Københavns Kommune og Intervare indgår forlig

Københavns Kommune og Intervare sætter nu et punktum for den strid, der førte til et ophør af samarbejdet mellem parterne i marts 2022.

Siden samarbejdet ophørte, har Intervare og datterselskabet nemlig.com tegnet overenskomst med 3F på transportområdet, og nu har Københavns Kommune også indgået et forlig med Intervare om de økonomiske udeståender, der var mellem parterne.

Stefan Plenge, der er administrerende direktør i Intervare, er tilfreds med det indgåede forlig.

” Nu lægger vi denne strid med Københavns Kommune bag os, og jeg er sikker på, at vi igen i fremtiden kan få et godt og konstruktivt samarbejde. Det er ingen hemmelighed, at jeg også er glad for den overenskomst, som vi har indgået med 3F på transportområdet og som dækker både Intervare og nemlig.com.” siger den administrerende direktør i Intervare.

Dermed kan Intervare i lighed med andre aktører nu byde ind på opgaven med at levere dagligvarer til visiterede borgere i Københavns Kommune under vilkårene i det eksisterende udbud.

Københavns Kommunes sundheds- og omsorgsborgmester Sisse Marie Welling (SF) udtaler:

”Intervare har indgået overenskomst med 3F, og vi har indgået forlig med Intervare om de økonomiske udeståender. Begge dele var forudsætninger for, at Intervare igen kan blive leverandør til os i Københavns Kommune. Det håber jeg, at de bliver igen, for på trods af de uenigheder, vi har haft, har Intervare leveret dagligvarer til ældre og sårbare københavnere i 20 år”, siger sundheds- og omsorgsborgmester Sisse Marie Welling (SF).

Københavns Kommunes socialborgmester Karina Vestergård Madsen (EL) udtaler:

”Vi skal sikre, at Københavns Kommune kun samarbejder med virksomheder, hvor de ansatte har ordentlige løn- og arbejdsvilkår. Det er en rettesnor, som vi ikke skal eller må gå på kompromis med. Derfor er jeg også glad for, at Intervare har indgået en aftale med 3F, som sikrer chaufførernes ordentlige løn- og arbejdsvilkår,” siger Karina Vestergård Madsen (Ø).

Stefan Plenge supplerer:

”Jeg er helt enig i, at vi nu trækker en streg i sandet og ser fremad. Og uden at love for meget, kan jeg da sige, at vi selvfølgelig vil kigge grundigt på mulighederne for igen at påtage os opgaven. Vi har leveret i Københavns Kommune i mere end 20 år, så det kan da sagtens være, at det bliver til 20 mere,” siger Stefan Plenge.

nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris.Hver uge prismatcher nemlig.com mere end 1800 varer mod Rema 1000. Det er med til at gøre nemlig.com til Danmarks billigste onlinesupermarked, og nemlig.com har vundet førstepladsen i to pristjek blandt landets onlinesupermarkeder foretaget af henholdsvis Politiken og BT i foråret 2021.

Intervare A/S har mere end 20 års erfaring med levering af dagligvarer til visiterede borgere. Vi samarbejder pt. med mere end 40 kommuner landet over og servicerer ca. 8.000 borgere hver uge. Intervare A/S er moderselskab til nemlig.com