Dagbladet Børsen A/S

Børsen skubber til den grønne omstilling med kæmpe event

Børsen afholder 26. september Børsen Bæredygtig Summit. Her kan alle, der arbejder med bæredygtighed, få inspiration og konkrete værktøjer til den grønne omstilling. Og der er fri entré for alle.

Silja Nybroe Andersen holdt shorttalken "Er fremtiden regenerativ?" på Børsen Bæredygtig 2022. Foto: Simon Fals

26. september stimler flere tusind mennesker sammen i Lokomotivværkstedet i København til dette års Børsen Bæredygtig Summit. Omdrejningspunktet er bæredygtighed, og dagen igennem vil talere som bl.a. gastronomisk iværksætter Claus Meyer og professor Lene Tanggaard samt eksperter i grøn omstilling og casevirksomheder dele deres viden og de erfaringer, de har gjort sig i arbejdet med højaktuelle emner inden for grøn transformation. Emnerne tæller bl.a. nye muligheder med AI, implementering af cirkulære forretningsmodeller, og hvordan man undgår at komme på kant med loven, når man kommunikerer om sine grønne tiltag.

”Alt tyder på, at omstillingen til bæredygtighed rummer masser af muligheder for danske virksomheder, men samtidig, at den slet ikke kommer så nemt og hurtigt, som vi har brug for. Derfor har vi brug for et konstruktivt fællesskab om de bedste, nyeste og modigste løsninger. Og derfor har vi i år valgt at åbne dørene for hele dansk erhvervsliv og skabe et af de største og ambitiøse bæredygtigheds-events, vi har set hidtil på dansk grund,” siger Bjarne Corydon, ansvh. chefredaktør og adm. direktør for Børsen.

Inspiration, indsigt og netværk
Dagen vil være en vekselvirkning mellem 25 talks og workshops, hvor de deltagende selv kan sammenstykke det program, der er relevant for dem og de udfordringer, de står over for. Der vil være rig mulighed for at møde dagens talere til Q&A-sessioner samt netværke med andre aktører, der arbejder med den grønne omstilling.

”På Børsen ser vi bæredygtighed som en udfordring, der skal behandles på linje med den del af erhvervslivet, som vi har skrevet om i mere end 100 år. Det er ikke længere bare noget 'ekstra' – 'ved siden af' diskussioner om indtægter og udgifter. Det er en helt central del af det at drive en moderne virksomhed. Derfor har vi valgt at engagere os fuldt og helt for at fejre og forstå de virksomheder, der viser vej for os andre,” siger Bjarne Corydon.

Det er anden gang, Børsen afholder Børsen Bæredygtig Summit. Danske Bank og PwC er partnere på eventet.

Info:
Lokomotivværkstedet, Otto Bussens Vej 5A, 2450 København SV
Hvornår: 26. september 2023
Tidspunkt: Kl. 10-17
Entré: Fri entré for alle
Pressekontakt: 3174 3531
Læs mere her: borsen.dk/summit
Billeder fra Børsen Bæredygtig Summit 2022 kan tilgås her: https://we.tl/t-dcRueIehQu. Fotokredit: Simon Fals

Pressehenvendelser: 3174 3531

Billeder

Download
De deltagende havde rig mulighed for at stille spørgsmål ved Børsen Bæredygtig 2022.
Download
I pauserne mellem talks var der mulighed for at netværke og gå på opdagelse i Børsen Bæredygtig Cases på Børsen Bæredygtig Summit 2022.

Følg pressemeddelelser fra Dagbladet Børsen A/S

Flere pressemeddelelser fra Dagbladet Børsen A/S