Initiativrig og kollegial elev vinder lokal lærlingepris

Allerede til samtalen viste Amanda Rygaard Larsen, at hun havde særlige egenskaber som kontorelev, og det er kun blevet bekræftet gennem læretiden hos Prent Denmark. Derfor vinder Amanda DI Vestsjællands Lærlingepris 2023.

Det skorter ikke på flotte ord om 28-årige Amanda Rygaard Larsen, som har vundet DI Vestsjællands Lærlingepris 2023. Det er der også god grund til. For hendes lærerplads, Prent Denmark, beskriver hende som en initiativrig og løsningsorienteret elev med knivskarpe synspunkter og positive kække kommentarer. Det har ikke mindst gjort Amanda til en værdsat kollega i hele huset.

Før Amanda kom i lære hos Prent Denmark i Holbæk, arbejdede hun 7 år som kok og tjener, og årene var absolut ikke spildt, for netop hendes flair for kundekontakt var en stor fordel, da hun søgte stillingen som kontorelev hos Prent Denmark. Allerede til samtalen skilte hun sig ud, og Amanda var i løbet af kort tid en ligeværdig del af både kundeservice og resten af virksomheden, hvor hun har en særlig veludviklet evne til at omgås alle slags mennesker.

Senest har hun det sidste halve år arbejdet for at forbedre pakkeløsninger og optimering af logistik. Det har både givet hende materiale til afslutningsopgaven på uddannelsen – og en nyoprettet stilling som logistikkoordinator hos Prent Denmark.

- Det er en stor glæde at uddele årets lærlingepris til Amanda Rygaard Larsen. Hendes villighed til at lære, personlige egenskaber og evne til at løse problemer og skabe nye innovative løsninger er imponerende og i den grad en stor anerkendelse værd. Hun er samtidig også en god kollega, som kæmper for at gøre forhold bedre for fællesskabet, siger formand for DI Vestsjælland, Jan Bybjerg Pedersen.

- Som virksomhed er vi utrolig stolte og glade på Amandas vegne, og vi finder det fuldt fortjent, at hun bliver hædret med DI’s flotte pris. Hendes fremragende præstation og titlen som årets lærling er et skridt i retningen af en strålende karriere. Vi er samtidig stolte over at have været en del af Amandas uddannelsesrejse. Som virksomhed er vi meget engageret i at tage elever ind og uddanne dem til fremtidige eksperter inden for vores branche. Amandas succesrige forløb er en bekræftelse på, at vores investering i talentudvikling og uddannelse bærer frugt, siger administrerende direktør for Prent Denmark, Peter Bay.

- I Holbæk Kommune har vi lokale uddannelser med interessante muligheder og lokale erhverv, der tilbyder spændende lærepladser. Og så er der dygtige unge mennesker, der udmærker sig både fagligt og socialt som lærlinge. Amanda er en af dem, og som kontorelev har hun sat et særligt aftryk, der i den grad fortjener det ekstra skulderklap, som DI Vestsjællands Lærlingepris er, siger borgmester i Holbæk Kommune, Lars Qvist.

Amanda bliver færdigudlært den 31. august fra Nordvestsjællands erhvervs-og gymnasieuddannelser.

Om Prent Denmark

Prent Denmark har siden 2010 leveret termoformede emballageløsninger til pharma- og medicinalindustrien over hele Europa. Virksomheden ligger i Holbæk og har 80 ansatte.

Prent Danmark er en del af Prent Corporation, der med fabrikker i både USA, Asien og Europa, leverer kundespecifikke emballageløsninger til Medical Device industrien Worldwide. På verdensplan beskæftiges mere end 2000 ansatte.

Om den regionale lærlingepris

På tværs af hele landet findes lærlinge og elever, der har udmærket sig fagligt eller socialt hos den virksomhed, hvor de er i praktik. Det kan være lærlinge og elever, der tager et ekstra ansvar, når der er tryk på i dagligdagen, eller som bidrager til at skabe et godt socialt sammenhold på virksomheden. Med LærlingePrisen kan virksomheden give en god medarbejder et ekstra skulderklap.

Danmark vil mangle tusindvis af faglærte inden for de kommende år – med mindre den nuværende udvikling vendes. Derfor er der brug for gode ambassadører i form af unge og voksne, som har gennemført erhvervsuddannelse med et godt resultat, og som kan inspirere andre til at tage en erhvervsuddannelse. Med lærlingeprisen ønsker DI at fremhæve rollemodeller rundt om i landet.

Prisen uddeles årligt på enten regionalforeningens erhvervstræf eller på virksomheden. Alle DI-medlemsvirksomheder kan indstille en lærling eller elev fra deres virksomhed.

Fra venstre på billedet: Peter Bay, managing director, Prent Denmark, Amanda Rygaard Larsen, prisvinder, Jan Bybjerg Pedersen, formand DI Vestsjælland, Lars Qvist, borgmester i Holbæk, David Lundgreen, hovedfagslærer, Nordvestsjællands erhvervs-og gymnasieuddannelser, Philip Madsen, salgschef, Prent Denmark.

Formand for DI Vestsjælland, Jan Bybjerg Pedersen, tlf. 2912 5168

Chefkonsulent, DI, Sigrid Wilbeck Hansen, tlf. 3377 3864