Billigblomst A/S

Billigblomst åbner den første butik i København!

Billigblomst, en af Danmarks førende plantecenterkæder, annoncerer en spændende udvidelsesplan, der kan ændre landskabet for blomsterindkøb i Danmark.

Billigblomst offentliggør, at de lancerer Billigblomst City - en ny kæde af butikker, der vil tilbyde samme kvalitet til samme priser som i den øvrige del af kæden – dog med et mindre sortiment målrettet bylivet. Det nye koncept vil altså gøre det muligt, også for byboerne, at købe kvalitetsblomster til billige penge.

Billigblomst Citys første butik åbner dørene på Kampmannsgade i København. Kæden planlægger at åbne 10 City Butikker årligt i Danmark.

Brian Reenberg, ejeren af Billigblomst, udtaler: "Der er masser af gode lokaler til rådighed i alle de større byer i Danmark, og ejendomsmæglere er ivrige. Vi er klar til at underskrive lejekontrakter, så længe tilbuddet er attraktivt."

Priserne i de nye Billigblomst City-butikker vil forblive konkurrencedygtige og sammenlignelige med de større Billigblomst plantecentre. Dette opnås ved en lav husleje, ved at eliminere behovet for butiksbetjening og implementere en selvbetjeningsmodel, hvor kunderne selv scanner deres varer. Desuden vil betaling kun være mulig med kort eller mobil betaling, da kontanter ikke accepteres.

Billigblomst Citys første butik i København har planlagt åbningsdatoen til lørdag den 11. november klokken 8. Dette bliver en betydningsfuld milepæl for Billigblomst, og de ser frem til at byde alle blomsterelskere i København velkommen til den nye butik.

Om Billigblomst

• Den første Billigblomst åbnede på Runetoften i Tilst i 2011. Afdelingen er den største af de 10 butikker og er på ca. 21.000 m².
  • Siden 2011 har virksomheden passeret en omsætning på en halv mia. kr.
  • Medarbejderstaben er vokset til ca. 350 medarbejdere, fordelt på butikker samt Billigblomst Administration, der er beliggende i Aarhus.
  • Over 2,5 mio. betalende kunder om året fordelt på alle Billigblomst butikker.
  • Billigblomst arbejder pt. på energi- og bæredygtig optimering i form af regnvandsopsamling og udskiftning til varmepumper.