Game of Thrones boostede datatrafikken hos 3

Rigtig mange danskere har set frem til et gensyn med fantasy- og dramaserien Game of Thrones, der har høstet utallige priser, siden det første afsnit løb over skærmen i 2011. Datatrafikken hos teleselskabet 3 viser nemlig, at flere af seriens fans har holdt sig ekstraordinært længe oppe eller haft vækkeuret fremme, for datatrafikken steg markant natten til mandag.
Første afsnit af den nye sæson blev frigivet kl. 3 i nat, og i perioden fra kl. 3-4 slugte HBO alene 400 GB data i 3’s netværk. Det svarer til en stigning på 300 procent sammenlignet med samme tidspunkt sidste uge.
”Det er efterhånden kun sportsbegivenheder, der formår at samle seerne på et bestemt tidspunkt. Vi har vænnet os til at se vores serier on-demand og bingewatche hele sæsoner på én gang, så det er forfriskende, at HBO kun giver en luns ad gangen og på den måde får fansene til at sidde klar – også midt om natten,” siger David Elsass, der er direktør for privatmarkedet hos 3.
3 har tidligere oplevet samme tendens med blandt andet Netflix-serien House of Cards i 2016 og 2017. Her blev sæsonerne lagt op i deres fulde længde, som gav markante stigninger i datatrafikken i løbet af hele dage og weekender. 3 oplevede på premieredagene i 2016 og 2017 en stigning i Netflix-trafikken på hhv. 20 og 17 procent sammenlignet med foregående perioder.
Om HBO i 3’s netværk
- Hos teleselskabet 3 står HBO normalt for 2 procent af selskabets samlede netværkstrafik.
- I 3’s netværk peaker HBO-trafikken hver dag mellem kl. 21 og 22.
- Ifølge rapporten ”Medieudviklingen 2018” fra DR Medieforskning bruger 15 procent af danskerne HBO ugentligt – i 2017 var det 10 procent.
Relaterede links
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder

Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 64 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af CK Hutchison Holdings Limited (60%) og Investor AB (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 tager endnu et kvartal med vækst i kundebasen17.7.2025 08:30:35 CEST | Pressemeddelelse
Der er fortsat fremgang hos 3, hvor det i andet kvartal af 2025 er lykkedes at hente ca. 31.000 nye kunder. Det bringer 3’s samlede kundebase op på 1,720 mio. kunder.
3 går ind i markedet for internet til boligforeninger i samarbejde med iFiber1.7.2025 05:32:00 CEST | Pressemeddelelse
I samarbejde med iFiber, der er leverandør af internetløsninger til boligforeninger landet over, går 3 nu ind i ny del af internetmarkedet. Sammen vil de ramme de mindre boligforeninger.
3 lancerer i samarbejde med Tryg ny forsikring til mobil og tablet26.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag går 3, i samarbejde med forsikringsselskabet Tryg Affinity, i luften med en ny type forsikring, der dækker både mobil- og tablet-enheder. Det nye forsikringstilbud, 3Mobilforsikring, afløser 3Forsikring og dækker mod en bred vifte af uheld – endda også for brugte mobiler og tablets.
3 styrker udlandsdækningen igen: 3LikeHome udvides med Sydafrika og Costa Rica12.5.2025 05:31:00 CEST | Pressemeddelelse
3 udvider endnu engang deres udlandsdækning og tilføjer Sydafrika og Costa Rica til listen over lande i 3LikeHome. Kunderne har dermed frihed til at bruge mobilen som hjemme i hele 78 lande verden over. Samtidig udvides 3Pro Extra med Ghana og Bangladesh, som derved dækker 100 lande.
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum