Solgte Tips og Lotto i 40 år: Endelig vinder pensionist selv millionen

Bliver det snart mig, der vinder? Det spørgsmål har en ældre kvinde fra Østjylland stillet sig selv i årtier, og endelig fundet svaret på: Efter at have solgt Tips og Lotto et helt arbejdsliv, blev det endelig hendes tur til at vinde den store gevinst.

”Jeg har selv stået i en kiosk og solgt tipskuponer i mange år. Og også Lotto, da det kom til senere. Og jeg har set alle de lykkelige mennesker gennem årene, når de har vundet. Og jeg har selv været lykkelig for at se dem vinde,” fortæller kvinden, som igennem årene jævnligt har overvejet, om det snart var hendes tur til at få besøg af lykkens gudinde.

”Jo, selvfølgelig tænker man da, at det må det snart være, men jeg har nu kun vundet 40, 50, 60 kroner. Min mand havde engang 12 rigtige i tips, dengang det var det højeste. Men der var vist mange, der også havde det, for han vandt ikke særligt meget,” griner hun.

Indtil altså her for nyligt, hvor det pludselig var hendes PLUS-abonnement, der blev udtrukket som den heldige vinder af 1.000.000 i Lottos ekstratrækning, Millionærchancen.

”Jeg så på min telefon og troede først, at der stod, at jeg havde vundet 1.000 kroner, og det var da også en slags penge. Men så var der flere tal, og jeg kunne slet ikke forstå det! Jeg tror faktisk ikke, at det rigtigt er gået op for mig endnu. Jeg ringede til mine børn og fortalte det og det endte med, at vi sad og græd alle sammen,” fortæller den pensionerede kioskdame, som altså har fundet ud af, at det også blev hendes tur – også selv om det efterhånden er en del år siden, at hun stoppede med arbejdet i kiosken.

”Ja. Det ser ud til, tålmodighed lønner sig – selv om der godt lige kan gå 15-20 år,” siger hun.

Om Lotto
Lotto tallene trækkes hver lørdag aften, og det er de blevet uden afbrydelse siden 7. oktober 1989. Førstepræmiepuljen er altid på mindst 8.000.000 kroner.
Den højeste Lotto gevinst nogensinde blev vundet i 2008, hvor en heldig spiller fra København vandt 38.564.007 kroner.
Siden 2015 har Lotto haft en Millionærgaranti – i september 2023 omdøbt til Millionærchancen - som betyder, at der fast hver lørdag bliver trukket lod om to gange 1.000.000 kroner blandt alle ugens spillede rækker.

Det danske Herrelandshold skal have ny landstræner, men hvem skal mon løfte arven efter Hjulmand?19.7.2024 13:31:23 CEST | Pressemeddelelse

Kasper Hjulmand har i dag meddelt, at han stopper som landstræner for det danske Herrelandshold. Morten Wieghorst er indsat som midlertidig landsholdstræner, men hvilken profil, der skal stå i spidsen for det populære hold, når kalenderen siger 2025, vides endnu ikke. Spekulationerne er allerede i fuld gang, og nu kan man hos Danske Spil selv gætte med på, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver.