De korte 86-shorts bliver revet væk: Solgt mere end dobbelt så mange som de traditionelle
De korte landsholdsshorts fra VM ’86 i Mexico hitter igen blandt de danske fodboldfans, og på bare tre dage er der blevet solgt mere end dobbelt så mange korte shorts som de traditionelle. Det får nu hummel til at melde udsolgt af de ikoniske shorts.

Som en fejring af hummels 100-års jubilæum offentliggjorde DBUs mangeårige tøjsponsor tidligere på ugen, at det danske landshold spiller i den ikoniske udebanetrøje fra VM i 1986 til EM-kvalkampen mod Nordirland i Parken den 16. juni.
Det var dog ikke det eneste fra slutrunden i Mexico, som hummel vakte til live igen. Som en del af trøjelaceringen løftede hummel nemlig også sløret for, at de karaktaktiske korte shorts fra ’86 var tilbage.
Og selvom det er 37 år siden, at Preben Elkjær, Michael Laudrup og Frank Arnesen iklædte sig de korte shorts, tyder det på, at de korte shorts er kommet for at blive.
Efter de første tre dage er de korte landsholdsshorts nemlig blevet revet væk på landsholdsshoppen.dk, og det får nu hummel til at melde udsolgt.
”De korte shorts fra ’86 blev på mange måder symbolet på et af de mest populære landshold igennem tiderne, og derfor synes vi også, det vil være forkert at relancere trøjen uden at bringe shortsene til live igen,” siger hummel CEO, Allan Vad Nielsen, og fortsætter:
”Det er dog ingen underdrivelse at sige, at moden inden for fodboldshorts – og ikke mindst længden på dem – har ændret sig markant siden 1986. Derfor var det mest af alt også tænkt som en sjov gimmick fra vores side med de korte shorts, men det har været fantastisk at opleve den store interesse fra de danske fans. Det kan man jo kun smile af,” slutter hummel-direktøren.
hummel ønsker ikke at kommentere på det konkrete antal solgte 86-shorts, men oplyser, at der er blevet solgt mere end dobbelt så mange af de korte shorts som af de traditionelle landsholdsshorts.
Til kampen mod Nordirland den 16. juni vil landsholdet spille i de traditionelle shorts.
Kontakter
Nicolai JohansenPR & Communication Manager
Tlf:20743751nijo@hummel.dkBilleder
Om Hummel
hummel er et dansk sports- og modebrand med en historik, der rækker tilbage til 1923. hummel designer, producerer og markedsfører sportstøj, træningstøj, udstyr og sneakers til både børn og voksne, kvinder som mænd. Gennem de fire produktkategorier teamsport, footwear, kids, sport lifestyle samt udvalgte premium co-labs, leverer hummel flere gange årligt nye styles i deres gennemførte mix af retro og tidsaktuelle trends. hummel A/S er en del af Thornico koncernen.
Følg pressemeddelelser fra Hummel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Hummel
Herrelandsholdet spiller i kvindernes EM-trøje som hyldest i Parken6.6.2025 11:00:07 CEST | Pressemeddelelse
Når Danmark i morgen møder Nordirland i Parken, vil det danske herrelandshold træde på banen iført en helt særlig spillertrøje – nemlig Kvindelandsholdets nye EM-trøje. Initiativet er en hyldest og lykønskning til Kvindelandsholdet, der denne sommer deltager i EM-slutrunden i Schweiz.
hummel leverer stærkt comeback og forbedrer bundlinjen med over 100 millioner kroner2.6.2025 10:00:17 CEST | Pressemeddelelse
Det danske sportsbrand hummel afslutter 2024 med en ny omsætningsrekord på 2,433 mia. kr. og en stærk forbedring af bundlinjen. Et skærpet fokus på kerneforretningen har været afgørende for, at resultatet før skat er forbedret med 109 millioner kroner sammenlignet med 2023.
EN HYLDEST TIL DEN DANSKE ARV: HER ER KVINDELANDSHOLDETS NYE EM-TRØJE6.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske kvindelandshold løber på banen til sommerens EM-slurunde i Schweiz, bliver det iført en ny, stilren landsholdstrøje fra hummel, der hylder den danske designarv, fodboldkultur og nationale stolthed.
hummel og DBU relancerer ikonisk landsholdstrøje efter 37 år13.3.2025 10:00:13 CET | Pressemeddelelse
For første gang i 37 år genoptrykker hummel og DBU den ikoniske landsholdstrøje fra EM 1988 i Tyskland. En trøje, der ikke blot vækker nostalgi, men også symboliserer begyndelsen på en ny æra for dansk landsholdsfodbold.
Dansk modebrand designer ny spillertrøje til kvindelandsholdet6.3.2025 09:59:57 CET | Pressemeddelelse
Det københavnske modebrand ROTATE har indgået et eksklusivt partnerskab med sportsbrandet hummel og Dansk Boldspil-Union (DBU) for at skabe en ny, moderne fortolkning af kvindelandsholdets spillertrøje. Partnerskabet forener mode og sport med en fælles vision om at fremme kvindefodboldens position i både Danmark og på den internationale scene.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum