Hummel

hummel lancerer specialdesignet Equality-trøje i samarbejde med syv internationale fodboldklubber

Del

Det danske sportsbrand hummel har netop lanceret en unik og farvestrålende Equality-trøje, der er skabt i samarbejde med syv af deres største internationale fodboldklubber. Trøjen markerer fejringen af ​​hummels 100-årige historie med at fremme diversitet og inklusion i sportens verden.

For at markere sit 100-års jubilæum lancerer det danske sportsbrand hummel en ny trøje, der skal sætte fokus på diversitet og inklusion inden for sportsverdenen.

I samarbejde med syv prominente fodboldklubber, herunder Brøndby IF, Real Betis, Las Palmas, Everton, Southampton, Coventry City og FC Köln, præsenterer hummel for første gang en specialdesignet Equality-trøje. Trøjen er et symbol på hummels 100-årige historie og en fejring af brandets kerneværdier om diversitet og inklusion.

Trøjens design er inspireret af den ikoniske danske landsholdstrøje fra VM i 1986, som også er blevet anvendt af flere af hummels klubber i den nye sæson som en hyldest til brandets 100-års jubilæum. Med sin iøjnefaldende og livlige farvepalet har Equality-trøjen til hensigt at vække opmærksomhed og fungere som en inspirationskilde til positiv forandring.

"Denne trøje er mere end bare en fodboldtrøje; den er et symbol på vores mangeårige dedikation til at fremme diversitet og inklusion i sportens verden. Equality udgør hjørnestenen i vores værdigrundlag, og vi er utrolig stolte over at arbejde sammen med syv af vores største fodboldklubber om at sætte denne vigtige problemstilling på dagsordenen,” udtaler hummel CEO, Allan Vad Nielsen, og tilføjer:

"I sportens verden er vi alle lige – uanset vores baggrund, køn eller religion. Evnen til at omfavne vores forskelligheder og forblive tro mod os selv er en uvurderlig egenskab, som vi aldrig må gå på kompromis med. Med den nye Equality-trøje ønsker vi at forene trænere, spillere og fans på tværs af klubber for at fremhæve denne egenskab og skabe inspiration til positiv forandring både på og uden for banen.”

Som en del af kampagnen vil flere af de deltagende klubber bære Equality-trøjen som opvarmningstrøje til deres respektive hjemmekampe i weekenderne den 30. september/1. oktober eller den 7. oktober/8. oktober.

De syv klubber vil desuden deltage i en række forskellige aktiviteter, der sigter mod at fremme diversitet og inklusion. Her vil nogle af klubbernes match-worn opvarmningstrøjer eksepelvis gå på auktion, hvor alt overskud fra auktionen bliver doneret til udvalgte projekter i lokalområdet.

Den nye Equality-trøje vil være tilgængelig online på de deltagende klubbers platforme fra kl. 10:00 den 26. september.

Kontakter

Billeder

Om Hummel

hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.

Følg pressemeddelelser fra Hummel

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Hummel

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye