Verdo i ny kampagne: Skrot dit gamle oliefyr og få halv pris på tilslutning til fjernvarme
21.4.2023 14:27:00 CEST | Verdo Energi og Forsyning | Pressemeddelelse
Det går for langsomt med udfasningen af de gamle oliefyr i Herning-området. Det mener energikoncernen Verdo, der håber at kunne fyre op under den grønne omstilling med et tilbud, der skal gøre det nemt for husejerne at sige farvel til oliefyret.

Verdo har travlt. Rigtig travlt. Antallet af nye kunder, der bliver tilsluttet fjernvarmenettet, er de seneste år strøget i vejret med raketfart. Energikrisen og de voldsomme prisstigninger på gas har gjort den mere stabile fjernvarme attraktiv. Samtidig øger den globale opvarmning presset for hurtigt at få udfaset de fossile brændsler i energisektoren.
Alligevel vil Verdo gerne have mere fart på omstillingen i Herning. Det skyldes, at de fleste tilslutninger i dag i Herning-området er nytilslutninger fra nybyggede områder, forklarer divisionsdirektør hos Verdo Energi & Forsyning, Jesper Møller Larsen:
”Alle nye byggerier bliver i dag etableret med enten fjernvarme eller varmepumpe. Det er både økonomisk og miljømæssigt det eneste ansvarlige, men vi skal jo have alle de gamle oliefyr med, hvis vi skal i mål med den grønne omstilling, og her kan vi se, at vi lige nu har kapacitet i Herning til at hjælpe de husejere, der er klar til at slå til,” siger Jesper Møller Larsen.
Tilbuddet omfatter alle fritstående enfamilieshuse og rækkehuse i Herning Kommune, som i dag har en anden opvarmningskilde end fjernvarme. Det gælder også gasfyr og elvarme. Hvis man slår til inden 30. september, kan man blive tilsluttet fjernvarmenettet til halv pris. Prisen inkluderer 20 meter stikledning. Hvis der er behov for længere stikledninger, skal der betales normal meterpris af de ekstra meter.
Verdo understreger, at kampagnen er målrettet udfasning af olie i privatboliger i Herning. Nybyggede huse og erhvervsstik er således ikke omfattet af kampagnen.
”Vi ved, at der er mange boligejere, der gerne vil skifte de dyre fossile brændsler ud. Det her er et forsøg på at gøre det lidt nemmere at skifte til fjernvarme, og så håber vi, at det både kan hjælpe flere husejere til mere tryghed omkring varmeregningerne og samtidig bidrage til et skub i den grønne omstilling,” lyder det fra Verdo’s divisionsdirektør, Jesper Møller Larsen.
Verdo vurderer, at der er ca. 300 privatboliger, der er egnet til konvertering til fjernvarme indenfor selskabets forsyningsområde i Herning.
På landsplan er der stadig mere end 300.000 boliger, der skal omstilles fra olie og gas til grøn opvarmningskilde.
Følg pressemeddelelser fra Verdo Energi og Forsyning
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Verdo Energi og Forsyning
Kraftvarmeværk bliver omdrejningspunkt for ny Tech-linje på Randers Statsskole26.5.2026 10:00:31 CEST | Pressemeddelelse
Et nyt samarbejde mellem Verdo og Randers Statsskole giver fremover gymnasieelever mulighed for at blive undervist i emner med udgangspunkt i kraftvarmeværket på Randers Havn.
Jesper Møller Larsen træder ind i Verdo’s direktion20.5.2026 07:45:35 CEST | Pressemeddelelse
Som led i arbejdet med at tilpasse energiselskabet Verdo’s organisation er Jesper Møller Larsen udnævnt til COO og indtræder samtidig i direktionen. Jesper Møller Larsen har hidtil været divisionsdirektør for selskabets forsyningsgren, Verdo Energi og Forsyning.
Travl aften for Verdo’s repræsentantskab – godkendelse af årsregnskab, bestyrelsesvalg og velkommen til nyt repræsentantskab12.5.2026 22:33:11 CEST | Pressemeddelelse
Tirsdag den 12. maj blev der afholdt to repræsentantskabsmøder umiddelbart efter hinanden hos energikoncernen Verdo i Randers. Først godkendte det afgående repræsentantskab årsregnskabet for 2025 og tog afsked efter fire års arbejde. Herefter trådte et nyt repræsentantskab til og valgte nye medlemmer til Verdo a.m.b.a.’s bestyrelse for de næste fire år.
Nu er det sikkert: Verdo er klar til at sende fjernvarmen til Spentrup7.5.2026 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Flere års kamp for at få fjernvarmen til Spentrup bærer nu frugt. Allerede om få måneder kan de første ejendomme se frem til at slippe af med den dyre gas.
Ny bestyrelse valgt til Verdo Varme Herning30.4.2026 17:05:32 CEST | Pressemeddelelse
Resultatet af bestyrelsesvalget til Verdo Varme Herning er nu offentliggjort, og tre nye forbrugerrepræsentanter er valgt ind i bestyrelsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum