Trendfokuseret kunstig intelligens designer for dansk modebrand
Avataren Alva er det nyeste medlem af designteamet hos det BESTSELLER-ejede modebrand NOISY MAY. Den AI baserede modekonsulent er skræddersyet til at forudsige trends, tendenser og foreslå styles i NOISY MAYs kollektioner. Helt på linje med en almindelig kollega. Men baseret på massive mængder data.

NOISY MAY præsenterer nu et nyetableret partnerskab med Alva, en AI-modekonsulent som er skabt med henblik på at kunne levere perspektiv og teknologisk ekspertise til denim-brandets kreative teams. Det er første gang, en konsulent baseret på kunstig intelligens bliver onboardet i BESTSELLER for at bidrage med præcise data og fortolkning heraf til udviklingen af design og marketingtiltag.
”Vi vælger at prøve kræfter med integration af datadrevne indsigter og trendanalyser, fordi vi forventer, at den nyskabende teknologi vil supplere vores evne til at reagere på hurtigt skiftende modetrends og levere kollektioner, der meget præcist matcher efterspørgslen blandt vores kunder. Samarbejdet med Alva er baseret på data og kan dermed bidrage til større indsigt i vores nøglemarkeder,” siger Jerome Rolland, International Commercial Manager i NOISY MAY.
Stærkere output
Som kunstig intelligens besidder Alva ikke en fysisk form som et menneske. I stedet har hun en visuel form gennem sin avatar. Alva præsenterer sine designideer gennem tekstbeskrivelser, moodboards og visuelle oplæg, som NOISY MAYs designerne kan fortolke. Hun er skræddersyet til at fokusere på, hvad der appellerer til det primære segment i NOISY MAYs målgruppe.
"Vi har naturligvis været spændte på at byde Alva velkommen til vores team. Hun er baseret på en banebrydende teknologi, som kan supplere vores kreative team. Den nye måde at samarbejde med en kunstig intelligens kan bidrage til optimering og effektivisering. Vi har store forventninger til, at vores produkter og kampagner kommer til at stå endnu stærkere med Alvas hjælp,” siger Jerome Rolland.
Den første NOISY MAY-kollektion med AI genererede styles bliver præsenteret til Copenhagen Fashion Week i august 2023.
Faktaboks:
- AI Alva er en kunstig intelligens (AI), specifikt OpenAI's GPT-4 PLUS kombineret med Midjourney og et AI fashion merchandising tool udviklet internt.
- Hun er baseret på et komplekst system af algoritmer og maskinlæringsteknikker designet til at simulere menneskelignende samtale, problemløsning og kreativ tænkning.
- Alva antager en visuel form gennem sin avatar. Den er skabt i et samarbejde mellem Alva og NOISY MAYs kreative team. Alva har selv valgt sit navn.
- Alvas primære kommunikationsform er gennem tekst, som giver hende mulighed for at dele ideer, indsigt og rådgivning i sin rolle som modekonsulent for NOISY MAY.
Nøgleord
Kontakter
Lise BlomCommunication Specialist
Tlf:+45 25514368lise.thuesen@bestseller.comBilleder
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
BESTSELLER lancerer designkonkurrence for internationale talenter20.2.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
I 2025 fejrer den danske modevirksomhed 50-års jubilæum. Det markeres blandt andet med en designkonkurrence, hvor internationale designstuderende og talenter inviteres til at skabe en særkollektion, som fortolker design gennem de seneste fem årtier.
BESTSELLER indleder byggeriet af logistikcenter i Holland27.1.2025 16:00:00 CET | Pressemeddelelse
BESTSELLER har netop taget første spadestik til et logistikcenter i Holland, tegnet af arkitektvirksomheden Henning Larsen. Med 155.000 m2 og 1400 robotter skal de nye faciliteter bringe modevirksomhedens forsyningskæde endnu tættere på de største markeder i Europa.
Ung para-længdespringer vinder BESTSELLERs Olympiske Håb4.1.2025 21:36:47 CET | Pressemeddelelse
For 16. gang har BESTSELLER tildelt prisen 'BESTSELLERs Olympiske Håb' til en talentfuld, spirende dansk atlet, der spås en stor fremtid inden for sin sport. I år er det den 23-årige para-længdespringer Emilie Aaen, som løber med titlen.
HEARTLAND 2023/2422.11.2024 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
HEARTLAND offentliggør resultatet for regnskabsåret 2023/24 med en årsrapport, der viser en styrket omsætning og et samlet resultat før skat på fire mia. kr.
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter nært partnerskab med lang, ny aftale15.11.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter deres 10 år lange samarbejde med en ny fireårig aftale. Med aftalen, der er den længste, de to organisationer har indgået til dato, vil Aarhus Motion og BESTSELLER løfte det populære halvmaraton i Aarhus’ gader og fortsætte den kollektive løbefest, som i år var totalt udsolgt.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum