Invitation til årets turismemøde i Halsnæs

Kære turisme, outdoor og oplevelsesaktør
Du/I inviteres hermed til at deltage i årets turismemøde i Halsnæs.
Turismemødet har det formål, at udvikle Halsnæs til en destination, som besøgende og turister får lyst til at rejse til uden for sommersæsonen.
Ved mødet håber vi, at du/I har lyst til at bidrage med jeres viden og erfaringer, så vi sammen øger samspillet mellem erhvervet, aktørerne og kommunen.
Invitationen er bred til turisterhvervet i både i Auderød, Frederiksværk, Liseleje, Lynæs, Hundested, Melby, Torup og Ølsted, og kender du en som ikke har modtaget invitationen, så er du velkommen til at sende den videre.
Vi sørger for lidt god forplejning undervejs.
Tilmeld dig her: Invitation til årets turismemøde i Halsnæs | Halsnæs Kommune Erhvervsservice (nemtilmeld.dk)
Se programmet her:
Tidspunkt Program
08:30 - 08.55 Ankomst, registrering og morgenkaffe
09.00 - 09.15 Velkomst ved Annette Westh
Formand for Udvalget Erhverv og Beskæftigelse, om Byrådets fokus på turismeudviklingen.
09.15 - 09.45 Oplæg fra Destination Bornholm
ved direktør Pernille K. Lydolph som er bestyrelsesforperson for brancheorganisationen Danske Destinationer og står i spidsen for udviklingen af Destination Bornholm som feriedestination. Pernille deler ud af Bornholms erfaringer og metoder til at få flere turister uden for sommersæsonen.
09.45 - 10.00 Netværkspause
10.00 - 10.30 Hvordan skal turismen i Halsnæs udvikle sig mod 2030?
Ved VisitNordsjælland: ”Turisme vi kan leve af og leve med - mod 2030” Det kræver bevidste valg, at få ambitionen om øgede turismeindtægter og turisttilgang frem mod 2030. VisitNordsjælland giver et bud på et tættere samspil i balance med det lokale samfund, klimaet og miljøet.
10.30 - 11.45 Workshop: Halsnæs’ styrkepositioner og delbrands
Gruppearbejde efter lokalområderne: Auderød/Frederiksværk – Lynæs/Hundested/Torup – Liseleje/Melby/Ølsted
Temaer: natur/outdoor, sportsturisme - bymidte/kulturturisme samt fødevarer/gastro.
11.45 – 12.00 Netværkspause 12.00 - 12.30 SoMe-oplæg om branding på nettet
Forretningsudviklerne Mette Pedersen og Tina W. Pedersen fra Erhvervshus Hovedstaden har fif til SoMe-opslag der sikrer ”call to action”.
12.30 - 12.45 Guide til brugen af Oplev Halsnæs’ digitale platform
Halsnæs Kommunes Kulturformidlingskonsulent Cecilie Baunegaard Jørgensen giver fif til brugen af OPLEV HALSNÆS.
12.45 - 12.55 Afrunding v/Halsnæs Kommune.
13.00 - 14.00 Fælles frokostbord og deling af dagens gode indslag.
Kontakter
Inge Ibbi BakSenior erhvervskonsulentHalsnæs Kommune, Erhverv og Turisme
Tlf:51 67 54 88inbak@halsnaes.dkLinks
Følg pressemeddelelser fra Halsnæs Kommune - Erhverv
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Halsnæs Kommune - Erhverv
Bæredygtig turisme i praksis20.10.2023 13:44:54 CEST | Nyhed
Workshop for Turismeerhvervet - afholdes i Hillerød
Soft funding behøver ikke være en hård proces20.9.2023 09:45:00 CEST | Aktuelt
Hvordan skaffer du finansiering til realisering af nye løsninger?
Tilskud til grøn omstilling i din virksomhed13.9.2023 07:57:00 CEST | Nyhed
Få hjælp til den grønne omstilling i din virksomhed ved at søge om tilskud via Virksomhedsprogrammet.
To nye tilskudspuljer åbner under SMV:Digital13.7.2023 09:19:48 CEST | Pressemeddelelse
Helt ekstraordinært åbnes der om kort tid op for to nye puljer under SMV:Digital
Godt turist-aktørmøde i Liseleje den 9. juni 2023.12.6.2023 16:02:14 CEST | Nyhed
Halsnæs Kommune havde inviteret turist-aktørerne i Liseleje til morgenmøde på Liseleje Badehotel. Programmet bød på en ny turismestrategi og inspiration til forretningsudvikling. Michael Thomsen (V) Byrådet og medlem af bestyrelsen i VisitNordsjælland, bød velkommen og fortalte bl.a. at; "Turisme har stor politisk bevågenhed i Halsnæs Kommune og der er et særligt fokus på, at styrke turismen". Derefter præsenterede Annette Sørensen, direktør i VisitNordsjælland, den nye Turismestrategi 2030 ”Fremdrift og balance i turismen” og hvordan den bliver fulgt op med konkrete handlingsplaner. Susanne Tvergaard fortalte om den digitale markedsføring i VisitNordsjælland, og hvorledes den sender gæsterne videre til turist-aktørernes egne websites. Derefter var der en bred drøftelse af de fysiske turistmagasiner "Dit Nordsjælland" på dansk og dens engelske version "Your North Sealand" som er meget efterspurgte blandt turisterne og gæsterne. Næste punkt var Erhvervshus Hovedstaden, ved Mette Pederse
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum