Alm. Brand Group

JunkFood opruster – indgår partnerskab med Alm. Brand Group

Del

Endnu flere af gadens folk skal have et ordentligt måltid mad. Det er ambitionen for konceptet JunkFood, der tilbereder og uddeler mad fra overskudsvarer, og som derfor ønsker at indgå flere partnerskabsaftaler med erhvervsvirksomheder. Som JunkFoods første finansielle virksomhedspartner ønsker Alm. Brand Group at være med til at understøtte den ambition til gavn for nogle af samfundets svageste.

Alm. Brand Groups administrerende direktør Rasmus Werner Nielsen (tv) i køkkenet i Kødbyen på Vesterbro i København sammen med JunkFoods køkkenchef Philip Eistrup Davidsen.
Alm. Brand Groups administrerende direktør Rasmus Werner Nielsen (tv) i køkkenet i Kødbyen på Vesterbro i København sammen med JunkFoods køkkenchef Philip Eistrup Davidsen.

”Det er svært at få øje på et bedre formål end at række ud til nogle af samfundets udsatte borgere og sørge for, at de får et af de mest basale behov opfyldt – nemlig et ordentligt måltid mad.”

Sådan forklarer administrerende direktør Rasmus Werner Nielsen baggrunden for, at forsikringskoncernen Alm. Brand Group som den første finansielle virksomhed har valgt at indgå egentligt partnerskab med JunkFood-konceptet – et tiltag, der med stor succes allerede har sikret tusinder af gadens folk nærende måltider, og som for at imødekomme behovet ønsker at skrue op for ambitionerne og bl.a. undersøger mulighederne for at blive landsdækkende.

Junkfood, der blev stiftet i 2020 under coronanedlukningen af Michelin-kok Rasmus Munk og finansmanden Lars Seier Christensen ved bl.a. at udnytte kapaciteten i stjernerestauranten Alchemists tomme køkkener, har indtil nu primært været drevet af donationer fra en lang række fonde, virksomheder og organisationer i Danmark. Junkfood kan imidlertid langt fra imødekomme det samlede behov fra gadens folk, og man vil derfor nu i højere grad fokusere på flerårige partnerskaber med større danske virksomheder for at sikre en mere stabil og fremtidssikret drift og for at skabe fundamentet til at producere måltider nok til at dække behovet.

Derfor glæder JunkFood sig over det nye partnerskab med Alm. Brand Group.

”Med aftalen er Alm. Brand Group med til at skabe det afsæt, som – forhåbentlig sammen med andre nye samarbejdspartnere – sætter os i stand at opruste indsatsen med at forebygge frem for at symptombehandle, når det gælder gadens folk,” siger daglig leder Jeanette Koustrup Duus fra JunkFood.

Taler ind i Alm. Brand Groups værdier
Også Alm. Brand Groups administrerende direktør glæder sig over samarbejdet.

”Som et af de største forsikringsselskaber herhjemme, tager vi helt naturligt et samfundsansvar, og JunkFoods koncept taler samtidig direkte ind i vores værdier og ind i et af vores vigtigste formål som forsikringsselskab – nemlig at forebygge. Når gadens folk får et ordentligt måltid mad, løser vi ikke alle problemer for dem. Det er vi godt klar over. Men vi er med til at sikre en af de af de væsentligste livsfornødenheder, der fremmer sundheden og skaber fundament for og overskud til, at man kan komme videre med sit liv. Vi har den allerstørste respekt for det initiativ og den indsats, folkene bag JunkFood har ydet, og vi er stolte af at kunne give vores besyv med,” siger Rasmus Werner Nielsen.

Udover at indgå et økonomisk partnerskab over tre år, stiller Alm. Brand Group frivillig arbejdskraft til rådighed.

”JunkFood har brug for ekstra hænder i køkkenet, og hos os i Alm. Brand Group har medarbejderne mulighed for at bruge én dag om året på frivilligt arbejde – som oplagt kan bruges som frivillig i JunkFoods køkken i København eller til at levere JunkFoods mad ud til herberger og bosteder,” fortæller Rasmus Werner Nielsen og tilføjer, at Alm. Brand Group også vil arrangere tøjindsamlinger til gadens folk og på sigt etablere et mentorkorps blandt koncernens ansatte med henblik på at støtte nogle af de unge på kanten af arbejdsmarkedet, som arbejder for JunkFood.

Om JunkFood

  • producerer 300 måltider hver eneste dag – næsten 400.000 måltider leveret til 12 væresteder i København de seneste 3 år
  • har 6 ansatte i køkkenet og har +25 frivillige og sociale frijobbere som henter overskudsvarer og kører maden ud
  • modtager ca. 1 ton overskudsvarer om ugen, som alle bliver brugt i måltider, eller sendes direkte ud til værestederne
  • undersøger muligheder for at blive landsdækkende med Aarhus som første mulighed

Kontakter

Om Alm. Brand Group

Alm Brand Group er en fælles, toneangivende dansk forsikringskoncern, der består af Alm. Brand, Codan, Privatsikring og Erhvervssikring. Fire stærke brands, der med flere end 700.000 kunder udgør Danmarks næststørste skadesforsikringsselskab.

I Alm. Brand Group er skadesforsikring vores kerneområde, og vi ønsker at sætte standarden inden for skadesforsikring og have det lange blik for samfundets udvikling, ligesom vi er vores rolle og ansvar for at fremme forebyggelse og bæredygtighed bevidst.

Sammen har vi flere hundrede års erfaring med at tage vare på danskerne og deres behov for at være godt og ordentligt forsikrede, og vi leverer forsikringer til privatkunder, landbrug og virksomheder i alle størrelser.


Se Alm. Brand Forsikrings nyhedsrum

Se Codan Forsikrings nyhedsrum

Følg pressemeddelelser fra Alm. Brand Group

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Alm. Brand Group

Alm. Brand Group tilpasser organisationen30.10.2024 11:30:30 CET | Pressemeddelelse

Som led i det fortsatte arbejde med at skabe en konkurrencedygtig forsikringskoncern tilpasser Alm. Brand Group sin organisation. Ændringerne betyder, at koncernen reducerer antallet af stillinger med 110. Heraf er 85 medarbejdere blevet opsagt, mens 25 stillinger ikke genbesættes. Alle berørte medarbejdere er orienteret. ”Vi har siden sammenlægningen af Alm. Brand og Codan arbejdet målrettet med at sænke vores omkostninger mod vores finansielle målsætning og dermed skabe en mere effektiv koncern. Med ændringerne i dag tager vi et skridt mere for at reducere omkostningerne, så vi også fremover kan tilbyde konkurrencedygtige priser og løsninger til vores kunder. Selvom ændringerne er en nødvendig del af at sikre vores fremtidige konkurrenceevne, gør det mig utrolig trist at skulle sige farvel til værdsatte og dygtige kolleger. De har hver især gjort en stor indsats for vores virksomhed, og jeg vil gerne takke dem alle for deres bidrag gennem årene,” siger adm. direktør Rasmus Werner Nie

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye