Mentech och ed A/S skapar Danmarks mest användarvänliga och största ”Choose Your Own Device”-univers för B2B

Mentech och ed A/S, samt ed Services A/S, utökar nu sitt samarbete med ett partnerskap där de tillsammans kommer att arbeta mot ett gemensamt mål att skapa Danmarks mest användarvänliga och största ”Choose Your Own Device”-univers för B2B-kunder. Mentech är ett auktoriserat servicecenter som aktivt arbetar mot en grönare värld. De gör detta genom att förlänga livslängden på elektronik och därmed minimera vårt koldioxidavtryck.

Mentech och ed A/S, samt ed Services A/S, utökar nu sitt samarbete med ett partnerskap. Från vänster: Tais Johansen – Kristian Mensing – Charlotte Mensing – Lars Hyllested – Glenn Mindegaard Post

Mentech A/S och ed A/S kommer att minimera sina koldioxidavtryck

Mentech och ed A/S åtar sig att minimera sina koldioxidavtryck och implementera gröna teknologier i sin produktion och leveranskedja. Båda företagen tar sitt samhällsansvar mycket på allvar och säkerställer att deras tjänster och produkter är i linje med FN:s globala mål och därmed bidrar till en mer hållbar framtid.

Mentech A/S och ed A/S kombinerar sin expertis

De två företagen utökar sitt samarbete och kommer därför att kombinera sin expertis och sina resurser för att utveckla nya molnbaserade IT-tjänstelösningar på marknaden.

Både Mentech A/S och ed A/S gemensamma vision är att integrera hållbarhet, ESG och innovation i sina lösningar. Tillsammans kommer de att skapa banbrytande produkter och tjänster som samtidigt minimerar deras miljöpåverkan.

ed A/S är en 100% dansk, privatägd totalleverantör av digital IT-infrastruktur till företag och offentliga institutioner över hela landet.

Minskning av miljöavtrycket

Mentech kommer tillsammans med ed A/S göra det enklare och mer effektivt för sina kunder att förbättra den totala ekonomin inom IT inklusive tjänster och reparationer på plats. De kommer också att göra det enklare att minska miljöavtrycket.

Mentech är glada över att kunna tillkännage det utökade samarbetet och ser fram emot vad en grönare framtid har att erbjuda både Mentech, ed A/S och ed Services A/S.

Mentech at Børsen Bæredygtig Summit
Mentech