Coop Danmark A/S

Coop outsourcer Samvirke til Piccolo Media Group

Del

Månedsmagasinet Samvirke udkommer 1. februar 2024 i et nyt samarbejde med virksomheden Piccolo Media Group (PMG), der blandt andet udgiver DSB’s magasin Ud & Se.

Månedsmagasinet Samvirke, der i dag er Danmarks største månedsmagasin med knapt en million læsere, vil fra 1. februar 2024 udkomme i et nyt og tykkere format i samarbejde med Piccolo Media Group (PMG), der blandt andet udgiver DSB’s magasin Ud & Se.

Relanceringen og det nye mediesamarbejde med PMG kommer til at styrke magasinet både redaktionelt og kommercielt, fortæller chefredaktør og kommunikationsdirektør i Coop Amba, Lars Aarup, om baggrunden for outsourcingen.  

”Kvalitets- og magasinjournalistikken får med det nye samarbejde et løft, månedsmagasinet bliver mere aktuelt og tidssvarende, og målet er desuden at nå en yngre målgruppe end i dag,” siger Lars Aarup.

PMG overtager annoncesalg, produktion, layout, tryk og redaktion af Månedsmagasinet Samvirke, der har et månedligt oplag på 300.000 og knap en million læsere i hele landet. Samtidig overtager PMG ansvaret for salget til alle Samvirkes digitale platforme.

”Valget er faldet på PMG på grund af virksomhedens dokumenterede evne til at generere annoncesalg på et højt niveau, men også på grund af PMGs erfarne tilgang til det brede magasinområde med fokus på velfortalt portrætjournalistik og overraskende, men vedkommende features. Samtidig vil vi også satse mere på journalistik, der kan skabe nyheder,” fortæller Lars Aarup.

Mere end 1,3 millioner månedlige læsere

I spidsen for PMG står Jesper Sehested Lund, der tidligere har udgivet en lang række trykte specialmagasiner og har stået i spidsen for en række danske kommercielle tv-og radiostationer. Siden 2016 har PMG stået for produktionen af DSB-passagermagasinet Ud & Se, der distribueres i de danske tog.

”Siden vi overtog udgivelsen af Ud & Se, har vi formået at vækste annoncesalget med 60 procent i et print-annoncemarked, der ellers ikke har været præget af vækst. Jeg er overbevist om, at der ligger et stort uudnyttet potentiale i Månedsmagasinet Samvirke, der er tilgængelig i omkring 1.000 Coop-butikker i hele landet. Med Månedsmagasinet Samvirke og Ud & Se når PMG ud til over 1,3 millioner læsere. Hver eneste måned. Derudover vil vi i samarbejde med Samvirkes redaktion kunne tilbyde en række unikke annonceringsmuligheder på et væld af digitale platforme”, siger Jesper Sehested Lund, der fortsætter:

”Vi vil bidrage positivt – både til at berige danskerne i hele landet med gode læseoplevelser og nye indsigter, men også til at udvikle Månedsmagasinet Samvirke i en annoncemæssig fordelagtig retning."

Kontakter

Chefredaktør Samvirke og kommunikationsdirektør, Coop amba, Lars Aarup: 30 91 92 66
PMG’s adm. direktør Jesper Sehested Lund: 20 200 900

Billeder

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for

Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse

Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye