Lidl bliver hovedsponsor for UCI WorldTour holdet Lidl-Trek
Lidl udvider sit engagement i cykelsporten og bliver hovedsponsor og strategisk partner for UCI WorldTour holdet Lidl-Trek. Det langsigtede partnerskab med et af de førende hold inden for international cykelsport begynder med kvindernes Giro d'Italia d. 30. juni 2023 og mændenes Tour de France d. 1. juli 2023.

Et partnerskab, der ikke kunne passe bedre: To internationale brands forenet af deres forpligtelse til at præstere. Sammen har Lidl og Trek ambitiøse planer: At bygge hold på den internationale cykelscene, der begejstrer og inspirerer cykelfans, næste generation af kvindelige og mandelige mestre samt alle ryttere, motionister og konkurrenceryttere. Som partnere har Lidl og Trek ikke kun fokus på sportslig succes, men også på sundhed, motion samt bevidst ernæring. Det er grundlæggende vigtigt for begge virksomheder at fremme en sund og aktiv livsstil som en del af deres sociale ansvar.
"Vi ønsker at være en rollemodel for cykling, og derfor er vi glade for at støtte et stærkt, mangfoldigt hold af internationale topatleter. Vi er overbeviste om, at sund ernæring og en aktiv livsstil – formet af sport og motion – styrker menneskers trivsel. Ligesom vores Lidl-produkter er tilgængelige for alle, er cykling en sport for alle og velegnet for alle, der gerne vil være mere aktive i hverdagen. Vi ønsker at dele dette budskab med så mange mennesker som muligt,“ siger adm. direktør i Lidl Danmark, Jens Stratmann.
"En del af vores mission er at yde fremragende kundeservice til vores kunder, og her er det klart, at Lidl har samme tankegang," siger Trek-præsident, John Burke, og fortsætter: "Vi ser frem at arbejde tæt sammen om at bygge de bedste cykelhold i verden og samtidig inspirere flere til at bruge deres cykler."
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkLidl
Lidl er en del af Schwarz Group, som er en af de førende detailvirksomheder i Tyskland og Europa, med hovedkvarter i Neckarsulm, Tyskland. Lidl driver i øjeblikket flere end 12.000 butikker og over 200 varedistributions- og logistikcentre i 31 lande.
Trek
Trek Bicycle er en global leder inden for design og fremstilling af cykler og relaterede produkter. Trek mener, at cyklen kan være en simpel løsning for mange af verdens mest komplekse problemer og er forpligtet til at nedbryde de barrierer, der forhindrer folk i bruge cykler oftere til transport, rekreation og inspiration.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Mads Pedersen og Lidl-Trek fejrer grøn triumf i Vuelta a España14.9.2025 21:18:34 CEST | Pressemeddelelse
Mads Pedersen og Lidl-Trek kan fejre en stor triumf i Vuelta a España, hvor danskeren vinder den grønne pointtrøje. Sejren er kulminationen på tre ugers stærk holdindsats og et af årets højdepunkter for den danske stjerne, der også tog en etapesejr undervejs. Holdets gode resultater mærkes også i Lidls butikker, hvor Lidl-Trek-kollektionerne har oplevet stor efterspørgsel.
Vigtig kundeinformation vedr. 'Milbona High Protein Chocolate Pudding 200 g'5.9.2025 13:53:24 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder 'Milbona High Protein budding chokolade 200 g' med bedst-før-dato d. 6. oktober 2025, da der kan være afvigende lugt/smag.
Lidl fortsætter partnerskaber med UEFA Europa League og UEFA Conference League efter en sæson med imponerende fanengagement2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter et mindeværdigt år i europæisk fodbold ser Lidl frem til at fortsætte sit partnerskab som officiel partner for UEFA Europa League og UEFA Conference League i sæsonen 2025/26.
Lidl samler over 60 danske leverandører til klimadag: Vil accelerere fødevarebranchens grønne omstilling29.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag samlede Lidl en række af de største, danske fødevareproducenter til leverandørdag, hvor fokus var, hvordan man sammen kan arbejde med at nedbringe CO2-udledningerne i fødevarebranchen. Formålet med dagen var at informere og inspirere samt præsentere leverandørerne for et nyt, skræddersyet leverandørprogram, der skal klæde dem på til arbejdet med at sætte klimamål.
PARKSIDE samler Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller i ny gør-det-selv-kampagne28.8.2025 09:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Hollywood møder håndværk: I den nye kampagne for gør-det-selv-brandet PARKSIDE optræder Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller for første gang sammen. Med humor og energi viser de, hvordan alle kan kaste sig ud i gør-det-selv-projekter, uanset erfaring. Målet er at inspirere både erfarne hobbyfolk og nye entusiaster til at tage projekterne i egne hænder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum