3 gør drømmerejsen billigere

Hvide sandstrande, krystal blåt hav og 30 grader i skyggen i bytte for sne, slud og minusgrader. Flere danskere benytter de mørke vintermåneder til at søge ly i Asiens varme klima og smukke destinationer. Især mere uudforskede destinationer som Bali og Sri Lanka er populære valg, når ferien i vintermånederne skal bookes, og det betyder også, at efterspørgslen på billigere telefoni i Asien er stigende. Derfor udvider teleselskabet 3 per 23. januar 3LikeHome med Kina, Macao, Sri Lanka og Indonesien inklusiv Bali. Med udvidelsen dækker 3LikeHome fra slutningen af januar 47 lande, hvor både privat – og erhvervskunder kan bruge deres smartphone og mobile bredbånd på samme måde som i Danmark.
”Med 3LikeHome vil vi gerne gøre det simpelt og billigere at booke drømmerejsen, og da Asien er et af danskernes foretrukne rejsemål var det oplagte destinationer at inkludere i vores 3LikeHome abonnement. Vi vil gerne være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere og give dem rig mulighed for at dele deres skønne ferieoplevelser med dem derhjemme,” siger David Elsass, direktør for privatmarked hos 3.
Nyd ferien – uden bekymringer
Uden 3LikeHome kan drømmerejsen hurtigt blive en dyr fornøjelse. 1 MB data kan nemt koste mellem 75 -115 kr. i de pågældende lande og at ringe hjem fra Bali koster hele 24 kr for kunder hos 3 uden 3LikeHome. Et opkald hjem eller en hurtig tur på internettet kan i sidste ende koste dyrt.
”Mange kender det. At komme hjem fra rejsen til paradis og blive mødt af en svimlende telefonregning, fordi det kan være svært at gennemskue, hvad det egentligt koster at gå en hurtig tur på nettet eller at modtage et opkald. Hos 3 vil vi gerne lette de bekymringer, der tidligere har været forbundet med rejser, telefoni og roaming. Så man kan nyde sin ferie og spare penge samtidigt,” siger David Elsass.
Tal fra tidligere undersøgelser har også vist, at kunder med 3LikeHome har opnået kæmpe besparelser på deres forbrug i udlandet. Alene i juli måned 2016 har danske turister og forretningsrejsende i udlandet sparet 1,484 mia. kroner med 3LikeHome-konceptet. 3’s beregninger viser desuden, at 86 % af besparelsen er sket i USA, hvor én megabyte koster 75 kroner, hvis man ikke har 3LikeHome.
Roamingpriser i Indonesien for kunder uden 3LikeHome
- Opkald til Danmark: 14,00 kr./minut
- Opkaldsafgift: 3,95 kr. pr. opkald
- Sms til Danmark: 4,00 kr.
- Data: 100 kr./MB
Med 3LikeHome betaler kunderne ikke ovenstående priser, men bruger blot af den data, som er inkluderet i deres abonnement.
- Om 3LikeHome:
- 3 droppede som de første roamingafgifterne i starten af 2014, hvor teleselskabet lancerede 3LikeHome i seks lande.
- 3LikeHome dækker fra og med i dag 47 lande: De Amerikanske Jomfruøer, Australien, Belgien, Bulgarien, Canada, Cypern, England, Estland, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Hongkong, Irland, Island, Italien, Kroatien, Letland, Liechtenstein, Litauen, Luxembourg, Malta, New Zealand, Nordirland, Norge, Polen, Portugal, Puerto Rico, Rumænien, San Marino, Schweiz, Singapore, Skotland, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn, USA, Wales, Østrig, Kina, Macao, Sri Lanka og Indonesien.
- 3LikeHome er inkluderet i alle Fri Tale- og bredbåndsabonnementer for privatkunder samt en række erhvervsabonnementer hos 3
- 3LikeHome dækker:
- Trafik på alle netværk i de pågældende lande, ikke kun 3’s netværk
- Modtagelse af kald og opkald til danske og lokale numre
- SMS/MMS til danske numre og til lokale numre
- Op til 10 GB data i op til 30 dage af gangen. Data forbruges fra den datamængde, der er inkluderet i kundens abonnement
- Opkald til udenlandske numre uden for det land, man befinder sig i, koster almindelig udlandstakst
For yderligere information til medierne:
Kontakt Lotus Ankjær Hedebroe, Communications Advisor, 3 Danmark, e-mail:lotus.hedebroe@3.dk, mobil: 31 200848.
Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 47 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af kinesiske CK-Hutchison (60%) og svenske Investor (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum