Sådan plejer du dine sko

Giv dine yndlingssko et langt og lykkeligt liv med disse nemme tips og tricks!

Imprægner dine nye sko

Så snart du pakker dine sko ud af æsken, så giv dem en omgang imprægnering. Lad være med at hoppe i dem lige med det samme, men lad dem hellere stå et døgn eller to med 2-3 tynde lag imprægnering.

Dernæst kan du holde skoen pæn ved at imprægnere den igen cirka to gange om måneden.

Du kan imprægnere alle former for sko, så længe det ikke er lak- eller lædersko.

Brug ikke dine sko hver dag

Har du et par yndlingssko, som du har lyst til at gå i hver eneste dag? Selvom det er fristende, så forsøg at give dine sko mindst 24 timers pause, efter du har gået i dem. Når du går i dine sko, så udskiller du bakterier fra dine fødder, som sætter sig i skoene. Du kan undgå at disse bakterier spreder sig og giver en sur lugt i din sko, hvis du lader skoene "ånde" efter, at du har brugt dem.

Gå skoene til

I stedet for at tage dine nye sko på på en bytur for første gang, så gå dem til derhjemme. Lad dine fødder vænne sig til det nye fodtøj før, at du har dem på en hel dag. Du kan bruge dem et par timer ad gangen for eksempel, hvis du skal en kort tur op og handle.

Skift snørebånd

Hvis du har gummisko med snørebånd, så kan båndene i skoen godt blive slidt op hurtigere end selve skoen. I stedet for at smide hele skoen væk, så kan du nøjes med at skifte snørebåndene med nogle nye. Snørebånd koster ikke alverden, og det kan virkelig shine gamle sko op. Klik her og find nogle nye flotte snørebånd til din sko.

Brug såler i skoen

Såler er ikke kun gode for dine fødder, det forlænger faktisk også din skos levetid. Indersåle giver også en bedre hygiejne, fordi de modvirker, at din sko bliver fugtig. Du kan skifte dine indersåle efter behov, og undgå at du træder din sko i bund.

Vask dine sko

Har du været ude i regn og slud? Lad være med at stille dine sko ind i skoskabet, hvis de er blevet snavset til. Tør dem af med en våd klud og stil dem til tørre, så de er rene og klar til brug igen.

Få de nyeste om Nordjylland på Fjordavisen.nu17.7.2024 12:43:17 CEST | Pressemeddelelse

Nordjylland er en region rig på kultur, historie og naturskønne landskaber. For beboere og interesserede i denne del af Danmark er det vigtigt at holde sig opdateret om lokale nyheder og begivenheder. Fjordavisen.nu er en fremragende kilde til at få de seneste nyheder om Nordjylland. Denne artikel vil udforske, hvordan Fjordavisen.nu holder dig informeret og engageret i lokalsamfundet. Lokale Nyheder og Begivenheder Fjordavisen.nu dækker et bredt spektrum af lokale nyheder, fra politiske begivenheder og erhvervsnyheder til kulturelle arrangementer og sportsbegivenheder. Denne omfattende dækning sikrer, at beboere i Nordjylland altid er opdateret med, hvad der sker i deres nærområde. Uanset om det er en ny åbning af en virksomhed, en kulturel festival eller en sportsbegivenhed, kan du finde informationen på Fjordavisen.nu. Kulturelle Arrangementer En af de unikke aspekter ved Nordjylland er dens rige kulturhistorie og de mange kulturelle arrangementer, der finder sted året rundt. Fjorda