Fremtidens internet er trådløst – sæt kryds ved 3’s 5G

Side om side med plakater af politikere, der håber at få plads i Folketinget, kan vælgere rundt om i landet støde på muligheden for også at deltage i et andet valg. Teleselskabet 3 har nemlig startet en kampagne med slogans som ”JA til en fremtid uden kabler – sæt kryds ved 5G” og ”Frihed, Lighed, Trådløshed”. Kampagnen hedder "Det Nemme Valg", og her sætter 3 fokus på fremtidens internet til hjemmet.
”Der er ingen tvivl om, at fremtidens internet er trådløst. Vi er i fuld gang med udrulningen af vores nye opgraderede 5G-netværk, og vi dækker det meste af landet. Med denne kampagne vil vi sætte fokus på, at danskerne skal tage stilling til, hvordan de ønsker, deres internet skal leveres i fremtiden,” lyder det fra Jesper Thyssen, Marketing Director i 3.
Danskerne får altså valget mellem trådløst internet med 5G til hjemmet eller nedgravet fiber. Det sker i takt med, at 3 arbejder intensivt på at rulle det nye 5G-netværk ud i hele Danmark, så selskabet kan levere en endnu bedre brugeroplevelse til kunderne. De bliver sikret den bedst mulige – og hurtigste 5G internetforbindelse jf. den seneste uafhængige rapport fra Open Signal.
”Politik kan ofte være en indviklet størrelse, og det kan være svært at beslutte sig, hvor krydset skal sættes. Vores produkt er det nemme valg. Vi har nu det hurtigste 5G i landet, og vi leverer trådløs hastighed i verdensklasse, så vores kunder kan streame deres yndlingsserie, game med vennerne, surfe på nettet eller holde møder online fra hjemmet uden problemer”, siger Jesper Thyssen.
3 bygger løbende nye antennepositioner, og det eksisterende netværk opgraderes. Det betyder, at dækningen forbedres markant indendørs i de områder, hvor signalerne tidligere har haft svært ved at trænge igennem, og allerede nu leverer 3 internet til hjemmet med 5G mange steder med større kapacitet og download hastigheder på op mod 1.000 Mbit/s. Dermed er det mobile internet med 5G takket være de hurtigere hastigheder og lavere responstid et godt alternativ til nedgravet fibernet.
”Der er ingen grund til at grave kilometer og atter kilometer af den gode danske muld op for at lægge kabler derned, nu hvor vi har et reelt alternativt til hurtigt og stabilt internet til hjemmet. Behovet for hurtigere og stabilt trådløst internet stiger i takt med, at dataforbruget herhjemme fortsætter opad. Den digitale infrastruktur skal naturligvis følge med – og med udrulningen af 5G sikrer vi en høj kapacitet i netværket, så vores kunder fortsat får en god og stabil forbindelse,” lyder det fra Jesper Thyssen.
3 lancerer afstemningen om trådløst 5G eller nedgravet fiber – og Pelle Hvenegaard sendes på gaden for at møde danskerne og dække valget. Pelle har selv lige cuttet kablet derhjemme, så han og familien nu får internet trådløst gennem 5G fra 3.
I 3s butikker rundt om i landet bliver kunderne mødt af stemmebokse, hvor de får valget mellem trådløst 5G internet uden kabler og ventetid – eller fibernet med gravearbejde og ventetider.
”Vi vil kommunikere med kant. Det er vi kendt og anerkendt for. Trådløst internet med 5G er en fundamentalt anderledes måde at få internet til hjemmet på, men det kræver noget ekstraordinært at ændre danskernes internetvaner. Det forsøger vi nu med denne gimmick. Vi bygger vores egen valgkamp, fordi vi ønsker, at danskerne skal tage en beslutning om, hvordan fremtidens internet skal se ud”, siger Jesper Thyssen.
”Det Nemme Valg”-kampagnen er udarbejdet i samarbejde med CO+ og Dentsu.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og internet via 4G og 5G mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 73 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 tager endnu et kvartal med vækst i kundebasen17.7.2025 08:30:35 CEST | Pressemeddelelse
Der er fortsat fremgang hos 3, hvor det i andet kvartal af 2025 er lykkedes at hente ca. 31.000 nye kunder. Det bringer 3’s samlede kundebase op på 1,720 mio. kunder.
3 går ind i markedet for internet til boligforeninger i samarbejde med iFiber1.7.2025 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse
I samarbejde med iFiber, der er leverandør af internetløsninger til boligforeninger landet over, går 3 nu ind i ny del af internetmarkedet. Sammen vil de ramme de mindre boligforeninger.
3 lancerer i samarbejde med Tryg ny forsikring til mobil og tablet26.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag går 3, i samarbejde med forsikringsselskabet Tryg Affinity, i luften med en ny type forsikring, der dækker både mobil- og tablet-enheder. Det nye forsikringstilbud, 3Mobilforsikring, afløser 3Forsikring og dækker mod en bred vifte af uheld – endda også for brugte mobiler og tablets.
3 styrker udlandsdækningen igen: 3LikeHome udvides med Sydafrika og Costa Rica12.5.2025 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
3 udvider endnu engang deres udlandsdækning og tilføjer Sydafrika og Costa Rica til listen over lande i 3LikeHome. Kunderne har dermed frihed til at bruge mobilen som hjemme i hele 78 lande verden over. Samtidig udvides 3Pro Extra med Ghana og Bangladesh, som derved dækker 100 lande.
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum