3 giver fri roaming i USA med 3LikeHome
Fra næste uge kan kunder hos 3 med ro i sindet bruge deres smartphones til at finde vej, ringe hjem eller forevige og dele oplevelser fra ”over there” – uden at frygte for telefonregningen. Mandag den 16. november udvider teleselskabet 3 nemlig konceptet 3LikeHome til også at omfatte USA, Singapore, Puerto Rico samt Amerikanske Jomfruøer (også kendt som Dansk Vestindien).
Først med USA
3LikeHome omfatter nu i alt 28 lande, og det er med stolthed, at 3 som det første teleselskab tilbyder sine kunder fri dataroaming på den anden side af Atlanten.
”Vi vil gerne være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere – både på fritids- og forretningsrejser, og vi er derfor i al beskedenhed meget stolte af at være de første, der giver mulighed for både at ringe og bruge data på den anden side af Atlanten uden ekstra beregning. Det har stor betydning for vores kunder, at de kan anvende telefonen på samme måde i udlandet som i Danmark, og at de ikke længere behøver at jagte nærmeste café eller hotel for at komme på Wi-Fi,” siger Morten Christiansen, CEO for 3 Danmark.
Fra den 16. november vil det ikke koste mere at bruge sin smartphone i USA og de tre andre destinationer, hvis man er kunde hos 3 og har 3LikeHome inkluderet i sit privat- eller erhvervsabonnement. I praksis betyder det, at man kan ringe gratis til danske numre, sende sms/mms gratis til danske numre samt modtage opkald gratis og forbruge data, som tages fra det data, der er inkluderet i abonnementet.
På forkant med nye EU-regler
Europaparlamentet har netop vedtaget nye regler for roamingpriser, som angiver, at forbrugerne fra juni 2017 skal betale det samme for at bruge mobilen i de øvrige EU-lande, som de gør derhjemme. De nye regler betyder også, at teleselskaberne allerede fra den 30. april 2016 i EU kun må opkræve mindre roamingtillæg hos forbrugerne ud over den pris, en kunde betaler for at bruge mobilen derhjemme. Ifølge 3 er udvidelsen af 3LikeHome et naturligt skridt i ambitionen om at være på forkant med reguleringen af markedet.
”Det vakte opsigt, da vi introducerede 3LikeHome i marts 2014. I starten var reaktionen blandt nogle kunder, at det var for godt til at være sandt, men kunderne har taget det til sig i stor stil og surfer løs i udlandet i dag. Med EU’s regulering får alle adgang til billig roaming i EU, men vi vil fortsætte med at gøre 3LikeHome attraktivt, og derfor udvider vi nu med bl.a. USA, som er danskernes foretrukne feriedestination uden for EU,” siger Morten Christiansen fra 3.
Tusindvis af 3’s kunder med 3LikeHome i abonnementet tog mobilvanerne med på sommerferien i udlandet i år. Beregninger fra 3 viser, at den samlede regning på data havde lydt på godt og vel 240 millioner kroner i roamingafgifter alene i juli måned for disse kunder tilsammen, hvis de ikke havde haft 3LikeHome.
Om 3LikeHome:
Med 3LikeHome kan 3’s privat- og erhvervskunder bruge deres smartphone i USA, Singapore, Puerto Rico, Amerikanske Jomfruøer samt det meste af Europa til samme pris som i Danmark.
3LikeHome omfatter i alt 28 lande: USA, Singapore, Puerto Rico, Amerikanske Jomfruøer, Belgien, Cypern, England, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Hongkong, Irland, Italien, Liechtenstein, Luxembourg, Malta, Nordirland, Norge, Portugal, San Marino, Schweiz, Skotland, Spanien, Sverige, Tyskland, Wales, Østrig,
3LikeHome er inkluderet i de fleste af 3’s privat- og erhvervsabonnementer, så man slipper for at bekymre sig om høje roamingafgifter på data og opkald til danske numre, uanset om man er på forretningsrejse eller ferie.
3LikeHome dækker:
- Trafik på alle netværk i de pågældende lande, ikke kun 3’s netværk
- Modtagelse af kald og opkald til danske numre
- SMS/MMS til danske numre
- Op til 10 GB i op til 30 dage af gangen. Data forbruges fra den datamængde, der er inkluderet i kundens abonnement
- Opkald til udenlandske numre koster almindelig udlandstakst
Læs mere om 3LikeHome
For privatkunder: https://www.3.dk/abonnementer/fordele/3likehome/
For erhvervskunder: https://www.3.dk/business/abonnementer/fordele/3likehome/
På disse sider kan kunder hos 3 også tjekke, om de har 3LIkeHome inkluderet i deres abonnement.
Yderligere information:
Rikke Juul Hansen, PR- og kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 43 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af kinesiske CK-Hutchison (60%) og svenske Investor (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
Flest anbefalinger i branchen – kunderne peger på OiSTER8.5.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I en ny, stor brancheundersøgelse foretaget af analysehuset Loyalty Group kåres OiSTER til dét teleselskab i Danmark, som har den højeste NPS-score og dermed de kunder, der er mest tilbøjelige til at anbefale OiSTER til andre. Derudover viser undersøgelsen også, at OiSTERs kunder mener, de får mest for pengene.
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum