3 lancerer ny kommunikationsløsning til erhvervskunderne

Dyre fastnetabonnementer og komplicerede omstillingsanlæg er snart en saga blot i erhvervslivet. 38 % af de danske virksomheder har ifølge Aalunds Telebarometer allerede droppet fastnettet og bruger nu kun mobil- eller ip-telefoner til at håndtere opkald.
Arbejd smartere
Skiftet væk fra kablede, analoge løsninger giver ifølge Jacob Hein Knudsen, der er erhvervsdirektør hos 3, en række nye muligheder i hverdagen, som 3 nu understøtter med selskabets nye kommunikationsløsning 3Kontakt
”Mobil og ip-telefoniens digitale dimensioner gør det muligt at forene virksomhedens kommunikation og dermed øge overblikket og effektiviteten i håndteringen. Med 3Kontakt udnytter vi teknologiens fordele og tilbyder en virtuel assistent til medarbejderne, der gør det nemt at samarbejde smartere med kollegerne, håndtere alle opkald professionelt og sikre, at ingen opkald går tabt.”
En del virksomheder benytter fortsat en kombination af mobil og ip- telefoni, og 3Kontakt inkluderer derfor frit valg af telefontype – mobil, softphone eller bordtelefon eller en kombination. En bruger kan tilgå 3Kontakt via en app på sin mobil eller en softphone på sin computer. Begge steder får brugeren adgang til virksomhedens telefonbog og kan deri se, om kolleger er ledige, inden han ringer op eller stiller om til dem. Her kan han også opsætte regler for, hvad der skal ske med indgående opkald, når han ikke er tilgængelig, samt hvilken besked der evt. skal læses op.
Optimerer serviceniveau
Med 3Kontakt rykker omstillingen ud i skyen og gør virksomheden i stand til at modtage opkald på hovednummeret med en velkomsthilsen og køfunktion og derefter automatisk omstille til en gruppe medarbejdere i en defineret rækkefølge.
”For rigtig mange virksomheder kan håndteringen af opkald være en forretningskritisk faktor. Hvem gider gå glip af opkald fra købelystne kunder? Med 3Kontakt sikrer vi, at alle opkald bliver besvaret, uanset hvor medarbejderne befinder sig, og kunden oplever hurtig og præcis omstilling,” siger Jacob Hein Knudsen fra 3.
Fremtidssikret, skalerbar platform
3Kontakt erstatter 3Omstilling, som 3 lancerede tilbage i 2006, som en af verdens første mobilomstillinger. I de seneste 10 år har 3 videreudviklet og investeret i 3Omstilling, men er nu kommet til et punkt, hvor platformen er teknisk begrænsende i forhold til 3’s ønsker
”Vi vil gerne tilbyde vores kunder en så enkel og brugervenlig kommunikationsløsning som muligt, der kan skræddersys til virksomhedens behov, som er skalerbar og kan gribe fremtidens muligheder. 3Kontakt Pro produktet er udviklet i tæt samarbejde med en række kunder og byder på en række interessante Unified Communications muligheder,” fortæller Jacob Hein Knudsen, direktør for 3 Business.
3Kontakt er baseret på en cloud-platform fra Mitel. Mitel har med opkøb af Aastra og Telepo, tilegnet sig stor lokal markedsviden om fastnet og IP-telefoni løsninger, som nu forenes med 3’s viden om mobiltelefoni.
Med overgangen til 3Kontakt vil 3 fremover bl.a. kunne tilbyde følgende nye features:
- Oplæst status
Brugeren kan via app, softphone eller webklient ændre deres status, og i den periode vil opkald automatisk blive routed videre til en kollega eller til telefonsvarer, hvor status bliver læst op.
- CRM-integration
Med 3Kontakts softphone kan brugeren automatisk lave opslag i f.eks. CRM-systemer eller søgemaskiner. Dermed er det nemt for brugeren at identificere en kunde og omstille til den rette kontaktperson i virksomheden.
- Træk opkald fra kollega
Hvis en kollega har glemt sin telefon på skrivebordet og den ligger og ringer, kan man i 3Kontakt trække kaldet.
- Konferencer
I 3Kontakt kan man via app eller softphone booke telefonkonferencer, hvor brugeren modtager kalenderinvitation og sms-påmindelse.
- Tilføj VIP kontakter fra telefonbog
Brugere kan nemt markere en kontakt som VIP, hvorefter kontakten altid kan ringe til brugeren uanset tilgængeligheden.
- Skype For Business integration
Mitel platformen indeholder mulighed for Skype for Business-integration. 3 forventer at lancere et integrationsprodukt i løbet af første halvår 2016.
- Stabilitet
3Kontakt platformen er implementeret i 3's netværk med fuld redundans, og løsningen imødekommer således de typiske krav til driftsikkerhed.
- OneNumber og DualNumber
Med OneNumber konceptet har hver medarbejder ét nummer til flere telefoner. Hvis medarbejderen ønsker at holde job og privatliv adskilt, kan han med et Dualnumber koncept både have et mobil- og et fastnetnummer tilknyttet telefonen. Brugeren kan så vælge hvilket nummer, der vises ved udgående kald, og åbne og lukke det ene nummer efter behov.
Priser
3Kontakt Pro, fra 69 kr. per måned / bruger
For mere information om 3Kontakt gå til https://www.3.dk/business/services/3kontakt/
Om Aalunds Telebarometer
Aalund er et uafhængig analysebureau, der hvert halvår laver en undersøgelse af det danske telemarked for erhvervsløsninger – baseret på telefoniske interview med 3.750 virksomheder.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Billeder
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 43 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af kinesiske CK-Hutchison (60%) og svenske Investor (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
Her tog danskerne hen i vinterferien27.2.2025 05:32:00 CET | Pressemeddelelse
Skolernes vinterferie i uge syv og otte er netop overstået. En intern opgørelse fra 3 viser, at 3’s kunder i al fald har udnyttet ferien til både at sætte kursen mod Europas skiløjper men også længere væk mod varmere himmelstrøg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum