Sådan plejer du dine sko

Giv dine yndlingssko et langt og lykkeligt liv med disse nemme tips og tricks!

Imprægner dine nye sko

Så snart du pakker dine sko ud af æsken, så giv dem en omgang imprægnering. Lad være med at hoppe i dem lige med det samme, men lad dem hellere stå et døgn eller to med 2-3 tynde lag imprægnering.

Dernæst kan du holde skoen pæn ved at imprægnere den igen cirka to gange om måneden.

Du kan imprægnere alle former for sko, så længe det ikke er lak- eller lædersko.

Brug ikke dine sko hver dag

Har du et par yndlingssko, som du har lyst til at gå i hver eneste dag? Selvom det er fristende, så forsøg at give dine sko mindst 24 timers pause, efter du har gået i dem. Når du går i dine sko, så udskiller du bakterier fra dine fødder, som sætter sig i skoene. Du kan undgå at disse bakterier spreder sig og giver en sur lugt i din sko, hvis du lader skoene "ånde" efter, at du har brugt dem.

Gå skoene til

I stedet for at tage dine nye sko på på en bytur for første gang, så gå dem til derhjemme. Lad dine fødder vænne sig til det nye fodtøj før, at du har dem på en hel dag. Du kan bruge dem et par timer ad gangen for eksempel, hvis du skal en kort tur op og handle.

Skift snørebånd

Hvis du har gummisko med snørebånd, så kan båndene i skoen godt blive slidt op hurtigere end selve skoen. I stedet for at smide hele skoen væk, så kan du nøjes med at skifte snørebåndene med nogle nye. Snørebånd koster ikke alverden, og det kan virkelig shine gamle sko op. Klik her og find nogle nye flotte snørebånd til din sko.

Brug såler i skoen

Såler er ikke kun gode for dine fødder, det forlænger faktisk også din skos levetid. Indersåle giver også en bedre hygiejne, fordi de modvirker, at din sko bliver fugtig. Du kan skifte dine indersåle efter behov, og undgå at du træder din sko i bund.

Vask dine sko

Har du været ude i regn og slud? Lad være med at stille dine sko ind i skoskabet, hvis de er blevet snavset til. Tør dem af med en våd klud og stil dem til tørre, så de er rene og klar til brug igen.

Træpiller: Fra affaldstræ til varme i hjemmet22.5.2024 12:05:34 CEST | Pressemeddelelse

I disse tider bliver der mere og mere fokus på at undgå spild af enhver art – og den tendens omfatter i sagens natur en hel del ting, som almindeligvis betragtes som affald. Tag f.eks. møbelindustrien og produktionen af andre trævarer. Træer og træ har deres egne, naturlige former, som kun sjældent stemmer overens med de formål, vi mennesker bruger det til. Ergo må det skæres til, og et hurtigt blik indenfor i en produktionshal inden for træindustrien afslører, hvor store mængder "affaldstræ", der produceres sideløbende med træmøbler, gulvbrædder, planker, bjælker og utallige andre trævarer. Men heldigvis kan de enorme mængder resttræ bruges til noget fornuftigt: de kan laves til træpiller. Træ: Menneskehedens første brændsel Træ er den første type brændsel, menneskehedens spirende civilisation tog i brug, og indtil for små 200 år siden var det stort set den eneste. Nu er der kommet mange flere til (desværre med visse negative konsekvenser), men træ er stadig flittigt brugt i såkaldt m

LinkConcept lancerer ny side om Formel 1 i Canada15.5.2024 09:17:39 CEST | Pressemeddelelse

Vejle, Danmark – LinkConcept, en førende digital marketing- og webudviklingsvirksomhed, annoncerer stolt lanceringen af deres nyeste webprojekt, https://formule-1.ca/. Denne nye side er dedikeret til Formel 1-fans i Canada og tilbyder omfattende dækning af sporten, fra løbsresultater og nyheder til baggrundsartikler og analyser. O Den nye hjemmeside er designet med brugervenlighed og engagerende indhold i centrum. https://formule-1.ca/ sigter mod at blive den foretrukne ressource for canadiske Formel 1-entusiaster ved at tilbyde: Opdaterede Nyheder: Daglige opdateringer om de seneste begivenheder inden for Formel 1, herunder teammeddelelser, kørerskift og teknologiske fremskridt. Løbsdækning: Detaljerede rapporter fra hver Grand Prix-weekend med liveopdateringer, resultater og højdepunkter. Analyse og Baggrund: Ekspertanalyser af løb og sæsonforløb, samt dybdegående artikler om sportens historie og fremtidige udviklinger. Eksklusivt Indhold: LinkConcept planlægger løbende at udvide htt