Danske Spils ekspert om aftenens Vild med dans: "Ikke til at forudsige"

Oddsætterne hos Danske Spil tør næsten ikke spå om, hvilket par, der må forlade Vild med dans efter aftenens udsendelse. Der er to klare kandidater, men hvem trækker det korteste strå?

Det er godt nok hans fornemmeste job at sætte odds på begivenheder ude i fremtiden, men Danske Spils oddssætter er alligevel i vildrede før næste udgave af Vild med dans. Kun et par skal forlade konkurrencen, men spørger man direkte, så har eksperten mest lyst til at bruge en livline.

”Den er altså svær denne gang,” indrømmer Danske Spils oddssætter og Vild med dans-ekspert, Mathias Reimer Larsen.

”Vi har to klare kandidater til at forlade programmet, men hvor skal vi placere Sorteper? Det kunne godt blive parret med de dårligste dommerstemmer sidste fredag, Sebastian Bull og Asta Björk Ivarsdottir. Men det kunne bestemt også godt blive parret, der var i omdans, Andreas Bo og Camilla Dalsgaard,” siger Mathias Reimer Larsen og fortsætter:

”Det er ikke til at forudsige, men vi forventer, at et af netop de to par danser sidste dans fredag aften.

De to par har næsten identiske odds, men vi må alligevel respektere dommerstemmerne, og derfor er Sebastian Bull vores favorit til at ryge fredag. Men det var han jo på den anden side også sidste uge.”

Helt åbent
Odds på Vild med dans er bare noget helt andet, end når man i Danske Spil sætter odds på fx en fodboldkamp: Alt kan ske, men med større tryk på ”alt”.

”Og alt skete så sandelig også i sidste uge, hvor vi havde forudset, at Sebastian Bull og hans dansepartner Asta Björk Ivarsdottir måtte sige farvel. Parret fik godt nok aftenens dårligste dommerstemmer, men så kom seerne ind fra højre og leverede så mange stemmer, at parret ikke engang kom i omdans. Det var jo dejligt for dem, og det viser virkeligt, hvorfor det er vanskeligt at sætte odds på Vild med dans: ALT kan simpelthen ske,” siger Mathias Reimer Larsen.

Rokering i toppen
I den anden ende af skalaen skete der også ting og sager i fredags. Lego-skaden til Soeren viste sig at hæmme ham mere end forventet, og han måtte tage til takke med 28 point på aftenen. Dermed kunne han altså ikke hamle op med Mette Sommer, som fik 31 point og da slet ikke med Fredrik Trudslev, som blev topscorer med imponerende 34 point.

”Vi følger i Danske Spil straks med udviklingen, så Fredrik nu stryger ind som vores næststørste favorit efter Mette Sommer. Soeren må tage til takke med en tredjeplads på favorit-listen. Mette er dog stadig vores favorit til den samlede sejr – og sådan ser vores kunder det også. Næsten 30 procent af alle spil er således sat på Mette Sommer som vinder af Vild med dans 2023,” afslører Mathias Reimer Larsen.

Vild med dans kan følges på TV2 fra kl. 20.00 i aften.

Danske Spil ser tilbage til 1992 og spørger: Kan vi gøre det igen?29.6.2024 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Danmark er klare underdogs før 1/8-finalen mod Tyskland: Men det var de også en magisk sommeraften i Göteborg for 32 år siden – og det får nu Danske Spil til at kigge tilbage til EM 1992, og inviterer kunderne til at gøre det samme. Lige nu tipper stemningen hos Danske Spils kunder klart til en gentagelse af sejren over tyskerne, hvilket forventet vil give kunderne 13 mio. kr. i lommerne.