Trendfokuseret kunstig intelligens designer for dansk modebrand
Avataren Alva er det nyeste medlem af designteamet hos det BESTSELLER-ejede modebrand NOISY MAY. Den AI baserede modekonsulent er skræddersyet til at forudsige trends, tendenser og foreslå styles i NOISY MAYs kollektioner. Helt på linje med en almindelig kollega. Men baseret på massive mængder data.

NOISY MAY præsenterer nu et nyetableret partnerskab med Alva, en AI-modekonsulent som er skabt med henblik på at kunne levere perspektiv og teknologisk ekspertise til denim-brandets kreative teams. Det er første gang, en konsulent baseret på kunstig intelligens bliver onboardet i BESTSELLER for at bidrage med præcise data og fortolkning heraf til udviklingen af design og marketingtiltag.
”Vi vælger at prøve kræfter med integration af datadrevne indsigter og trendanalyser, fordi vi forventer, at den nyskabende teknologi vil supplere vores evne til at reagere på hurtigt skiftende modetrends og levere kollektioner, der meget præcist matcher efterspørgslen blandt vores kunder. Samarbejdet med Alva er baseret på data og kan dermed bidrage til større indsigt i vores nøglemarkeder,” siger Jerome Rolland, International Commercial Manager i NOISY MAY.
Stærkere output
Som kunstig intelligens besidder Alva ikke en fysisk form som et menneske. I stedet har hun en visuel form gennem sin avatar. Alva præsenterer sine designideer gennem tekstbeskrivelser, moodboards og visuelle oplæg, som NOISY MAYs designerne kan fortolke. Hun er skræddersyet til at fokusere på, hvad der appellerer til det primære segment i NOISY MAYs målgruppe.
"Vi har naturligvis været spændte på at byde Alva velkommen til vores team. Hun er baseret på en banebrydende teknologi, som kan supplere vores kreative team. Den nye måde at samarbejde med en kunstig intelligens kan bidrage til optimering og effektivisering. Vi har store forventninger til, at vores produkter og kampagner kommer til at stå endnu stærkere med Alvas hjælp,” siger Jerome Rolland.
Den første NOISY MAY-kollektion med AI genererede styles bliver præsenteret til Copenhagen Fashion Week i august 2023.
Faktaboks:
- AI Alva er en kunstig intelligens (AI), specifikt OpenAI's GPT-4 PLUS kombineret med Midjourney og et AI fashion merchandising tool udviklet internt.
- Hun er baseret på et komplekst system af algoritmer og maskinlæringsteknikker designet til at simulere menneskelignende samtale, problemløsning og kreativ tænkning.
- Alva antager en visuel form gennem sin avatar. Den er skabt i et samarbejde mellem Alva og NOISY MAYs kreative team. Alva har selv valgt sit navn.
- Alvas primære kommunikationsform er gennem tekst, som giver hende mulighed for at dele ideer, indsigt og rådgivning i sin rolle som modekonsulent for NOISY MAY.
Nøgleord
Kontakter
Lise BlomCommunication Specialist
Tlf:+45 25514368lise.thuesen@bestseller.comBilleder
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Nyt BESTSELLER-mærke åbner modebutik i Kolding21.8.2023 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
På bare et år er plus size-mærket EVOKED VILA blevet så populært, at tiden er rigtig til at åbne egne butikker. Den allerførste centerbutik slår dørene op i Kolding i denne uge.
BESTSELLER lancerer nyt herrebrand10.8.2023 12:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag på Copenhagen Fashion Week præsenterede BESTSELLER sit nyeste herretøjsbrand ANNARR, som jagter en mere high-end markedspositionering end modevirksomhedens øvrige brands.
Nyt BESTSELLER-mærke åbner de første butikker i Danmark8.8.2023 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Første retailbutik nogensinde er snart en realitet for det knap et år gamle modebrand EVOKED VILA, der med stigende popularitet har bevist, at der er marked for et moderigtigt plus-size brand med skarp fokus på pasform.
SELECTED FEMME/HOMME lancerer første produkt med banebrydende polyester-alternativ14.7.2023 09:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Som et af de første modebrands har SELECTED FEMME skabt en limited-edition kjole lavet af det innovative, regenererede polyester cycora®. Virksomheden bag det banebrydende materiale har skabt det ved at omdanne brugte tekstiler fra forbrugere og industriaffald.
Søfragt med biobrændstof har en positiv effekt på BESTSELLERs klimaaftryk17.4.2023 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Den danske modevirksomhed arbejder kontinuerligt på at forbedre sin miljøpåvirkning. Nye resultater viser, at en investering i at benytte biobrændstof ved søfragt har ført til en reducering af CO2-udledningen på 37.000 tons siden 2021.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum