BESTSELLER lancerer nyt herrebrand
Onsdag på Copenhagen Fashion Week præsenterede BESTSELLER sit nyeste herretøjsbrand ANNARR, som jagter en mere high-end markedspositionering end modevirksomhedens øvrige brands.

Inspireret af Københavns urbane miljø og det pulserende liv i den danske hovedstad ønsker det nye herrebrand ANNARR at klæde den moderne mand på til en hverdag med både arbejde og sociale arrangementer.
Designfilosofien kaldes 'One wardrobe', og ideen er, at samme garderobe matcher dagens forskellige situationer, og at de enkelte styles kan bruges sæson efter sæson.
"Vi præsenterer kvalitets styles inspireret af street- og workwear. Overordnet er vores udtryk moderne, men der er også plads til tidløse klassikere. Pasform og kvalitet definerer vores brand, som appellerer til den bevidste mand, der værdsætter holdbarhed og ansvarlighed i mode," siger Per Holk Reinertsen, Brand Manager i ANNARR.
Fokus på transparens
ANNARR betyder 'den næste' på oldnordisk. Navnet bærer dels en tydelig reference til brandets nordiske oprindelse, men også ideen om at imødekomme en af fremtidens forbrugertrends.
"Generelt bevæger herremode sig hurtigt lige nu. Mænd vil klæde sig smartere og bliver mere bevidste om at købe mindre og bedre tøj. Det imødekommer vi med ANNARR. Vi har et lidt højere prisniveau og et skarpt fokus på materialer og kvalitet. Det kvalificerer ANNARR til at komme ind hos udvalgte forhandlere, der vil det samme som os – vi ønsker ikke, at ANNARR skal ligge alle steder,” siger Per Holk Reinertsen.
Modetøjet fra ANNARR er udstyret med QR-koder, så forbrugeren får adgang til viden om blandt andet forsyningskæden, fiberindhold og plejeinstruktioner. Samtidig anvender det nye herretøjsbrand en høj andel af økologiske, genanvendte og certificerede materialer fra blandt andet Italien.
Om ANNARR
- ANNARR er navnet på et nyt herretøjsbrand fra modevirksomheden BESTSELLER.
- Mærket stræber efter en premium markedspositionering og målretning mod fysiske high-end butikker samt udvalgte online butikker og stormagasiner.
- ANNARR henvender sig til den moderne mand, som ønsker en garderobe med færre stykker tøj af høj kvalitet.
- ANNARR blev lanceret under Copenhagen Fashion Week SS24 ved et event på Billedhuggerskolen Charlottenborg.
- Den første kollektion sælges til forbrugerne i foråret 2024.
Nøgleord
Kontakter
Lise BlomCommunication Specialist
Tlf:+45 25514368lise.thuesen@bestseller.comBilleder
OM BESTSELLER
- BESTSELLER er en international, familieejet modevirksomhed grundlagt af Holch Povlsen-familien i Denmark i 1975.
- BESTSELLER sælger og markedsfører sine produkter under mere end 20 forskellige brands, herunder JACK & JONES, VERO MODA og ONLY, og tilbyder tøj og tilbehør målrettet kvinder, mænd, teenagere og børn. Produkterne bygger på konceptet god kvalitet til konkurrencedygtige priser.
- BESTSELLERs produkter sælges i 70 lande i Europa, Asien, Nordamerika, Sydamerika og Mellemøsten samt globalt via onlineplatforme.
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
BESTSELLER lancerer designkonkurrence for internationale talenter20.2.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
I 2025 fejrer den danske modevirksomhed 50-års jubilæum. Det markeres blandt andet med en designkonkurrence, hvor internationale designstuderende og talenter inviteres til at skabe en særkollektion, som fortolker design gennem de seneste fem årtier.
BESTSELLER indleder byggeriet af logistikcenter i Holland27.1.2025 16:00:00 CET | Pressemeddelelse
BESTSELLER har netop taget første spadestik til et logistikcenter i Holland, tegnet af arkitektvirksomheden Henning Larsen. Med 155.000 m2 og 1400 robotter skal de nye faciliteter bringe modevirksomhedens forsyningskæde endnu tættere på de største markeder i Europa.
Ung para-længdespringer vinder BESTSELLERs Olympiske Håb4.1.2025 21:36:47 CET | Pressemeddelelse
For 16. gang har BESTSELLER tildelt prisen 'BESTSELLERs Olympiske Håb' til en talentfuld, spirende dansk atlet, der spås en stor fremtid inden for sin sport. I år er det den 23-årige para-længdespringer Emilie Aaen, som løber med titlen.
HEARTLAND 2023/2422.11.2024 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
HEARTLAND offentliggør resultatet for regnskabsåret 2023/24 med en årsrapport, der viser en styrket omsætning og et samlet resultat før skat på fire mia. kr.
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter nært partnerskab med lang, ny aftale15.11.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter deres 10 år lange samarbejde med en ny fireårig aftale. Med aftalen, der er den længste, de to organisationer har indgået til dato, vil Aarhus Motion og BESTSELLER løfte det populære halvmaraton i Aarhus’ gader og fortsætte den kollektive løbefest, som i år var totalt udsolgt.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum