Kim Kehlet Johansen er udpeget til ny CEO for Velliv

Bestyrelsen for Velliv har valgt Kim Kehlet Johansen til stillingen som CEO for selskabet. Han kommer fra en stilling som koncerndirektør og CRO (Chief Risk Officer) i ATP. Kim Kehlet Johansen har en lang karriere i finans- og pensionsverdenen og har arbejdet med alle sider af pensionsforretning.

Bestyrelsesformand Anne Broeng udtaler i den forbindelse:
- Vi har været gennem en grundig proces med rigtig mange kvalificerede kandidater. Vi står nu med en uhyre stærk forretningsmæssig, faglig og personlig profil. Kim har forstået at skabe forretning og resulta ter i sin karriere i bl.a. SEB og senest ATP. Han er fagligt fra øverste hylde som aktuar med en livslang karriere i pensionsverdenen. Som person kan jeg sige, at han er en teamplayer, der både kan lytte og tage de nødvendige beslutninger på en måde, der skaber respekt. Vi ser i bestyrelsen frem til samarbej det og til, at vores CEO sammen med Vellivs dedikerede medarbejdere fortsætter rejsen mod at gøre Velliv til kundernes foretrukne pensionsselskab.

Kim Kehlet Johansen siger i samme forbindelse:
- Velliv er et spændende, ægte kundeejet og kommercielt drevet pensionsselskab, som jeg ser frem til at stå i spidsen for. Især sætter jeg pris på de stærke værdier i Velliv og på ejerskabet via Velliv Forenin gen, hvor overskuddet kommer tilbage til samfundet og til medlemmerne. Jeg synes, det er et perfekt match – og vil gøre mit yderste for at leve op til tilliden. Sammen med Vellivs engagerede medarbejdere ser jeg frem til fortsat at sikre tryghed og de bedste pensionsordninger for selskabets mere end 400.000 kunder.

Kim Kehlet Johansen tiltræder stillingen som CEO senest den 1. marts 2024.