Emirates søger erfarne kaptajner til at flyve flyselskabets fremtidige flåde

Emirates ruller den røde løber ud og inviterer erfarne Airbus-kaptajner til at blive en del af luftfartsselskabets team i takt med, at Emirates' flåde af wide body-fly vokser for at kunne følge med efterspørgslen på flyrejser.

Emirates' Airbus A380 er et imponerende syn. Nu inviteres erfarne danske piloter til at nyde udsigten fra cockpittet på verdens største passagerfly.

Emirates har netop lanceret en global rekrutteringskampagne for at øge sin stab af erfarne kaptajner til luftfartsselskabets voksende flåde af wide body-fly. Lyder det fristende, så kan første step være at deltage i Emirates' online infosession den 4. oktober kl. 11.00 dansk tid. På online-briefingen deler verdens største internationale luftfartsselskab en mængde informationer, hvor både potentielle piloter og deres familier opfordres til at deltage for at høre mere om arbejdslivet som pilot hos Emirates.

Direct Entry Captains-programmet som rekrutteringsindsatsen er døbt, er målrettet den teknisk erfarne kaptajn med minimum 3.000 timers flyveerfaring med Airbus fly-by-wire widebody-fly såsom A330, A340, A350 og A380. Kandidater skal have mindst 7.000 timers samlet flyvetid med multi-besætning og multi-motorfly for at komme i betragtning.

Oplysninger om, hvordan man deltager i briefingen samt øvrige krav og kvalifikationer findes her: https://www.emiratesgroupcareers.com/pilots/

Et arbejdsliv i 35.000 fods højde

Emirates' piloter har fornøjelsen af at sidde bag rorpinden på en af verdens mest avancerede og up-to-date flyflåder sammen med 4.200 kollegaer i selskabets 260 fly. Den nuværende flåde inkluderer Emirates' ikoniske Airbus A380 og Boeing 777, og fra midten af 2024 vil Emirates modtage A350'ere og Boeing 777-9 følger fra 2025.

Emirates rutenet spænder over seks kontinenter og luftfartsselskabet flyver alt fra regionale ruter i Mellemøsten til ultra-langdistancedestinationer og ruter, der går over polområderne - en spændvidde, der giver god variation i vagtplanen.

Livslang træning

Både nyansatte og de nuværende piloter bakkes op af Emirates' interne programmer for pilotuddannelse. Den løbende efteruddannelse sker blandt andet i luftfartsselskabets 10 flysimulatorer og fra marts 2024 i en spritny træningsfacilitet til 950 millioner kroner, der vil øge pilottræningskapaciteten med 54 procent og rumme yderligere seks flysimulatorer, herunder til A350 og Boeing 777-9.

Pilot hos Emirates og livet i Dubai

Den multikulturelle storby Dubai er 'hub' for Emirates, og det er her selskabets piloter bor sammen med pilotkollegaer fra 111 lande og andre kolleger fra ialt 160 nationer. Lønnen er skattefri og Emirates stiller en rummelig bolig, uddannelsestillæg og fremragende tandlæge-, læge- og livsforsikringsdækning til rådighed samt 42 dages årlig ferie inklusiv en gratis flyrejse på Business Class, rabat til venner og familie og meget mere.

De gode vilkår og de mange karrieremuligheder som fx rekrutteringspilot, træner, eksaminator eller instruktør sikrer, at rigtig mange piloter bliver mange år hos luftfartsselskabet. Omkring 40 procent af kaptajnerne har været hos Emirates i mere end 10 år.

I løbet af de seneste fem måneder har flyselskabet ansat 172 piloter på et af de tre rekrutteringsprogrammer: Direct Entry Captains, Accelerated Command og First Officers.

Mulighed for at opgradere fra narrow til wide body

Airbus-piloter, der i øjeblikket flyver narrow body-fly og har minimum 1.500 timers Airbus fly-by-wire-erfaring, kan pt. ansættes som A380 First Officers på en forbedret lønpakke. Efter minimum 700 flyvetimer og to beståede check, er de berettiget til en hurtigere opgradering – en opgradering, som de typisk opnår på lidt over et år.

Yderligere informationer