Copenhagen Goodwill Ambassadors uddeler stor pris på Københavns Rådhus

En profileret dansker kan se frem til at blive hyldet af en lang række udlandsdanskere, når Copenhagen Goodwill Ambassadors 28. august uddeler deres årligt tilbagevendende pris.

Fejringen finder sted på Københavns Rådhus, hvor overborgmester Sophie Hæstorp (S) er vært ved en middag for 130 prominente gæster – herunder medlemmerne af Copenhagen Goodwill Ambassadors, der er samlet i København til korpsets årsmøde.

Goodwill-ambassadørerne har indstillet en række kandidater til prisen, der uddeles med følgende begrundelse:

• I særlig grad at sætte København på verdenskortet i et positivt lys, der styrker Copenhagen Goodwill Ambassadors-korpsets arbejde med at promovere hovedstaden og Danmark, samt at tiltrække international opmærksomhed.
  • At gøre en indsats for udlandsdanskere og internationale medarbejdere i Danmark og de og deres familiers muligheder for at bidrage positivt til det danske samfund.

Såvel privatpersoner som institutioner, organisationer eller foreninger kan indstilles.

Sidste år, hvor prisen blev uddelt for første gang, var det Foreningen Fair og Fornuftig, der blev hyldet på scenen af Copenhagen Goodwill Ambassadors protektor, HKH Prins Joachim.

I år er de nominerede fundet blandt kulturpersonligheder, indenfor Life Science-branchen, undervisning, politik og administration og vinderen får overrakt prisen af formanden for Copenhagen Goodwill Ambassadors, tidligere overborgmester i København, Jens Kramer Mikkelsen.

”Med vores pris ønsker vi at hylde en dansker, der gør noget særligt for Danmark. Præcis som vores store korps af ambassadører gør det rundt om i verden. Så det er en pris, der ligger meget tæt op ad hele vores DNA,” siger Jens Kramer Mikkelsen.

Om Copenhagen Goodwill Ambassadors

Copenhagen Goodwill Ambassadors blev stiftet i 1996 og er et netværk af ca. 50 danske erhvervsfolk placeret i ledende stillinger i over 25 forskellige lande. Netværket er en velfungerende platform til national og international netværksetablering, branding og promovering af København samt Danmarks konkurrencedygtighed indenfor investeringsfremme, kultur og turisme. Netværket drives af Wonderful Copenhagen og Copenhagen Capacity i fællesskab.

Om årsmødet

Årsmødet er nerven i Goodwill Ambassadors’ aktiviteter og består i sin kerne af dialog og diskussion med ministerielle organer, dansk erhvervsliv, kulturorganer, forsknings- og uddannelsesinstitutioner om dansk konkurrenceevne med det formål at identificere internationale udfordringer og løsninger for København og Danmark, samt at klæde Goodwill Ambassadørerne på til at promovere hovedstaden internationalt.

Tid og sted: Københavns Rådhus, 28. august kl. 18-22.30

Pressetilmelding: Senest fredag den 25. august kl. 16