Wonderful Copenhagen

Caroline Wozniacki skal brande Danmarks hovedstad i USA: Indgår nyt samarbejde med Wonderful Copenhagen

Del

Nu skal endnu flere amerikanere have øjnene op for vores gadekøkkener, finere gastronomi og den særlige københavnske livsstil, hvor de lokale cykler og bader i havnen. Og det er Danmarks internationale tennisstjerne, Caroline Wozniacki, der netop har annonceret et comeback til WTA Tour og US Open, som skal lære dem det.

Under sloganet ’How to Copenhagen with Caroline’ bliver Caroline Wozniacki frontfigur i ny marketingkampagne fra Wonderful Copenhagen. Kampagnen består af en række videoer, hvor Caroline Wozniacki og hendes amerikanske mand, NBA-basketball-spilleren David Lee, bruger og nyder byen aktivt.

Kampagnen går i luften i august i forbindelse med US Open. Og igennem kampagnens videoer vil amerikanere se Caroline og David træne i Nordhavn, spise på gadekøkkener, bade i havnen og transportere sig rundt i Danmarks hovedstad på cykel og med havnebus.

”Jeg har jo en stor personlig relation til København og Danmark. København er en af mine absolut yndlingsbyer i verden. Og derfor glæder jeg mig rigtig meget til at vise, hvad det er, der gør Danmarks hovedstad så fantastisk og unik. Jeg vil vise folk i USA, at det her er en storby, som er noget helt særligt. Sammen med David vil jeg tage rundt og opleve København på vores måde og lave videoer undervejs, så amerikanerne kan se, hvad København har at byde på, og hvorfor den skal opleves,” siger Caroline Wozniacki.

Den primære målgruppe for kampagnen er amerikanere i alderen 30-55 år, som bor i storbyerne New York og Los Angels, som interessemæssigt matcher København, og som er interesserede i at opleve autentiske og unikke rejsemål bredt fordelt over året.

”Caroline Wozniacki er et stærkt og aktuelt navn internationalt, som vi glæder os til at sætte i spidsen for vores nye kampagne i USA. Efter nogle svære år under pandemien er konkurrencen mellem storbyerne rundt i verden om at tiltrække internationale turister benhård. USA har historisk været et vigtigt marked for hovedstadens turisme, og det vil vi styrke med den nye kampagne, som vil køre fra sensommeren og ind i efteråret, så vi kan sætte fokus på at tiltrække amerikanske gæster mere fordelt hen over året,” siger Rikke Holm Petersen, kommunikations- og marketingdirektør, Wonderful Copenhagen.

Kampagnen vil bestå af en række videoer på mellem 10 og 30 sekunder, som fra midt i august og ind i efteråret vil blive vist på Facebook, Instagram og Youtube og samtidig til Caroline Wozniackis ca. 1,3 mio. følgere på Instagram. Kampagnen vil blive fulgt op med bannerannoncer og nye guides på Wonderful Copenhagens sociale medier og websites.

Kampagnen eksekveres inden for rammerne af den nationale brandstrategi for Danmark.

Kontakter

Om Wonderful Copenhagen

Wonderful Copenhagen er en netværksorganisation som arbejder for at fremme og udvikle erhvervs- og ferieturismen i Region Hovedstaden til gavn for almennyttige interesser.

Følg pressemeddelelser fra Wonderful Copenhagen

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Wonderful Copenhagen

Det amerikanske magasin TIME fremhæver hovedstadens CopenPay på liste over Best Inventions9.10.2025 15:03:22 CEST | Pressemeddelelse

Det kendte amerikanske magasin TIME udkommer hvert år med en liste over de bedste, nye innovative tiltag i verden. Listen for 2025 er netop udkommet, og her er Danmarks hovedstad med, da Wonderful Copenhagens nudging-projekt målrettet turister er med på listen. TIME udpeger listen med fokus på, at de banebrydende innovationer skal bidrage til en bedre verden – på en smartere og inspirerende måde. Og her er hovedstadens CopenPay placeret i kategorien 'Social Impact'. ”Da vi udviklede CopenPay, kunne vi mærke, at vi havde fat i noget særligt – og derfor er det er fantastisk at se, hvordan det siden har skabt genklang internationalt. Først fra turisterne, og derefter blev vi nærmest blæst bagover af den helt enorme interesse fra medier verden over. Og nu med en plads blandt TIME’s Best Inventions i 2025, som er en kæmpe anerkendelse til alle, der har bidraget til at gøre CopenPay til en succes,” siger Rikke Holm Petersen, direktør for marketing, kommunikation og adfærd hos Wonderful Copen

CopenPay er tilbage i hovedstaden: I år tre gange så stort og nu med belønning af turister, der rejser her-til med tog12.5.2025 09:10:13 CEST | Pressemeddelelse

Wonderful Copenhagen skyder 2. sæson i gang af nudging-initiativet henvendt turister, CopenPay, som sidste år gik verden rundt med over 4.850 internationale medieomtaler. Nu kommer CopenPay tilbage i en 2025-version. Denne gang med tre gange så mange deltagende aktører og i dobbelt så lang periode som første udgave sidste år og med nye tiltag.

Ny rekord: Hovedstadens turisme skabte dansk eksport for over 31 mia. kr. i 20247.2.2025 08:49:58 CET | Pressemeddelelse

Nu foreligger opgørelsen af turisternes overnatninger i Danmark i 2024, og her står turismen i hovedstaden med en vækst på 5 pct. En vækst, der er båret af internationale gæster. Dermed endte turismen i Danmarks hovedstad sidste år med en samlet omsætning på over 57 mia. kr., og heraf er over 31 mia. kr. udenlandsk valuta fra internationale gæster. Den store omsætning resulterer i et stort skatteprovenu, ikke mindst til staten. Det estimeres, at det samlede skatteprovenu fra hovedstadens turismen sidste år lå på 18,5 mia. kr. ”Ud over det store samfundsøkonomiske bidrag, så kommer turisterne jo for at opleve vores hovedstad, så de lægger stor omsætning, som har afgørende betydning for bl.a. vores restauranter, vores kulturinstitutioner og butikkerne. Og på den måde er de vigtige for at holde byen levende og attraktiv for os alle. Så det er rigtig glædeligt, at vi fastholder væksten på vores internationale markeder, på trods af en usikker verden og en benhård konkurrence med de andre eu

Stort år for internationale kongresser i hovedstaden: 85.000 globale eksperter på vej – til stor værdi for danske virksomheder13.1.2025 07:39:17 CET | Pressemeddelelse

Over 85.000 eksperter fra hele verden kommer til Danmarks hovedstad i det nye år. Det gør de i forbindelse med, at de deltager i en fagspecifik videnkongres inden for eks. medicinalområdet eller grønne løsninger. Og det er områder, hvor danske virksomheder og danske forsknings- og videnmiljør har en stærk international position, som de kan styrke med ny viden, nye investeringer og nye samarbejder i forbindelse med kongresserne. ”Det er altid positivt, når vi tiltrækker videnkongresser til vores hovedstad. Det er ikke kun en gevinst for hovedstaden, det er en motor for erhvervsturismen i hele Danmark og et vigtigt bidrag til hele vores samfund. Det gælder selvfølgelig for omsætningen, som kongresserne genererer i Danmark, og kongresserne virker også som globale platforme for danske virksomheder inden for dansk erhvervslivs vigtigste styrkepositioner. Det skal vi være stolte af, for det er vigtigt for dansk turisme,” siger minister for byer og landdistrikter Morten Dahlin. Ny rekord for

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye