et eksempel på, at noget først ophøjes til mode, når det valideres i Europa.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye