Smadrede dem alle i touren: Men Vingegaard er kun tredje-favorit på dagens Vuelta-enkeltstart

For halvanden måned siden kørte Jonas Vingegaard sit livs enkeltstart under Tour de France, men når der i dag er enkeltstart i Vuelta a España, er danskeren langt fra favorit. ”Ruten er simpelthen for flad,” siger Danske Spils eksperter.

Vuelta-enkeltstarten er 25,8 kilometer lang og næsten helt flad, og det er her problemet for Jonas Vingegaard ligger, vurderer oddssætter hos Danske Spil, Thomas Theede Therkildsen:

”Da Jonas Vingegaard satte alle andreeftertrykkeligt  til vægs på enkeltstarten under Touren, gjorde han det på en rute, der var mere kuperet. Vuelta-enkeltstarten i dag er næsten helt flad, og det er ikke til Jonas Vingegaards fordel. Som ruten ser ud, så forventer vi, at den passer noget bedre til enten Remco Evenepoel eller Fillippo Ganna,” siger han.

Selv om Danske Spil ikke giver Jonas Vingegaard de store chancer for at vinde enkeltstarten, så er der dog stadig tiltro til at danskeren ender øverst på podiet i Madrid om små to uger.

”Vi har ham stadig som den største favorit til den samlede Vuelta-sejr. Men det er bestemt ikke en sejr, man kan tage for givet. Selv om han er favorit, så vurderer vi alligevel, at det ikke kører helt gnidningsfrit for Jonas Vingegaard: Han ligner ikke en mand på samme niveau som i Tour de France. Og så er der jo altså også den ubekendte faktor, at det blandt andre er et par af holdkammeraterne på Jumbo-Visma, som han lige nu konkurrerer imod. Det er ikke helt til at sige, hvad det vil gøre for holdets taktik og vilje til at køre for Jonas Vingegaard,” siger Thomas Theede Therkildsen.

10. etape af Vuelta a Espana begynder klokken 14.30.

Klassementet inden 10. etape

1. Sepp Kuss

2. Marc Soler + 43

3. Lenny Martinez + 1.02

4. Remco Evenepoel + 2.22

5. Mikel Landa + 2.29

6. Primoz Roglic + 2.29

7. Jonas Vingegaard + 2.33

8. Enric Mas + 2.33

9. Juan Ayuso + 2.43

10. João Almeida + 2.55

Det danske Herrelandshold skal have ny landstræner, men hvem skal mon løfte arven efter Hjulmand?19.7.2024 13:31:23 CEST | Pressemeddelelse

Kasper Hjulmand har i dag meddelt, at han stopper som landstræner for det danske Herrelandshold. Morten Wieghorst er indsat som midlertidig landsholdstræner, men hvilken profil, der skal stå i spidsen for det populære hold, når kalenderen siger 2025, vides endnu ikke. Spekulationerne er allerede i fuld gang, og nu kan man hos Danske Spil selv gætte med på, hvem den næste permanente landsholdstræner bliver.