TUI bliver hovedpartner til Copenhagen Pride 2023
Når regnbueflaget bliver hejst i Københavns gader, vil det i år være med opbakning fra et rødt smil og lyseblå farver.

Når regnbueflaget bliver hejst i Københavns gader, vil det i år være med opbakning fra et rødt smil og lyseblå farver.
Rejsekoncernen TUI støtter i år mangfoldighedsfestivalen, Copenhagen Pride Week, med et hovedsponsorat, som betyder, at TUI’s velkendte smil ledsager regnbueflaget i fejringen af diversitet, ligestilling og kærlighed.
Fra d. 12. til d. 20. august vil TUI tage del i aktiviteter, der bakker op om retten til at kunne leve frit og lige – herunder den traditionsrige parade. Med mere end 60.000 ansatte og tusindvis af samarbejdspartnere på hundredevis af destinationer verden over, er sponsoratet en ”no-brainer” for rejsekoncernen.
”For os giver det rigtig god mening, at vores kollegaer og logo tager del i fejringen. Vi er en stor koncern bestående af mennesker, som kommer fra forskellige kulturer og med forskellige seksuelle orienteringer, kønsidentitet eller kønsudtryk. Ingen skal leve i frygt eller skjul uanset årsagen, og det vil vi gerne støtte,” siger Rikke Thøgersen, marketingansvarlig hos TUI.
TUI har i forvejen interne LGBTQI+ forums for deres ansatte, ligesom de gennem deres fond, TUI Care Foundation, støtter projekter verden over, som fremmer menneskers vilkår i blandt andet udviklingslande. Derudover deltager TUI aktivt som sponsor af flere Pride-festivaller i Europa, såsom Manchester Pride, Maspalomas Pride og Berlin Pride. I forbindelse med sponsoratet, har TUI’s danske kontor også haft besøg af en repræsentant fra Copenhagen Pride, som har holdt oplæg for de ansatte om vigtigheden af Pride-bevægelsen og virksomhedernes opbakning til den.
En uge fyldt med aktiviteter
Inden det traditionsrige paradeoptog vil TUI også vise deres opbakning andre steder i byen. Blandt andet på ”Pride Square” ved Rådhuspladsen, hvor besøgende kan tage del i forskellige aktiviteter.
Til paraden i Københavns gader d. 19. august bliver TUI ledsaget af oppustelige badedyr, der skal fremhæve feriestemningen. Størstedelen af badedyrene er skaffet gennem et samarbejde med ”Stop Spild Lokalt” og alle badedyrene vil efter aftale blive afsat til Ungdommens Røde Kors og Red Barnet, som kan genbruge dem til nogle af deres årlige ferielejre for børn og unge.
”Dette års Pride har bæredygtighed som tema. Vi er glade for, at man vælger at bruge en så vigtig begivenhed til at fremhæve et andet meget vigtigt emne. Vi opererer selv i en industri, som har et stort ansvar og som en af de største spillere globalt, vil vi gerne gå forrest,” siger Rikke Thøgersen.
I 2023 lancerede TUI-koncernen sin nye bæredygtighedsagenda, som er videnskabeligt verificeret af SBTi til at leve op til Paris-aftalen. Derudover har TUI i samarbejde med den græske regering gang i et ambitiøst projekt, som har til formål at teste innovative løsninger inden for bæredygtighed og turisme på Rhodos.
Nøgleord
Kontakter
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkOm TUI
TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 ansatte, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketingplatforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Undersøgelse: Danskernes rejselyst er intakt18.6.2025 08:13:43 CEST | Pressemeddelelse
Danskerne er blandt de mest rejselystne lande i Norden og samtidig det land, hvor økonomien har mindst indflydelse på vores kommende ferieplaner. Det viser en ny undersøgelse blandt mere end tusinde danskere.
Nu kan du booke kombinationsrejser til De Kanariske Øer13.6.2025 10:37:56 CEST | Pressemeddelelse
TUI introducerer fra vinteren 2025 en ny ferietype til de populære Kanariske Øer: kombinationsrejser.
Jyske feriegæster i front: Rejseboomet starter i Billund5.6.2025 12:05:19 CEST | Pressemeddelelse
Der er fuld fart på rejselysten i Danmark, og det er især jyske feriegæster, der sætter tempoet.
Flere danskere rejser fra Hamborg30.5.2025 12:31:42 CEST | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI har solgt 62 procent flere rejser fra Hamborg end samme tidspunkt sidste år.
Guide: Sådan vælger du den rette græske destination til sommer30.5.2025 08:29:34 CEST | Pressemeddelelse
I denne guide matches forskellige rejsestile med destinationer på både øerne og fastlandet i Grækenland.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum