Lidl udvider og forlænger samarbejdet med Dansk Håndbold Forbund: Bliver sponsor af Håndboldkvinderne
Lidl udvider sit engagement i dansk håndbold og bliver Official Fresh Food Partner for det danske kvindelandshold. Derudover forlænger dagligvarekæden sit eksisterende sponsorat af herrelandsholdet, så begge sponsorater løber frem til 30. juni 2026.

Når de bedste danske håndboldkvinder d. 12. oktober 2023 løber på banen til EM-kvalifikationskampen mod Kosovo i Forum Horsens bliver det med et helt nyt logo på den rød-hvide landsholdstrøje, nemlig Lidls.
Dagligvarekæden udvider sit samarbejde med Dansk Håndbold Forbund til også at være Official Fresh Food Partner for kvindelandsholdet og have sit logo på deres trøje, præcis som de har haft hos herrerne i en god håndfuld år, og det glæder naturligvis direktør i Dansk Håndbold Forbund, Henrik M. Jacobsen.
“Vi har været på en fantastisk rejse sammen med Lidl siden 2017, og vi ser frem til at bygge videre på det gode samarbejde i de kommende tre år. At Håndboldkvinderne nu også bliver en del af samarbejdet, vidner om, at vi har med et rigtig attraktivt kvindelandshold at gøre, og at Lidl og landsholdene deler nogle fælles værdier,” siger Henrik M. Jacobsen og uddyber:
“Lidl kender vi jo qua vores samarbejde som en seriøs, dedikeret og nytænkende leverandør indenfor dagligvarer, og netop de værdier afspejler sig også på landsholdene. Så jeg er ikke i tvivl om, at også det bliver et rigtig godt samarbejde mellem alle parter.”
Lidl ønsker at bidrage til fællesskabet i og passionen for sport
Første gang Lidl teamede op med Dansk Håndbold Forbund var i foråret 2017, da dagligvarekæden blev Official Fresh Food Partner for Håndboldherrerne og sponsor for håndboldskolerne. Siden er samarbejdet flere gange blevet forlænget og udvidet bl.a. med et større sponsorat for Håndboldherrerne.
Nu tilføjes der endnu et kapitel til Lidls efterhånden gode historie om engagement i dansk håndbold.
“Vi er utrolig begejstrede for at udvide vores samarbejde med Dansk Håndbold Forbund til nu også at være Official Fresh Food Partner for Danmarks Håndboldkvinder. I Lidl ønsker vi at bidrage til et øget fokus på fællesskabet i og passionen for sport og herunder håndbold, og her er vi glade for at støtte et hold af internationale topatleter – og også til at være en stor del af VM på hjemmebane til december,” siger Jens Stratmann, adm. direktør for Lidl.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkFølg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum