GC Healthcare

Luftrens til hospitaler kan blive et afgørende våben mod rynker

Forskning viser stor sammenhæng mellem luftforurening og aldring af huden – Efterspørgslen af luftrens til hospitaler trender i USA, og Airgle® udforsker nu mulighederne for at introducere medicinske luftrensere til skønhedsbranchen i Skandinavien.

Ny forskning bekræfter den betydningsfulde sammenhæng mellem luftforurening og aldring af huden. Studier viser, at luftforurening, der indeholder partikler og kemikalier, forårsager ældningstegn såsom rynker, pigmentforandringer og tørhed i huden. Partiklerne kan skade huden ved at generere frie radikaler, øge inflammation og nedbryde kollagen og elastin, hvilket er afgørende for hudens sundhed og ungdommelige udseende

Et af disse studier, offentliggjort i Journal of Investigative Dermatology, analyserede data fra over 2.000 kvinder i Tyskland og Kina og afslørede, at kvinder, der boede i områder med højere niveauer af luftforurening, oplevede en øget forekomst af aldringstegn i ansigtet, herunder pigmentpletter og rynker. En anden undersøgelse, der omfattede 1.500 kvinder, bekræftede den markante sammenhæng mellem luftforurening og tilstedeværelsen af mørke pigmentpletter hos kvinder over 50 år.

Disse opdagelser har inspireret Airgle® Scandinavia til at udforske muligheden for at introducere medicinske luftrensere til skønhedsindustrien. Luftteknologien fra Airgle® er allerede godkendt som medicinsk udstyr og anvendes med succes på brandsårsafdelinger og i forbindelse med plastikkirurgi i USA, hvor de bidrager til at fremskynde helingsprocessen og forsinke aldringstegn.

"Vi overvejer at præsentere vores luftrensningsteknologi for skønhedsindustrien, men ønsker ikke at sælge de medicinske luftrensere direkte," udtaler Ulrik, direktør for Airgle® Scandinavia. "Vi ser frem til at etablere et netværk af mindre forhandlere, herunder skønhedsklinikker, laserklinikker, apoteker og privathospitaler, der kan tilbyde vores medicinske enheder til deres klienter. Vi er spændte på at se, om den massive efterspørgsel, vi har oplevet i udlandet, vil blive reflekteret herhjemme."

Airgle® enhederne er specifikt designet til på at fjerne mikroskopiske partikler, bakterier, allergener, vira og kemikalier fra luften på hospitaler. Dette skaber et renere og sundere miljø, hvilket kan have gavnlige virkninger på huden og fremme helingsprocessen efter f.eks. plastikkirurgi eller operationer. Ved at bruge medicinske luftrensere, der er konstrueret til at fjerne luftbårne infektioner, miljøfremmede partikler, bakterier, skadelige kemikalier mm. kan man også opnå et betydeligt renere og sundere indeklima, hvilket bidrager positivt til at reducere aldringstegn i huden.

Airgle® Scandinavia ser frem til at samarbejde med udvalgte interessenter og introducere de medicinske enheder, der er konstrueret til hospitalsbrug, til en bredere kundegruppe. Virksomheden mener at forskningen understreger betydningen af at reducere eksponeringen for miljøfremmede partikler for at bevare hudens ungdommelige udseende, sundhed og spændstighed.

Om Airgle® Scandinavia / GC Healthcare:

Airgle® Scandinavia er en førende leverandør af medicinske luftrensere, der er designet til at forbedre luftkvaliteten og skabe et sundt indeklima. Vores enheder er godkendt af FDA som desinficerende medicinsk udstyr og anvendes i forskellige brancher, herunder sundhedssektoren. Ved at fjerne miljøfremmede partikler, allergener, kemi og skadelige stoffer fra luften bidrager Airgle® enhederne til at forbedre sundheden og den generelle velvære i alle miljøer særligt de kritiske.

Om GC Healthcare

Vi er eksperter indenfor indeklima med fokus på luftkvalitet og miljøfremmede partikler. Herunder luftrens og overfladedisinfektion.

Vi rådgiver og leverer løsninger, til det offentlige og UVC-projekteringsprojekter til industrien.

Sammen med vores samarbejdspartnere har vi opbygget en omfattende rådgivningserfaring omkring miljøfremmede stoffer i indeklimaet og effektive, skalerbare desinfektionsløsninger med dokumenteret effekt på tværs af sektorer og industrier.