Det finske metal-band, Blind Channel, spiller i Pumpehuset 22. april 2024

Blind Channel er et finsk metal-band, hvis musik indeholder elementer fra nu-metal, alternative-rock og post- hardcore. Bandet blev dannet i 2013 og har siden da udgivet flere succesfulde singler og albums, som har fået millioner af streams. I 2021 repræsenterede de Finland i Eurovision Song Contest med sangen "Dark Side", som findes på deres seneste album ’’Lifestyles of the Sick & Dangerous’’ udgivet i 2022.

Siden da har Blind Channel udgivet en række toneangivende singler, bl.a. "DEADZONE", som udkom i august 2023, og er den seneste tilføjelse til deres imponerende bagkatalog. Her demonstrerer de endnu en gang deres evne til at levere hårdtslående og medrivende musik.

"DEADZONE" byder på den karakteristiske lyd, som Blind Channel er kendt for - en blanding af metal og rock med kraftfulde guitarer, intense trommer og en vokal der skærer igennem.

Oplev Blind Channel live 22. april 2024 i Pumpehuset. De tager Ghøstkid og Rock Band From Hell med som support.

Billetsalget starter fredag 29. september kl. 10.00 via livenation.dk og ticketmaster.dk

Det britiske alternative blues-rockband Palace besøger DR Koncerthuset, Studie 2 den 4. november27.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

PALACE, 4. NOVEMBER 2024, DR KONCERTHUSET, STUDIE 2 Palace er et britisk alternativ blues-rockband fra London. Bandet blev dannet i 2012 af skolevennerne Leo Wyndham (vokal), Rupert Turner (guitar) og Matt Hodges (trommer). Bassisten Harry Deacon blev en del af bandet senere. Bandets musik er ofte præget af dybe, følelsesladede tekster og melankolske melodier, med en lyd, der kombinerer elementer af alternativ rock, folk og blues. Leo Wyndhams stemme skaber en intens og inderlig stemning, der trækker lytteren ind i bandets univers. Deres sange udforsker temaer som kærlighed, tab og det menneskelige sind med en ærlighed og sårbarhed, der appellerer til et bredt publikum. Palace er blevet sammenlignet med navne som Maccabees, Wu Lyd og Jeff Buckley. Da bandet i 2015 udgav deres debut-ep ’’Chase The Light’’, blev bandet hurtigt opdaget af DJ’en Zane Lowe fra BBC Radio, der skabte en massiv hype omkring bandet. Siden da har de udgivet flere EP’er, samt tre studiealbums: "So Long Forever" (