Massiv interesse for rækkehuse i Askov: 2/3 af nye boliger er revet væk

Der har været rift om 29 nye og energivenlige rækkehuse i Askov. Efter et velbesøgt åbent hus i weekenden med godt 100 deltagere er 18 boliger allerede lejet ud. VG Bolig forventer, at alle boliger er udlejet inden længe.

Tilslutningen var som ventet stor, da VG Bolig lørdag og søndag afholdt åbent hus på de nye rækkehuse på Lyhnes Vej i Askov.

Tæt på 100 potentielle lejere brugte en del af deres weekend på at nærstudere de energivenlige rækkehuse, og da søndagens åbent hus-arrangement var overstået, var 18 de i alt 29 boliger udlejet, selvom der først er indflytning midt i december.

- Vi har hele tiden haft en forventning om, at udlejningsprocessen ville gå stærkt, da beliggenheden er meget attraktiv, og boligerne er af høj kvalitet. Men vi er alligevel positivt overrasket over, at vi her efter weekenden har så få boliger tilbage, siger Trine Jensen, der står for udlejningen ved VG Bolig.

Billigt og energivenligt

Rækkehusene, der ligger kun få minutter fra Vejen Idrætscenter, udmærker sig blandt andet ved at være udstyret med ny, energivenlig teknologi, hvor vinduerne spiller en central rolle.

De intelligente ventilationsvinduer tilfører hele tiden frisk luft til boligerne uden træk, og den friske luft tempereres i vinduet. Vinduerne genvinder energien, som går til gulvvarme og varmt vand.

- Vi har haft et stort fokus på energiforbruget for vores kommende lejere, og jeg er ret sikker på, at det har haft en effekt på opmærksomheden omkring vores boliger. Det gør, at man kan spare på energiforbruget uden at gå på kompromis med indeklimaet, fortæller Trine Jensen

Orangeri og ladestandere til elbiler

Foruden de energivenlige boliger vil der på parkeringspladserne omkring boligerne også komme ladestandere til elbiler.

Alle boliger får stor terrasse og egen have, ligesom der bliver et fællesområde centralt på grunden, hvor der blandt andet bliver etableret et orangeri.

Den månedlige husleje starter ved 7.950 kroner for en treværelses bolig og 8.950 kroner for en fireværelses bolig.

Kontakter

VG Bolig: Trine Jensen, udlejningskonsulent, +45 59 59 59 55 / udlejning@vgbolig.dk

Vinding Gruppen: Claus Rosendahl Rasmussen, partner, +45 23 37 90 50 / crr@vindinggruppen.dk

Kort om VG Bolig