SPARK  Technology A/S

SPENN Technology foretager nyt strategisk opkøb

SPENN foretager nyt strategisk opkøb og køber Norwegian stifter Bjørn Kjos’ aktier i Norwegian Block Exchange (NBX)

SPENN køber 16 procent af den norske platform Norwegian Block Exchange (NBX) – aktør inden for køb og salg af digitale aktiver, pengeoverførsler og kredit- og betalingskort.

Sælger er Bjørn Kjos, som modtager betalingen i SPENN-aktier og tiltræder som medlem af bestyrelsen i SPENN.

- Hermed styrker vi vores position inden for digitale valutaer og forbedrer vækstmulighederne - både i forhold til markeder og produkter. Vi har allerede et frugtbart strategisk samarbejde med NBX, og ser yderligere synergier gennem selskabernes fælles ejerskab. Vores ambition er at købe mellem 67 og 90 procent af NBX, siger Jens Glasø, CEO i SPENN Technology.

Aftalen mellem SPENN Technology og Observatoriet Invest AS, der kontrolleres af Bjørn Kjos og ejes af Kjos-familien, sker i form af SPENN-aktier. For de 16 procent i NBX modtager Bjørn Kjos 3,24 procent af SPENN-aktierne. Han bliver dermed en af ​​de største aktionærer i SPENN og får samtidig en plads i SPENN's bestyrelse.

Transaktionen prissætter NBX til 1,96 NOK pr. aktie, mens SPENN Technology, der er noteret på Københavns Fondsbørs, er prissat til 16 DKK per aktie. SPENN udsteder nye aktier for 13,3 millioner DKK som betaling for købet af Bjørn Kjos’ aktier.

- Det er sjældent, man finder to virksomheder, der passer så godt sammen, som NBX og SPENN gør. Strategien fremadrettet vil være at vinde betydelige markedsandele på voksende markeder – ikke kun i Afrika, men også i Europa og Asien. Jeg glæder mig til at bidrage, siger Bjørn Kjos.

Video om opkøbet og de strategiske perspektiver (engelsk):

Mere info om SPENN og opkøbet (engelsk): https://investor.spenn.com/news/

Kontakter

Kontakt til SPENN Technology’ CEO Jens Glasø på mail jens@spenn.com eller mobil +47 40 40 47 50

Information om SPARK Technology A/S

SPARK Technology A/S
Njalsgade 76

8830 0000https://spenn.com/

Om SPENN Technology A/S

SPENN’s mobilbank platform hjælper brugerne med at administrere deres økonomi. Det giver en sikker og omkostningseffektiv måde at sende og modtage penge, betale regninger, foretage køb og få adgang til forskellige finansielle tjenester.

Med sin forpligtelse til finansiel inklusion sigter SPENN Technology mod at styrke enkeltpersoner og virksomheder ved at give dem adgang til digitale finansielle værktøjer og tjenester, som tidligere var utilgængelige.

SPENN har et stærkt fokus på finansiel inklusion, med et sigte på at bygge bro mellem mennesker uden en bank eller adgang til finansielle tjenester og det globale finansielle system.

SPENN Technology’ aktier handles på Nasdaq First North Growth Market med ticker symbol SPENN og i USA på OTC Markets OTCQX med ticker symbol SPNNF.

Følg pressemeddelelser fra SPARK Technology A/S

Flere pressemeddelelser fra SPARK Technology A/S

SPENN Zambia: New services for feature phones, partnership with Kazang7.12.2021 15:22:49 CET | Press release

Building on the success of bridging the gap between the banked and unbanked population through providing innovative technology and empowering the Zambian people, SPENN Zambia continues to innovate with the launch of the USSD functionality, which will enable feature phone users to experience cost free mobile banking services. With an increase of mobile phone subscribers in Zambia the launch of the SPENN USSD function will enable users with feature phones as well as smartphones to experience free mobile transactions and the benefits of premium mobile banking services. The rapid expansion of mobile phone access to base of the pyramid populations presents an unprecedented opportunity to increase coverage of free digital financial services to this traditionally overlooked market. Moreover, there is currently no available financial services targeting the rural unbanked and banked with zero transactional charges via mobile devices. SPENN provides a new way to increase mobile user satisfaction