3: Danskerne går glip af besparelser på telefoni
749.000 danskere har ifølge Erhvervsstyrelsens seneste telestatistik stadig et fastnetabonnement. Og det er til trods for, at de stationære telefoner bruges sjældent. I en ny undersøgelse som Wilke har foretaget på vegne af teleselskabet 3 fremgår det, at 35,2 procent af fastnetejerne svarer: ’Det har jeg altid haft’, som en af årsagerne til, at de har en fastnettelefon. Alligevel bruger 30,9 procent kun fastnettelefonen et par gange om måneden eller sjældnere. 5,4 procent angiver, at de aldrig bruger telefonen.
”For langt de fleste vil det give god mening at tage stilling til, om de reelt har brug for et fastnetabonnement. Alt tyder på, at fastnetejerne primært har deres fastnettelefon af vane, og dermed bliver det spild af penge. Vi vurderer, at man faktisk vil kunne spare op til flere tusinde kroner om året, hvis man dropper fastnettelefonen. Alle har en mobiltelefon i dag, og de fleste vil kunne klare deres behov for telefoni via deres mobilabonnement, hvor rigtig mange har ’fri tale’ i forvejen,” siger David Elsass, direktør for privatmarkedet hos 3 Danmark.
Følsom proces
Af undersøgelsen fremgår det, at 30,3 procent af fastnetkunderne er klar til at droppe den faste forbindelse ved en mærkbar besparelse. Men hos 3 erkender man, at det kan være vemodigt at sige farvel til fastnettet.
”Vi ved, at mange fastnetejere er tæt knyttede til deres fastnetnummer, og det kan være en del af årsagen til, at de ikke bare dropper det uden videre. Derfor tilbyder vi 3Hjemmenummer, hvor alle kald til ens gamle fastnetnummer automatisk viderestilles til mobilen. Man kan dermed beholde sit fastnetnummer, uden at betale for et fastnetabonnement. 3Hjemmenummer koster 29 kr. om måneden, hvilket er en noget lavere pris, end de fleste fastnetabonnementer,” fortæller David Elsass.
Han anbefaler at have 3Hjemmenummer i en periode, indtil venner og familie har vænnet sig til at bruge mobilnummeret.
Om 3Hjemmenummer
- Med 3Hjemmenummer kan man beholde sit gamle fastnetnummer, uden at have et fastnetabonnement. Alle opkald til fastnetnummeret viderestilles direkte til mobilen
- Det koster det samme, som det plejer for andre at ringe til fastnetnummeret
- 3Hjemmenummer koster 29 kr./md. og forudsætter, at man har et mobilnummer hos 3
- Når man ringer fra mobilen, ringer man fra sit mobilnummer og til de takster, der indgår i mobilabonnementet
- 3Hjemmenummer har ingen binding og kan opsiges med 30 dages varsel.
- Ifølge mobileksperten John G. Pedersen fra Ekstra Bladet, kan man spare 1620 kr. om året ved at skifte sit fastnetabonnement ud med 3Hjemmenummer
- Læs mere her: https://www.3.dk/abonnementer/tilvalg/3hjemmenummer/
Om undersøgelsen
- Undersøgelsen er gennemført af analysebureauet Wilke for teleselskabet 3 i perioden 9. april – 27. april 2015
- Undersøgelsen er gennemført repræsentativt blandt personer over 18 år
- Der er gennemført i alt 2813 interviews.
For yderligere information til medierne:
Kontakt Rikke Juul, kommunikationschef, 3 Danmark, e-mail: rikke.juul@3.dk, mobil: 31 200 400. Du kan altid kontakte den vagthavende kommunikationskonsulent i 3’s kommunikationsafdeling på mobil 31 200 202.
Nøgleord
Kontakter
3's pressetelefon
Pressekontakt
presse@3.dk
31 200 202
Kundeservice
Pressekontakt
70 313 313
Information om 3 Danmark
3 tilbyder mobiltelefoni og dataforbindelser via 3G, 4G og 4G+ mobilnetværk. 3’s kunder er flittige brugere af data på mobilen og har i en årrække haft det største dataforbrug i Danmark. Med et tilbud om fri roaming i 43 lande via konceptet 3LikeHome ønsker 3 at være det foretrukne teleselskab for rejselystne danskere. 3 i Danmark er en del af 3 Group, som er repræsenteret i Italien, Østrig, England, Irland, HongKong, Indonesien og Sverige. 3 ejes af kinesiske CK-Hutchison (60%) og svenske Investor (40%). Læs mere om 3 Group på www.three.com og om 3 på www.3.dk.
Følg pressemeddelelser fra 3 Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra 3 Danmark
3 indgår partnerskab med Arctic Wolf om digitale sikkerhedsløsninger til erhvervskunder24.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Cybersikkerhedstruslen mod danske virksomheder stiger. Derfor annoncerer 3 og Arctic Wolf, en global leder indenfor digitale sikkerhedsløsninger, i dag et nyt partnerskab, som tilbyder 3’s erhvervskunder en lang række skræddersyede sikkerhedsprodukter.
3 runder ti år med uafbrudt kundevækst i første kvartal23.4.2025 08:23:21 CEST | Pressemeddelelse
I første kvartal af 2025 runder 3 et skarpt hjørne. For med en kundevækst på ca. 30.000 nye kunder i første fjerdedel af året, afrunder 3 nemlig hele 40 kvartaler og derved ti år med konstant fremgang i kundebasen.
3 indgår samarbejde med Sol og Strand10.4.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan 3 og Sol og Stand offentliggøre, at de indgår et nyt samarbejde. Det består i, at sommmerhusejere, der udlejer deres sommerbolig til feriegæster via Sol og Strand, nu får mulighed for at købe 5G-internet fra 3 til deres sommerhus til en særlig udlejerpris.
Malou Back bliver Chief Operating Officer hos 33.3.2025 05:31:00 CET | Pressemeddelelse
Pr. 1. marts 2025 udnævnes Chief Commercial Officer i 3, Malou Back, til Chief Operating Officer, COO. I samme ombæring får hun også ansvaret for 3’s Kundeservice samt OiSTER og Flexii, hvor Anthony Lim fortsat vil stå for den daglige drift.
Her tog danskerne hen i vinterferien27.2.2025 05:32:00 CET | Pressemeddelelse
Skolernes vinterferie i uge syv og otte er netop overstået. En intern opgørelse fra 3 viser, at 3’s kunder i al fald har udnyttet ferien til både at sætte kursen mod Europas skiløjper men også længere væk mod varmere himmelstrøg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum