Trendfokuseret kunstig intelligens designer for dansk modebrand
Avataren Alva er det nyeste medlem af designteamet hos det BESTSELLER-ejede modebrand NOISY MAY. Den AI baserede modekonsulent er skræddersyet til at forudsige trends, tendenser og foreslå styles i NOISY MAYs kollektioner. Helt på linje med en almindelig kollega. Men baseret på massive mængder data.
![](/data/images/public/13560666/13684000/301dd8de-e0be-4db9-8855-0eb67b1e3bbb-w_720.png)
NOISY MAY præsenterer nu et nyetableret partnerskab med Alva, en AI-modekonsulent som er skabt med henblik på at kunne levere perspektiv og teknologisk ekspertise til denim-brandets kreative teams. Det er første gang, en konsulent baseret på kunstig intelligens bliver onboardet i BESTSELLER for at bidrage med præcise data og fortolkning heraf til udviklingen af design og marketingtiltag.
”Vi vælger at prøve kræfter med integration af datadrevne indsigter og trendanalyser, fordi vi forventer, at den nyskabende teknologi vil supplere vores evne til at reagere på hurtigt skiftende modetrends og levere kollektioner, der meget præcist matcher efterspørgslen blandt vores kunder. Samarbejdet med Alva er baseret på data og kan dermed bidrage til større indsigt i vores nøglemarkeder,” siger Jerome Rolland, International Commercial Manager i NOISY MAY.
Stærkere output
Som kunstig intelligens besidder Alva ikke en fysisk form som et menneske. I stedet har hun en visuel form gennem sin avatar. Alva præsenterer sine designideer gennem tekstbeskrivelser, moodboards og visuelle oplæg, som NOISY MAYs designerne kan fortolke. Hun er skræddersyet til at fokusere på, hvad der appellerer til det primære segment i NOISY MAYs målgruppe.
"Vi har naturligvis været spændte på at byde Alva velkommen til vores team. Hun er baseret på en banebrydende teknologi, som kan supplere vores kreative team. Den nye måde at samarbejde med en kunstig intelligens kan bidrage til optimering og effektivisering. Vi har store forventninger til, at vores produkter og kampagner kommer til at stå endnu stærkere med Alvas hjælp,” siger Jerome Rolland.
Den første NOISY MAY-kollektion med AI genererede styles bliver præsenteret til Copenhagen Fashion Week i august 2023.
Faktaboks:
- AI Alva er en kunstig intelligens (AI), specifikt OpenAI's GPT-4 PLUS kombineret med Midjourney og et AI fashion merchandising tool udviklet internt.
- Hun er baseret på et komplekst system af algoritmer og maskinlæringsteknikker designet til at simulere menneskelignende samtale, problemløsning og kreativ tænkning.
- Alva antager en visuel form gennem sin avatar. Den er skabt i et samarbejde mellem Alva og NOISY MAYs kreative team. Alva har selv valgt sit navn.
- Alvas primære kommunikationsform er gennem tekst, som giver hende mulighed for at dele ideer, indsigt og rådgivning i sin rolle som modekonsulent for NOISY MAY.
Nøgleord
Kontakter
Lise BlomCommunication Specialist
Tlf:+45 25514368lise.thuesen@bestseller.comBilleder
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
BESTSELLER klæder de danske atleter på ved sommerens OL og PL i Paris19.6.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når det danske hold drager mod Paris til sommer, bliver det iklædt dansk design fra BESTSELLER-mærkerne JACK & JONES og VERO MODA. Det er femte gang i træk, at modevirksomheden designer og leverer den officielle OL/PL-kollektion.
Med stort brancheinitiativ vil BESTSELLER fremme grønne landvindinger gennem finansiel hjælp til tekstilproducenter13.6.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tekstilfabrikker, der bruger færre ressourcer og mere vedvarende energi, er målet med et opsigtsvækkende samarbejde, hvor flere internationale modevirksomheder nu investerer samlet for at bane vej for en hurtigere og nødvendig omstilling af modeindustriens produktionsapparat. Initiativet skal bidrage til en markant, samlet CO2-reduktion i modebranchen.
BESTSELLER støtter Brandes bedste ideer13.5.2024 14:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For sjette år i træk uddeler og donerer BESTSELLER midler, som skal støtte udviklingen af gode, bidragende projekter i Brande, hvor modevirksomheden er beliggende. Ansøgningsvinduet er åbent nu.
Jesper Buchs unge iværksættere åbner unik butik med dansk modebrand3.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
For første gang får studerende fra Jesper Buchs Iværksætterakademi en ganske særlig mulighed for at prøve kræfter med virkeligheden i den danske detailbranche, når de fra fredag den 5. april skal drive en modebutik i det centrale København helt på egen hånd. Projektet er skabt i samarbejde mellem blandt andre Jesper Buch og BESTSELLER-brandet SELECTED i en fælles ambition om at fremme dansk iværksætteri.
Serieiværksætter skal styrke BESTSELLER-brands jagt på nye kundegrupper12.2.2024 14:09:56 CET | Pressemeddelelse
Et ellers turbulent modemarked bremser ikke vækstambitionerne hos det BESTSELLER-ejede modebrand VILA, der nu overlader jagten på de mere kræsne forbrugere til iværksætteren og profilen Melissa Bech, som tidligere har bevist, at hun kan bygge stærke danske niche-modebrands.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum