Coop outsourcer Samvirke til Piccolo Media Group
Månedsmagasinet Samvirke udkommer 1. februar 2024 i et nyt samarbejde med virksomheden Piccolo Media Group (PMG), der blandt andet udgiver DSB’s magasin Ud & Se.

Månedsmagasinet Samvirke, der i dag er Danmarks største månedsmagasin med knapt en million læsere, vil fra 1. februar 2024 udkomme i et nyt og tykkere format i samarbejde med Piccolo Media Group (PMG), der blandt andet udgiver DSB’s magasin Ud & Se.
Relanceringen og det nye mediesamarbejde med PMG kommer til at styrke magasinet både redaktionelt og kommercielt, fortæller chefredaktør og kommunikationsdirektør i Coop Amba, Lars Aarup, om baggrunden for outsourcingen.
”Kvalitets- og magasinjournalistikken får med det nye samarbejde et løft, månedsmagasinet bliver mere aktuelt og tidssvarende, og målet er desuden at nå en yngre målgruppe end i dag,” siger Lars Aarup.
PMG overtager annoncesalg, produktion, layout, tryk og redaktion af Månedsmagasinet Samvirke, der har et månedligt oplag på 300.000 og knap en million læsere i hele landet. Samtidig overtager PMG ansvaret for salget til alle Samvirkes digitale platforme.
”Valget er faldet på PMG på grund af virksomhedens dokumenterede evne til at generere annoncesalg på et højt niveau, men også på grund af PMGs erfarne tilgang til det brede magasinområde med fokus på velfortalt portrætjournalistik og overraskende, men vedkommende features. Samtidig vil vi også satse mere på journalistik, der kan skabe nyheder,” fortæller Lars Aarup.
Mere end 1,3 millioner månedlige læsere
I spidsen for PMG står Jesper Sehested Lund, der tidligere har udgivet en lang række trykte specialmagasiner og har stået i spidsen for en række danske kommercielle tv-og radiostationer. Siden 2016 har PMG stået for produktionen af DSB-passagermagasinet Ud & Se, der distribueres i de danske tog.
”Siden vi overtog udgivelsen af Ud & Se, har vi formået at vækste annoncesalget med 60 procent i et print-annoncemarked, der ellers ikke har været præget af vækst. Jeg er overbevist om, at der ligger et stort uudnyttet potentiale i Månedsmagasinet Samvirke, der er tilgængelig i omkring 1.000 Coop-butikker i hele landet. Med Månedsmagasinet Samvirke og Ud & Se når PMG ud til over 1,3 millioner læsere. Hver eneste måned. Derudover vil vi i samarbejde med Samvirkes redaktion kunne tilbyde en række unikke annonceringsmuligheder på et væld af digitale platforme”, siger Jesper Sehested Lund, der fortsætter:
”Vi vil bidrage positivt – både til at berige danskerne i hele landet med gode læseoplevelser og nye indsigter, men også til at udvikle Månedsmagasinet Samvirke i en annoncemæssig fordelagtig retning."
Kontakter
Chefredaktør Samvirke og kommunikationsdirektør, Coop amba, Lars Aarup: 30 91 92 66
PMG’s adm. direktør Jesper Sehested Lund: 20 200 900
Billeder
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop sender ny ”FordelsBar” på Danmarksturné18.6.2025 10:20:56 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne vil i løbet af juni kunne møde en helt ny bar 17 forskellige steder af landet ved Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount. Her kan man få en gratis kop barista-kaffe, møde Coops nyvalgte ungeminister Amalie Smidt - eller andre udvalgte unge fra Coop - og få en uformel snak om de unikke muligheder, man kan opnå ved de daglige indkøb, hvis man har en fordelskonto i Coop. Fordelskontoen bruger mange tusinde medlemmer af Coop hver dag. Men mange kender ikke mulighederne – det vil sommer-touren forsøge at råde bod på. Med kontoen kan man spare op til 15 procent hver gang man køber nogle af Coops mest populære mærker, f.eks. Änglamark, Irma og Thise. Den fungerer sådan: Opret din FordelsKonto i Coop appen Vælg et fast månedlig beløb på mellem 100 og 7.000 kr., som du vil overføre til din FordelsKonto Vælg de varemærker, du ønsker at få ekstra bonus på Når du handler i Coops butikker, betaler du med din FordelsKonto i appen og får automatisk bonus på de varemærker, som du har
Coop sender ny ”FordelsBar” på Danmarksturné18.6.2025 10:15:36 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne vil i løbet af juni kunne møde en helt ny bar 17 forskellige steder af landet ved Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount. Her kan man få en gratis kop barista-kaffe, møde Coops nyvalgte ungeminister Amalie Smidt - eller andre udvalgte unge fra Coop - og få en uformel snak om de unikke muligheder, man kan opnå ved de daglige indkøb, hvis man har en fordelskonto i Coop. Fordelskontoen bruger mange tusinde medlemmer af Coop hver dag. Men mange kender ikke mulighederne – det vil sommer-touren forsøge at råde bod på. Med kontoen kan man spare op til 15 procent hver gang man køber nogle af Coops mest populære mærker, f.eks. Änglamark, Irma og Thise. Den fungerer sådan: Opret din FordelsKonto i Coop appen Vælg et fast månedlig beløb på mellem 100 og 7.000 kr., som du vil overføre til din FordelsKonto Vælg de varemærker, du ønsker at få ekstra bonus på Når du handler i Coops butikker, betaler du med din FordelsKonto i appen og får automatisk bonus på de varemærker, som du har
Ny madspildsløsning til hjemmet forlænger holdbarheden på frugt og grønt11.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Private husholdninger i Danmark smider hvert år 235.000 ton mad ud. En væsentlig del af madspildet består af frugt og grønt. Men nu er der hjælp at hente, hvis man vil holde sin frugt og grønt frisk i længere tid: Coop introducerer en ny madspildsbold, der forlænger holdbarheden på frugt og grønt.
Her er Coops nye Ungeminister: Amalie Smidt Banggaard10.6.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter en spændende og demokratisk valgproces har Coop nu fundet sin nye ungeminister. Det er med stor glæde, at Coop kan præsentere Amalie Smidt Banggaard som den nye stemme for de unge medarbejdere.
Salget af dagligvarer stiger stærkt syd for grænsen4.6.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Gennem det seneste år er salget af de mest almindelige fødevarer som mælk, frugt og grønt, kød og pålæg steget med over 10 procent i de tre store butikker, som Coop har syd for grænsen, Fakta Tyskland. ”Vi sælger stadig de store traditionelle grænsehandelsvarer – øl, vand og slik – men det er på de øvrige dagligvarer, at vi oplever den store vækst, både lige nu og over hele det seneste år,” siger direktør Kasper Allermann, Fakta Tyskland. Prisstigningerne på dagligvarer i Danmark generelt har fået flere danskere til at købe flere af deres basale dagligvarer, når de er i Tyskland. ”Vi har hele tiden satset på at have et større udvalg af almindelige dagligvarer, og ikke kun satse på øl, vand og slik. Det giver bonus nu, ikke mindst fordi vi også kan tilbyde mange af de gode varer fra Coop,” siger Kasper Allermann. Hvis man undrer sig over, hvordan det er muligt at sælge de samme varer billigere i Tyskland end i Danmark, er forklaringen mindre moms, færre afgifter og et generelt lavere om
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum